Faceți căutări pe acest blog

vineri, 10 noiembrie 2017

Românul mediu are o întrebare

   Eu sunt cetățeanul mediu!
   Eu am o pregătire medie, habar n-am de economie, politica o fac pe simpatii, mă plâng când cineva se atinge de grătarul meu săptămânal - la iarbă verde - și sunt gata de scandal dacă se scumpește berea! Jinduiesc la o mașină bună, din Germania - sunt convins că acolo oamenii dau mașinile când le dispare mirosul de nou - iar nevastă-mea se uită la telenovele cu măsa în timp ce eu mănânc fotbal pe pâine! 
   Cam ăsta sunt eu, românul mediu, adormitul istoriei, cel care a dus expresia „ a te descurca” pe noi culmi de progres și civilizație (vii aplauze)!
   Ei bine eu, românul mediu, cu datorii la bănci și împrumuturi pân` la leafă, omul care alerg toată ziua ca bezmeticul pentru a satisface un patron ras în cap, cu multe cefe, guși și slănini la vedere, eu așadar, cel care probabil stă cu chirie și visează un apartament, eu deci, am avut un vis: am avut pot spune chiar un coșmar - am înțeles că nu înțeleg! 
   Ce vreau să spun? 
   Păi ... am votat pesede-ul pentru că a promis că mărește salariile și pensiile, că știu ei de unde să ia banii și să-i dea la oameni, dar aflu acum că băncile sunt contra și de`aia nu se poate. Nu m-a interesat programul de guvernare, nu l-am citit și nici nu l-aș citi, dar zic unii că acolo era o promisiune de mai bine imediat. Am votat așadar niște promisiuni și, uite că se face anul iar prețurile la mâncare au crescut, la benzină și motorină au crescut, la case au crescut, la haine au crescut ... numai leafa mea`i la fel de mizeră! 
   Ce vreau eu să știu: la ultimele alegeri n-am ascultat ce ziceau unii și alții, m-am luat după ăia de la Antene, că-s oameni citiți și sigur știu ce spun (vorbesc de altfel cel mai tare!) ... acum însă, visul de care vă spuneam, nu-mi dă pace și nici măcar antenele nu-mi explică ce se întâmplă și ce să fac! Anume, opoziția spune că nu este bună reforma fiscală și nici modificarea legilor justiției - așa spune ea, opoziția, numai ca să fie în contra lu` domnu` dragnea și ai lui, dar ... dar domnu` dragnea și ai lui nu-mi explică de ce sunt schimbările astea bune!
   Adică, eu, cetățeanul obișnuit, cum pot ști ce este bine și ce nu, dacă nu mi se explică? Pentru că la salariu n-am câștigat, prețurile au crescut, iar rahaturile astea pe care vă certați voi ăștia de mă conduc, mie nu-mi spun nimic!

   Ω

   Ce vreau eu să spun:
- opoziția zice că nu-s bune legile astea și, a și demonstrat că nu câștigă nimeni nimic, doar patronii pierd (îmi cam este frică pentru locul meu de muncă!)
- puterea nu spune nimic, adică spune dar nu explică și eu încep să nu mai fiu chiar așa de convins de votul meu!

NU AR VREA pesede-UL SĂ ÎMI EXPLICE DE CE SE ÎNȘEALĂ PREȘEDINTELE ȘI OPOZIȚIA?
CĂ INVERS, CRED CĂ AM PRICEPUT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu