Gaiţele Odeonului
Văzut-am Gaiţele de multe ori – cred că doar Scrisoarea lu’
nenea Iancu depăşeşte la număr de vizionări piesa lui Chiriţescu ; şi tot ne
amuză !
Umor fin , de bună calitate , amestecat savant cu ţăţismele
parvenitismului provincial , limbaj “elevat“ , ce mai , o încîntare !
Cînd
este bine jucată !
Iar cea de la Odeon , cu Dorina Lazăr , Pavel Bartoş & Co , este
bine jucată (şi regizată) ! Chiar şi rolurile în travesti sînt lucrate profesionist : spunea
o dată Costache Antoniu , că succesul lui ca cetăţean turmentat derivă din
faptul că nu se preface a fi beat , ci că , aşa cum ar face orice … turmentat ,
beat fiind încearcă să pară treaz ! Cam aşa se petrec lucrurile şi cu
travestiurile în discuţie , chiar dacă rolurile în sine , ştim bine , nu sînt printre
cele mai importante ale piesei : dau însă o culoare şi un parfum aparte întregului
, ducîndu-ne cu gîndul (de ce oare ?) la Miluţă Gheorghiu !
O punere în scenă , pe alocuri cam spartană , forţează
actorii să umple parcă nişte goluri ; eforturile lor nu rămîn fără rezultat ,
deoarece jocul de bună calitate (chiar al unui text foarte cunoscut) ajută
imaginaţia spectatorului !
Din nou ne-am bucurat de vizita la Odeon : vom reveni !
Cu siguranţă !
Ω
Să încheiem , în buna noastră tradiţie , cu o întrebare : Teatrul Odeon este vis a vis de Teatrul Constantin Tănase ?
Să încheiem , în buna noastră tradiţie , cu o întrebare : Teatrul Odeon este vis a vis de Teatrul Constantin Tănase ?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu