Scump , inutil și prost
Am avut nenorocul de a trece duminică (20.06.2014) pe la prânz , prin zona Băneasa , dorind să ies din București ! Spun nenorocul , pentru că s-a adeverit ceea ce de ani de zile se vede clar cu ochiul liber și nu cu vreun ochi de specialist : pentru că în zona aeroportului Băneasa se desfășura oarece demonstrație aviatică , erau multe mașini pe Bulevardul Aerogării , iar ca acestea să se scurgă spre nord , toată circulația prin pasaj a fost oprită (de către poliția rutieră , bineînțeles) dându-se prioritate acelui sens care , în mod obișnuit , cedează trecerea !
Sincer să fiu , mi se pare absolut normal să fluidizezi traficul și să deblochezi străzi întregi prin oprirea temporară a traficului în anumite intersecții (chiar dacă am stat peste 10 minute) !
Eu am învățat , acum o sută de ani când am făcut școala , că rostul lucrărilor de acest gen , este fluidizarea traficului prin delimitarea fluxurilor , direcțiilor și sensurilor de deplasare și obținerea unor tronsoane rutiere cât mai lungi fără puncte de eventual blocaj .
Așadar , este normal ce s-a întâmplat ! Sau nu ?
Iată ce nu este normal : pasajul subteran de la Băneasa , construit cu mare tam tam și efort în timpul record de circa doi (2) ani , timp în care probabil că o echipă formată din porci râmători l-ar fi terminat fără plată ci doar căutând ghindă ,
De ce , având o lucrare menită să fluidizeze traficul auto , cheltuiesc timp , bani și nervii locuitorilor din zonă pentru a rezolva
Singurele lucrări gândite corect în București , sunt podul Grant și noul pasaj de la Orhideea : restul , indiferent când au fost făcute , sunt doar niște șanțuri ori niște punți inutile , trântite ca să fie la număr : la Lujerului , la Piața Muncii , la Piața Unirii , ai parte de un șanț acoperit care te bagă printr-o parte și te scoate în alta ,
Cine a gândit prostia asta ?
Cine a aprobat prostia asta ?
Cine a „inventat” semafoarele la ieșirea dintr-un oasaj care , cel puțin teoretic , ar trebui să te ajute să te miști mai repede ?
Nu știm , dar consumăm în continuare timp , nervi și benzină pentru că în primăria generală toate hotărârile se iau politic , între două glumițe și un sughiț (de plâns ?) al minunatului nostru primar general !
Ca să vedeți cât de mult contăm noi în ochii primarilor noștri : am avut drum în sudul orașului , prilej cu care , la o oră nu foarte aglomerată (12:00) am trecut prin intersecția Văcărești Mihai Bravu ! Nu știți ce este acolo , nu vă închipuiți cum se circulă : au fost trasate două benzi extrem de înguste (pentru două Smart-uri , probabil) pe care intră cei de pe Mihai Bravu , dar și cei de pe Tineretului , aceștia din urmă , obligați să dea examen de îndemânare din cauza curbelor la 90 de grade foarte înguste !
Dar să vedeți autobuzele !
Dar să vedeți transportatorii !
Dar să vedeți că cine știe zona , o ia pe strada Pridvorului și iese pe Văcărești două stații mai sus fără probleme :
Pentru că-i doare-n koor de noi : pardon , nici acolo !
Iar mărețul pasaj Mihai Bravu , cel despre care oamenii locului spun că va rezolva un sens care NICIODATĂ nu s-a blocat , ce face ? Face bine merci , adică direcția din Berceni , Olteniței și chiar Giurgiului spre CENTRU , rămâne tot cu intersecții , tot cu semafoare , tot cu cedează trecerea !
Iar la întoarcerea spre oraș , să te ții meschinărie : nu știm ce dobitoc sinistru , nu știm ce idiot patentat și-a închipuit că tot fluxul auto de pe Calea Văcărești , flux ce urmează să se separe în două , poate fi fluid , cu o intrare tip șicană în zona spre oraș ! Pur și simplu , în 20 sau 30 de metri , mașinile trebuie să facă dreapta cam 30 de grade și apoi stânga alte 30 de grade : nu este de mirare , că trecerea nu se mai execută pe două benzi (foarte înguste) și s-a transformat într-un singur șir ce încalecă marcajul trasat și (de fapt) inutil și inutilizabil ! Din nou întrebăm : cine a gândit , cine a proiectat și cine a aprobat prostia asta ? Să vină vremea proastă și ve-ți vedea acolo carambolaje mai ceva ca la snooker !
Iar întâlnirea celor două sensuri pe Mihai Bravu , este din nou făcută ca la Băneasa : în câțiva metri , cele două fluxuri trebuie să se amestece : cum spuneam , așteptăm iarna !
Poftim ?
Să mergem mai încet ?
Păi atunci , să mergem pe jos , la ce ne mai trebuie mașini !?!?
Primăria aruncă banii pe lucrări mai inutile decât cele ale lui Ceaușescu , lucrări care probabil au o valoare reală la sfert din cea plătită , lucrări care sunt executate doar pentru a da prilejul unor oameni de casă să muncească și să încaseze niște bani :
Lucrări făcute după mintea vreunui membru de partid , lucrări pentru care probabil poliția rutieră nu a fost consultată , lucrări pentru care nici măcar un automobilist de bun simț nu a fost consultat , lucrări care dau bani unde trebuie , din buzunarul unui cetățean pus mereu în fața faptului împlinit !
Ω
Vom relua în curând discuția , vorbind despre semafoare , semaforizare și treceri de pietoni !
Bănos subiect !
Am avut nenorocul de a trece duminică (20.06.2014) pe la prânz , prin zona Băneasa , dorind să ies din București ! Spun nenorocul , pentru că s-a adeverit ceea ce de ani de zile se vede clar cu ochiul liber și nu cu vreun ochi de specialist : pentru că în zona aeroportului Băneasa se desfășura oarece demonstrație aviatică , erau multe mașini pe Bulevardul Aerogării , iar ca acestea să se scurgă spre nord , toată circulația prin pasaj a fost oprită (de către poliția rutieră , bineînțeles) dându-se prioritate acelui sens care , în mod obișnuit , cedează trecerea !
Sincer să fiu , mi se pare absolut normal să fluidizezi traficul și să deblochezi străzi întregi prin oprirea temporară a traficului în anumite intersecții (chiar dacă am stat peste 10 minute) !
Eu am învățat , acum o sută de ani când am făcut școala , că rostul lucrărilor de acest gen , este fluidizarea traficului prin delimitarea fluxurilor , direcțiilor și sensurilor de deplasare și obținerea unor tronsoane rutiere cât mai lungi fără puncte de eventual blocaj .
Așadar , este normal ce s-a întâmplat ! Sau nu ?
Iată ce nu este normal : pasajul subteran de la Băneasa , construit cu mare tam tam și efort în timpul record de circa doi (2) ani , timp în care probabil că o echipă formată din porci râmători l-ar fi terminat fără plată ci doar căutând ghindă ,
A REZOLVAT DOAR O SINGURĂ DIRECȚIE
și nici pe aceea complet !De ce , având o lucrare menită să fluidizeze traficul auto , cheltuiesc timp , bani și nervii locuitorilor din zonă pentru a rezolva
O SINGURĂ DIRECȚIE DE MERS
nu pricep !Singurele lucrări gândite corect în București , sunt podul Grant și noul pasaj de la Orhideea : restul , indiferent când au fost făcute , sunt doar niște șanțuri ori niște punți inutile , trântite ca să fie la număr : la Lujerului , la Piața Muncii , la Piața Unirii , ai parte de un șanț acoperit care te bagă printr-o parte și te scoate în alta ,
FIX ÎNTR-UN SEMAFOR !
Pasajul Mărășești cel puțin , parcă a fost conceput să te proptească într-un semafor perpetuu roșu , el fiind gândit românește : mai multe benzi de circulație în subteran , plus ce vine pe deasupra (adică vreo trei , patru) se blochează în continuarea Bulevardului Mărășești , care dincolo de pod continuă pe o bandă cu linie de tramvai !Cine a gândit prostia asta ?
Cine a aprobat prostia asta ?
Cine a „inventat” semafoarele la ieșirea dintr-un oasaj care , cel puțin teoretic , ar trebui să te ajute să te miști mai repede ?
Nu știm , dar consumăm în continuare timp , nervi și benzină pentru că în primăria generală toate hotărârile se iau politic , între două glumițe și un sughiț (de plâns ?) al minunatului nostru primar general !
Ca să vedeți cât de mult contăm noi în ochii primarilor noștri : am avut drum în sudul orașului , prilej cu care , la o oră nu foarte aglomerată (12:00) am trecut prin intersecția Văcărești Mihai Bravu ! Nu știți ce este acolo , nu vă închipuiți cum se circulă : au fost trasate două benzi extrem de înguste (pentru două Smart-uri , probabil) pe care intră cei de pe Mihai Bravu , dar și cei de pe Tineretului , aceștia din urmă , obligați să dea examen de îndemânare din cauza curbelor la 90 de grade foarte înguste !
Dar să vedeți autobuzele !
Dar să vedeți transportatorii !
Dar să vedeți că cine știe zona , o ia pe strada Pridvorului și iese pe Văcărești două stații mai sus fără probleme :
DE CE PRIMĂRIA NU A LĂSAT PE VĂCĂREȘTI TRAFICUL GREU ȘI PE CEL DE MIHAI BRAVU , MUTÂND PE PRIDVORULUI TRAFICUL DE AUTOTURISME CE VIN DE PE TINERETULUI ?
De ce ?Pentru că-i doare-n koor de noi : pardon , nici acolo !
Iar mărețul pasaj Mihai Bravu , cel despre care oamenii locului spun că va rezolva un sens care NICIODATĂ nu s-a blocat , ce face ? Face bine merci , adică direcția din Berceni , Olteniței și chiar Giurgiului spre CENTRU , rămâne tot cu intersecții , tot cu semafoare , tot cu cedează trecerea !
Iar la întoarcerea spre oraș , să te ții meschinărie : nu știm ce dobitoc sinistru , nu știm ce idiot patentat și-a închipuit că tot fluxul auto de pe Calea Văcărești , flux ce urmează să se separe în două , poate fi fluid , cu o intrare tip șicană în zona spre oraș ! Pur și simplu , în 20 sau 30 de metri , mașinile trebuie să facă dreapta cam 30 de grade și apoi stânga alte 30 de grade : nu este de mirare , că trecerea nu se mai execută pe două benzi (foarte înguste) și s-a transformat într-un singur șir ce încalecă marcajul trasat și (de fapt) inutil și inutilizabil ! Din nou întrebăm : cine a gândit , cine a proiectat și cine a aprobat prostia asta ? Să vină vremea proastă și ve-ți vedea acolo carambolaje mai ceva ca la snooker !
Iar întâlnirea celor două sensuri pe Mihai Bravu , este din nou făcută ca la Băneasa : în câțiva metri , cele două fluxuri trebuie să se amestece : cum spuneam , așteptăm iarna !
Poftim ?
Să mergem mai încet ?
Păi atunci , să mergem pe jos , la ce ne mai trebuie mașini !?!?
Primăria aruncă banii pe lucrări mai inutile decât cele ale lui Ceaușescu , lucrări care probabil au o valoare reală la sfert din cea plătită , lucrări care sunt executate doar pentru a da prilejul unor oameni de casă să muncească și să încaseze niște bani :
ȘI ATÂT !
Toate prostiile astea care în loc să te ia dintr-un loc și să te coboare sau să te urce acolo unde vrei
FĂRĂ A MAI INTERSECTA UN ALT FLUX DE CIRCULAȚIE
TE PLIMBĂ PRIN INTERSECȚII CU ZECI DE SEMAFOARE
nu sunt decât bani aruncați !Lucrări făcute după mintea vreunui membru de partid , lucrări pentru care probabil poliția rutieră nu a fost consultată , lucrări pentru care nici măcar un automobilist de bun simț nu a fost consultat , lucrări care dau bani unde trebuie , din buzunarul unui cetățean pus mereu în fața faptului împlinit !
Ω
Vom relua în curând discuția , vorbind despre semafoare , semaforizare și treceri de pietoni !
Bănos subiect !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu