Traficul și absurditatea lui în București
Am spus de mai multe ori , că pe spatele cetățenilor se fac multe prostii , plătite împărătește , dar bineînțeles că nimeni nu vede , nu aude , până ce nu intervine doamna aceea legată la ochi , moment în care pe toți factorii responsabili îi apucă bolile (de la inimă la gâlci) și tremuratul pre-celular .
Una dintre măgăriile ce se produc în București , este aceea a semaforizării excesive și a trecderilor de pietoni așezate absolut anarhic : cele două de altfel , merg foarte bine mână-n mână , pentru că mai nou , acolo unde inventezi o trecere de pietoni , este bine să trântești și un semafor (sau mai multe) ! Nu-i bai (și-au spus cei din primăria generală) , las' că-n provincie este și mai și , adică sunt intersecții unde au fost puse câte ... două semafoare , unul lângă altul , arătând absolut același lucru !
Ba , ca să fim sinceri , este bai !
Pe Șoseaua Kiseleff , la intersecția cu strada (parcă) Docenților , a fost trântit un semafor , această mini intersecție fiind absolut lipsită de importanță : credem că pentru pietoni , simpla trecere marcată ar fi fost suficientă , mai ales că pe Kiseleff se circulă pe sens unic .
Mai sus , tot pe Kiseleff , dar între Arcul de Triumf și Casa Scânteii (scuze de arhaisme ...) , circulația este oprită absolut absurd de niște semafoare acționate manual : dacă trecem cu vederea faptul că oricine poate apăsa butonul în orice moment , rugăm pe responsabilii care au gândit sistemul și au luat și o primă grasă pentru el , să stea odată și să numere câte mașini se opresc la o singură trecere de pietoni ! Nu ar fi nici o supărare dacă aceste treceri de pietoni ar funcționa în ciclu cu semafoarele ce le urmează (la Arcul de Triumf sau dincolo , la Casa Scânteii) sau nu ar da verde pietonilor mai devreme de două minute (sau cât este ciclul de verde pentru auto) dar nu , ele nu fac așa ceva ! Doamnele semafoare trec frumos pe roșu atunci când tu , șofer imbecil care-ți plătești toate taxele către oraș și achiți și prețul absurd cerut de bonta pe benzină , vezi cum la intrarea în Piața Presei Libere se pune verde : nu-i nimic , nu ne grăbim - cum se schimbă pe roșu , primim și noi verde la trecerea de pietoni !
În sudul orașului , ca să rămânem pe aceeași axă , aceeași poveste : pe bulevardul Tineretului , practic singura legătură directă dintre centru și sud , un alt tovarăș a gândit că un câine nu poate avea răbdare juma' de minut până ajunge'n parc , așa că tu , șofer și posesor de automobil , găsești pe o bucată de drum de sub doi kilometri (< 2 km) nu mai puțin de
Nu sunt absurd să spun că trecerile de pietoni nu sunt necesare : sunt necesare iar eu la rândul meu sunt în primul rând pieton , însă să pui treceri de pietoni la nici o sută de metri una de alta , în dreptul unei spărturi în gardul parcului , mi se pare exagerat ! Probabil că nici nu ar fi fost inventate atâtea treceri de pietoni , dacă nu ar fi fost ... semaforizate : dar nu este cazul să ne amăgim , cineva aduce semafoare și ele trebuiesc vândute !
Pe spatele cui ?
Sunt zone în care trăiești cu senzația că în lungul drumului a fost trasată o unică trecere de pietoni , cum este zona intersecției Tineretului cu Văcărești : de ce intersecția aceasta ușor deformată nu funcționează ca un sens giratoriu și a fost nevoie să fie desenată aiuristic , nu ne putem explica decât prin nevoia de a folosi cât mai multe ... ați ghicit , semafoare !
În timp ce primăria noastră dragă transformă drumurile Bucureștiului (puține , înguste și aglomerate) în prelungiri ale trotuarelor , de parcă tu , posesor de mașină și plătitor de tot felul de rahaturi de taxe , ar trebui să te rușinezi că nu le dai banii degeaba , cei ce vor să ajungă pe Șoseaua Giurgiului , trec printr-o experiență dureroasă : intersecția de la Șerban Vodă , cunoscută de tot bucureșteanul ca fiind „la Bellu” ! Această mare intersecție , în care se întâlnesc patru fluxuri principale de trafic (Olteniței , Giurgiului , Șerban Vodă , Șoseaua Viilor) și unul secundar (Pieptănari) arată ca un sens giratoriu alungit : vă reamintesc că în mandatul lui Videanu cel curat ca marmura , toată zona a fost dată peste cap pentru realizarea unui pasaj pietonal multifuncțional ! Tot omul s-a întrebat atunci de ce doar pietonal și toți și-au spus că-i bine și așa , măcar să dispară trecerile de pietoni !
A fost pasajul terminat ?
Este funcțional ?
A fost inaugurat ?
Nu , nu și iar nu : au fost îngropați muuulți bani , au fost chinuiți locuitorii din zonă mai mulți ani , cine a trebuit a încasat banii , iar lucrarea ... Care lucrare domnilor ?
Toată zona este atât de imbecil gândită , încât în momentul în care primești verde și intri , faci 100 de metri și nu poți ieși din intersecție pentru că ai roșu la ... la ... la o trecere de pietoni !
Semaforizată !
Cu siguranță s-ar circula mai fluent doar pe semne , dar atunci , cu semafoarele ce am face ?
Tot Videanu de Rușchița ne-a amenințat cu un sistem inteligent de semaforizare , un sistem care nici măcar nu ar fi fost foarte scump (cam un milion de euro) : mai știți ceva , ați mai auzit ceva ?
Nici măcar semafoare cu cronometru nu pot fi instalate , să știm , să fim pregătiți : nu , că alea sunt mai scumpe și merg și astea mai simple și mai ieftine , numai vânzare să fie ! Înainte de a părăsi zona , am vrea să întrebăm primăria generală , de ce printre atâtea rahaturi facute în București , nu se numără și deschiderea unei legături rutiere între intersecția Olteniței cu Brâncoveanu (în deal) și strada Secerei cu Tineretului (în vale) : ar descongestiona zona Bellu , ar permite lucrări de canalizare pe Tineretului (la o ploaie mai tăricică , acest punct devine o deltă) și ar ușura considerabil traficul către tot sudul orașului !
Schimbăm zona și ne deplasăm spre vest , într-o altă intersecție rău famată : la Răzoare ! Cui Doamne iartă-mă i-a trecut prin cap că este bine să faci stânga de pe strada Progresului (splendid nume pentru respectiva porcărioară , extrem de inspirat ales) pe Timișoara sau Drumul Taberei ocolind prin față pe la Cotroceni ? Cine este dobitocul care mă pune să parcurg un kilometru în plus , pe timpul și pe benzina mea ? Și de ce ? În spațiul acela enorm , nu se putea găsi altă rezolvare în afara unui sens giratoriu meschin și prost așezat ?
Cui mai plătesc astăzi oamenii din primărie proiectele de sistematizare a circulației ?
Înainte vreme știm cine se ocupa , domnul Eugen Ionescu , cel care a găsit niște soluții atât de absurde , că l-a făcut gelos până și pe părintele teatrului absurd , UNICUL și ADEVĂRATUL Eugen Ionescu , dar astăzi , ce premiant sau premiantă , ce fiu , fiică , nepoată sau amantă primește contractele și își bate joc de noi ?
Cine este boul care a hotărât , că atunci când cobor de pe pasajul Orhideea este bine să stau la un semafor ?
Și să intru de pe pasaj fix într-un trafic de o singură bandă pe sens (Titulescu sau Banu Manta) ?
Cine nu vede că este mai rentabil pentru oraș și cetățean să construiești o parcare ieftină și să obligi locuitorii zonei s-o folosească , decât să produci pasaje dar să lași drumurile ocupate cu mașini parcate ?
Cine a cheltuit pe pasajul Orhideea cât pe podul Golden Gate dar nu a gândit nici un moment să-i facă legătură expres cu pasajul de la Piața Victoriei ?
Credem că toți primarii generali au contribuit din plin la aceste prostii , la aceste imbecilități , dar nu greșeli : o greșeală nu aduce bani ...
Ω
Așteptăm cu nerăbdare descinderi , controale , verificări , mascați , lacrimi , termene peste termene și , în final , sentințele definitive !
Se poate cu muncă silnică ?
La drumuri ?!?!?
Am spus de mai multe ori , că pe spatele cetățenilor se fac multe prostii , plătite împărătește , dar bineînțeles că nimeni nu vede , nu aude , până ce nu intervine doamna aceea legată la ochi , moment în care pe toți factorii responsabili îi apucă bolile (de la inimă la gâlci) și tremuratul pre-celular .
Una dintre măgăriile ce se produc în București , este aceea a semaforizării excesive și a trecderilor de pietoni așezate absolut anarhic : cele două de altfel , merg foarte bine mână-n mână , pentru că mai nou , acolo unde inventezi o trecere de pietoni , este bine să trântești și un semafor (sau mai multe) ! Nu-i bai (și-au spus cei din primăria generală) , las' că-n provincie este și mai și , adică sunt intersecții unde au fost puse câte ... două semafoare , unul lângă altul , arătând absolut același lucru !
Ba , ca să fim sinceri , este bai !
Pe Șoseaua Kiseleff , la intersecția cu strada (parcă) Docenților , a fost trântit un semafor , această mini intersecție fiind absolut lipsită de importanță : credem că pentru pietoni , simpla trecere marcată ar fi fost suficientă , mai ales că pe Kiseleff se circulă pe sens unic .
Mai sus , tot pe Kiseleff , dar între Arcul de Triumf și Casa Scânteii (scuze de arhaisme ...) , circulația este oprită absolut absurd de niște semafoare acționate manual : dacă trecem cu vederea faptul că oricine poate apăsa butonul în orice moment , rugăm pe responsabilii care au gândit sistemul și au luat și o primă grasă pentru el , să stea odată și să numere câte mașini se opresc la o singură trecere de pietoni ! Nu ar fi nici o supărare dacă aceste treceri de pietoni ar funcționa în ciclu cu semafoarele ce le urmează (la Arcul de Triumf sau dincolo , la Casa Scânteii) sau nu ar da verde pietonilor mai devreme de două minute (sau cât este ciclul de verde pentru auto) dar nu , ele nu fac așa ceva ! Doamnele semafoare trec frumos pe roșu atunci când tu , șofer imbecil care-ți plătești toate taxele către oraș și achiți și prețul absurd cerut de bonta pe benzină , vezi cum la intrarea în Piața Presei Libere se pune verde : nu-i nimic , nu ne grăbim - cum se schimbă pe roșu , primim și noi verde la trecerea de pietoni !
În sudul orașului , ca să rămânem pe aceeași axă , aceeași poveste : pe bulevardul Tineretului , practic singura legătură directă dintre centru și sud , un alt tovarăș a gândit că un câine nu poate avea răbdare juma' de minut până ajunge'n parc , așa că tu , șofer și posesor de automobil , găsești pe o bucată de drum de sub doi kilometri (< 2 km) nu mai puțin de
OPT SEMAFOARE (8)
pe drumeagul destul de îngust ce face legătura între Șincai și Calea Văcărești ! Dintre aceste
OPT SEMAFOARE ,
patru sunt dintre cele acționate manual la nevoia domnului câine ce ori ajunge în parc , ori face pe excelența sa ! Nu sunt absurd să spun că trecerile de pietoni nu sunt necesare : sunt necesare iar eu la rândul meu sunt în primul rând pieton , însă să pui treceri de pietoni la nici o sută de metri una de alta , în dreptul unei spărturi în gardul parcului , mi se pare exagerat ! Probabil că nici nu ar fi fost inventate atâtea treceri de pietoni , dacă nu ar fi fost ... semaforizate : dar nu este cazul să ne amăgim , cineva aduce semafoare și ele trebuiesc vândute !
Pe spatele cui ?
Sunt zone în care trăiești cu senzația că în lungul drumului a fost trasată o unică trecere de pietoni , cum este zona intersecției Tineretului cu Văcărești : de ce intersecția aceasta ușor deformată nu funcționează ca un sens giratoriu și a fost nevoie să fie desenată aiuristic , nu ne putem explica decât prin nevoia de a folosi cât mai multe ... ați ghicit , semafoare !
În timp ce primăria noastră dragă transformă drumurile Bucureștiului (puține , înguste și aglomerate) în prelungiri ale trotuarelor , de parcă tu , posesor de mașină și plătitor de tot felul de rahaturi de taxe , ar trebui să te rușinezi că nu le dai banii degeaba , cei ce vor să ajungă pe Șoseaua Giurgiului , trec printr-o experiență dureroasă : intersecția de la Șerban Vodă , cunoscută de tot bucureșteanul ca fiind „la Bellu” ! Această mare intersecție , în care se întâlnesc patru fluxuri principale de trafic (Olteniței , Giurgiului , Șerban Vodă , Șoseaua Viilor) și unul secundar (Pieptănari) arată ca un sens giratoriu alungit : vă reamintesc că în mandatul lui Videanu cel curat ca marmura , toată zona a fost dată peste cap pentru realizarea unui pasaj pietonal multifuncțional ! Tot omul s-a întrebat atunci de ce doar pietonal și toți și-au spus că-i bine și așa , măcar să dispară trecerile de pietoni !
A fost pasajul terminat ?
Este funcțional ?
A fost inaugurat ?
Nu , nu și iar nu : au fost îngropați muuulți bani , au fost chinuiți locuitorii din zonă mai mulți ani , cine a trebuit a încasat banii , iar lucrarea ... Care lucrare domnilor ?
Toată zona este atât de imbecil gândită , încât în momentul în care primești verde și intri , faci 100 de metri și nu poți ieși din intersecție pentru că ai roșu la ... la ... la o trecere de pietoni !
Semaforizată !
Cu siguranță s-ar circula mai fluent doar pe semne , dar atunci , cu semafoarele ce am face ?
Tot Videanu de Rușchița ne-a amenințat cu un sistem inteligent de semaforizare , un sistem care nici măcar nu ar fi fost foarte scump (cam un milion de euro) : mai știți ceva , ați mai auzit ceva ?
Nici măcar semafoare cu cronometru nu pot fi instalate , să știm , să fim pregătiți : nu , că alea sunt mai scumpe și merg și astea mai simple și mai ieftine , numai vânzare să fie ! Înainte de a părăsi zona , am vrea să întrebăm primăria generală , de ce printre atâtea rahaturi facute în București , nu se numără și deschiderea unei legături rutiere între intersecția Olteniței cu Brâncoveanu (în deal) și strada Secerei cu Tineretului (în vale) : ar descongestiona zona Bellu , ar permite lucrări de canalizare pe Tineretului (la o ploaie mai tăricică , acest punct devine o deltă) și ar ușura considerabil traficul către tot sudul orașului !
Schimbăm zona și ne deplasăm spre vest , într-o altă intersecție rău famată : la Răzoare ! Cui Doamne iartă-mă i-a trecut prin cap că este bine să faci stânga de pe strada Progresului (splendid nume pentru respectiva porcărioară , extrem de inspirat ales) pe Timișoara sau Drumul Taberei ocolind prin față pe la Cotroceni ? Cine este dobitocul care mă pune să parcurg un kilometru în plus , pe timpul și pe benzina mea ? Și de ce ? În spațiul acela enorm , nu se putea găsi altă rezolvare în afara unui sens giratoriu meschin și prost așezat ?
Cui mai plătesc astăzi oamenii din primărie proiectele de sistematizare a circulației ?
Înainte vreme știm cine se ocupa , domnul Eugen Ionescu , cel care a găsit niște soluții atât de absurde , că l-a făcut gelos până și pe părintele teatrului absurd , UNICUL și ADEVĂRATUL Eugen Ionescu , dar astăzi , ce premiant sau premiantă , ce fiu , fiică , nepoată sau amantă primește contractele și își bate joc de noi ?
Cine este boul care a hotărât , că atunci când cobor de pe pasajul Orhideea este bine să stau la un semafor ?
Și să intru de pe pasaj fix într-un trafic de o singură bandă pe sens (Titulescu sau Banu Manta) ?
Cine nu vede că este mai rentabil pentru oraș și cetățean să construiești o parcare ieftină și să obligi locuitorii zonei s-o folosească , decât să produci pasaje dar să lași drumurile ocupate cu mașini parcate ?
Cine a cheltuit pe pasajul Orhideea cât pe podul Golden Gate dar nu a gândit nici un moment să-i facă legătură expres cu pasajul de la Piața Victoriei ?
Credem că toți primarii generali au contribuit din plin la aceste prostii , la aceste imbecilități , dar nu greșeli : o greșeală nu aduce bani ...
Ω
Așteptăm cu nerăbdare descinderi , controale , verificări , mascați , lacrimi , termene peste termene și , în final , sentințele definitive !
Se poate cu muncă silnică ?
La drumuri ?!?!?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu