Am avut în ultima vreme un recital de accidente în lanț: unele dintre ele chiar spectaculoase aș spune. Autoritățile este posibil să se întrebe de ce au avut loc și, cum de obicei autoritățile obțin răspunsuri tardive și inutile, am gândit că este cazul să le ajutăm! Așadar, de ce au loc asemenea accidente, de ce are România cel mai mare procent de morți pe șosele, de ce sunt drumurile românești printre cele mai periculoase din lume? Răspunsul vine de la sine, din cauza fabricilor! Din cauza fabricilor de permise vreau să spun ...
Am auzit cu toții
de posesori de permis de conducere analfabeți (adică le-ar fi fost imposibil să
ia examenul teoretic, nu?) și ne-am amuzat amar, dar nu am vrut să gândim mai
departe: un autoturism sau un alt autovehicul este un bolovan cântărind de la o
tonă în sus, mișcându-se cu cel puțin 70 sau 80 de km/h! Adică, niște lacomi
polițiști de la circulație lasă în fiecare județ, zi de zi, lună de lună, an de
an, zeci și sute de posibili asasini să circule pe străzile patriei! V-ați
gândit vreodată că în spatele multelor vile cu epoleți nu stă numai o corupție
obscenă ci și sinistre mormane de cadavre de nevinovați? Spun de multă vreme că
astăzi, în România cel puțin un șofer din patru nu are permis obținut corect și
a părut o exagerare: așa este, procentul mă tem că este mai mare! Dar ce facem
cu cei care obțin permisul corect, în urma unui examen? Întreb pentru că, de la
un timp, în zona în care locuiesc, s-au pripășit oarece școli de șoferi, așa că
vreau nu vreau, văd cum conduc elevii cu instructorul în dreapta lor: ei bine,
văd că instructorii ar trebui să mai facă școala de șoferi din moment ce-i
învață pe viitorii șoferi să dea semnale cu luminile de avarie, îi învață să o ia
pe scurtătură depășind linie dublă continuă, îi învață că odată aprinse
avariile poți opri oriune, îi învață să semnalizeze orice schimbare de direcție
(chiar și atunci când este o simplă curbă fără alte alegeri), îi învață să
meargă la axul drumului cu sub 30 km/h, îi învață cum să șunteze semaforul care
este deja galben ca să nu prindă roșul, îi învață să claxoneze și, foarte
important, nu-i învață să parcheze ori să gareze atunci când se opresc pentru
mai mult timp, luând ca exemplu „domnii” șoferi ai STB-ului, cei care opresc
numai pe mijlocul primei benzi! Ar fi multe de spus, dar am văzut și mașini de
școală în timpul examenelor și nu cred că acum 30 de ani vreun candidat care
mergea sinusoidal și cu opintiri, care semnaliza când drumul făcea o curbă dar
nu semnaliza în intersecție lua examenul! Este evident că școlile de șoferi
scot pe bandă viitori sinucigași asasini! Este evident că dacă nu ai permis nu
exiști! Este evident că justiția, cea care nu i-a retras lui piedone suta de
permise obținute la Pitești în mai puțin de opt ore este părtașa acestor
întâmplări, aș spune chiar părtașă cu bună știință!
Vine apoi, lipsa de
interes și de implicare a poliției rutiere! Te duci la mare pe A2 și vezi la
câte o ieșire o mașină de poliție cu unul sau doi pedepsiți moțăind la datorie:
Waze-ul te-a anunțat din timp așa că, dacă ai viteză, o lași mai moale. Și apoi?
Și apoi trebuie să te dai la o parte pentru că vin golanii cu permise
cumpărate, cei care nu au idee că drumul se împarte între toți participanții la
trafic și nu este numai al lor, vin așadar posesorii de SH nemțești și dacă nu
te ferești ești victimă sigură: 180 sau 200 km/h este o viteză comună! Apoi,
cei cu Skode își spun că și ei au mașini cu ceva sânge nemțesc, așa că o calcă
și ei! Câte un posesor de Logan, jignit în sentimentele lui naționalist
automobilistice vrea să spele rușinea autohtonilor și fuge și el cât poate! Cine
îi oprește? Nimeni! Ei bine, așa cum este pe A2, la fel este pe toate drumurile
României!
Pleci din țară cu
mașina? Nu ai nici o problemă să recunoști șoferul român: depășiri riscante,
viteză peste limita admisă, dispreț pentru toți ceilalți participanți la trafic și viața
lor, aveți curiozitatea să-i urmăriți în special pe aici prin apropiere, prin Bulgaria!
În orașe,
microbuzele și taxiurile fac legea! Credeți sau nu, dar așa este: am fost oprit
într-o noapte de un echipaj de poliție pentru că aș fi circulat cu faza lungă
în localitate; m-am arătat uimit iar polițiștii de pe mașina care, să nu uităm,
staționa deci nu mă putuse vedea în mers, mi-au declarat senini că m-a raportat
un ... taximetrist! Așadar, poliția închide ochii la mârlăniile huliganilor de
pe taxi pentru a primi ponturi, pentru o ... colaborare? O paranteză:
arătându-mă gata să sun la 112 și să raportez ceea ce consideram a fi un abuz,
cei doi brusc s-au dovedit mărinimoși ... Și asta nu este singura aventură cu
poliția rutieră: sunt convins că nu sunt singurul care are ce povesti! Dacă eram vreun
țigan cu beemve beat și drogat, probabil că nu mă oprea nimeni ...
Așadar, dacă nu se schimbă
modul în care se face școala de șoferi (permisul de a conduce pe drumurile
publice o armă letală se obține mai repede și mai ușor decât un atestat de frizer!), dacă nu
se schimbă modul în care sunt verificați instructorii și dacă nu se renunță la
sistemul actual al examenului dat cu polițist și nu cu un șofer civil care în ultimii
zece ani nu a avut nici o contravenție ales prin tragere la sorți, vom tot avea
asemenea accidente! Nu trebuie să uităm, poliția de orice fel este o instituție
coruptă și de bani aducătoare, așadar trebuie îndepărtată din examinarea auto
la fel cum trebuie îndepărtată și din serviciile de evidența populației sau de
cazier, lucruri pe care le face în continuare (prost!) în virtutea inerției:
poliția nu trebuie să aibă rol administrativ ca acum, este o greșeală, poliția
trebuie să se ocupe numai și numai de problemele de supraveghere și cercetare!
Suplimentar, poate se schimbă și modul în care răspunde un organ al statului
pentru neîndeplinirea sarcinilor de serviciu: eventual cu pierderea pensiei
...?
De ce nu este poliția prezentă în trafic? De ce polițiștii nu au un sector de care să se ocupe? De ce poliția are mai mulți funcționari decât oameni pe stradă? Dracu` știe ...
Ω
Dacă poliția ar
vrea cu adevărat să stopeze numărul accidentelor, ar fi suficient ca la orele
de vârf, pe drumurile știute ca periculoase, să circule câte o mașină de
poliție cu viteza maxim legal admisă în loc să doarmă pe la intersecții ...
așa crede un șofer, ăăă, un om de pe stradă ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu