Faceți căutări pe acest blog

marți, 31 martie 2015

Furt de drum

   Cum se fură și, cum iese furtul la iveală!


   Am avut la sfârșitul săptămânii trecute, un drum spre Constanța. Bineînțeles, ca tot omul ce pleacă din București, am luat-o pe autostradă. Iată cum se petrec lucrurile în timpul unui asemenea drum și, nedumeririle ce te însoțesc ...

   Așadar, în jurul orei 10:00, în ziua de sâmbătă 28.03.2015, am luat-o frumușel spre Constanța. Vă reamintesc, că în sudul țării, în această zi a plouat destul de mult. În primul rând, ieșirea din București se face pe Pallady ori pe cheiul „gârlii”,care este mult mai liber, adică, mergi în lungul Dâmboviței niște kilometri buni: drumul, cu doar două benzi pe sens, nu este rău, însă, deși în câteva locuri se lucrează, aceste lucrări nu sunt semnalizate. Apoi, pe marginea lui, pare a se fi mutat o groapă de gunoi: se vede clar cum au descărcat gunoiul - atât menajer cât și din activități economice - basculele de-a lungul timpului! Asta pe dreapta, pentru că pe stânga, înspre canalul Dâmboviței, totul este ras: nu mai există nici măcar o urmă a parapetului metalic ce separa drumul și trotuarul de malul râului, totul a fost furat, totul a fost cărat și vândut la fier vechi și exportat în Turcia! Atât de departe s-a ajuns cu furturile, încât de pe un stâlp de beton a fost furată chiar și tăblița de stație a RATB-ului!
   Într-un târziu, după mulți asemenea kilometri dezolanți, ajungi să întâlnești șoseaua de centură: stai la cedează trecerea de ți se urăște, în încercarea de a face stânga, peste pod, mergând spre autostradă: s-o calci puțin, nu-ți dă mâna, pentru că drumul este absolut impracticabil! Dacă ești prima dată aici, îți închpui că până la intrarea pe drumul mult dorit mai ai cine știe cât, însă, constați că nu parcurgi decât vreo două sute de metri și, pe dreapta, printre gropi și multă murdărie, o apuci spre Constanța! De ce legătura cu autostrada nu a fost făcută astfel încât să se racordeze cu cea mai importantă intrare/ieșire din București în zona aceea? De ce mai trebuie să o lălăi ca prostul pe diverse bretele și breteluțe, nu pricep! De ce la întoarcere, pentru a o lua exact pe unde ai plecat, trebuie să refaci măgăria aceea de drum, din nou cu cedează trecerea pentru două sensuri, din nou pe hârtoape? De ce rahatul ăsta de proiect a „rezolvat” într-un fel intrarea/ieșirea DOAR pe relația Pallady, adică te aruncă vrând nevrând în trafic aglomerat, de oraș, când putea să pună la dispoziția șoferilor cel puțin două variante și să descongestioneze astfel circulația? De ce din nou lucrări costisitoare de artă nu rezolvă TOTUL, ci doar fragmente?
   De ce?
   Bănuim, dar nu spunem!
  
   Și am intrat pe faimoasa autostradă! Dăi și bâțâie din cap: poc poc poc poc poc poc, așa auzi până treci de Fundulea: ceea ce bănuiam noi că a fost construit de ceferiști sau de bâlbâiți, și-a dat obștescul sfârșit! Tot drumul este întretăiat de rupturi transversale, pe aproape toată lățimea lui, cu un pas de circa patru metri! În mod evident, dedesubt, își fac de cap niște rosturi de dilatare, rosturi care, prost gândite și mizerabil executate, țin să ne amintească acestea! Dar, administrația drumurilor, acea companie care suge bani de peste tot, a fost vigilentă și a reparat stricăciunile: pe zeci de kilometri, niște gigei cu roaba și lopata, au trântit o pseudo mixtură asfaltică în rupturile drumului, astfel că acolo unde aveai groapă, acum ai cocoașă!
   Și atât!
   Impresia este că circuli pe un drum pe care s-au montat limitatoare de viteză la fiecare patru metri! Cred că și-au tras și vreo primă pentru asta ...

   Trecem și de Fundulea, „reparațiile” dispar, drumul pare în regulă și, încerci să-ți amintești că circuli pe un drum extrem de scump, construit pentru a lega cel mai important port al României cu capitala ei și cu toată țara! Și încerci să te simți bine! Și la o viteză nu foarte mare, ai impresia că cineva se joacă cu mașina ta, mașină care, deși cu toate reviziile la zi, cu ITP-ul proaspăt luat, cu totul în regulă, hotărăște de capul ei că nu-i place pe unde vrei tu să mergi și, demonstrând că democrația nu este o vorbă goală, o ia pe unde vrea ea! Ba în stânga, ba în dreapta, mașinuța se apucă să frâneze cu jumătate din roți și să încerce s-o ia într-acolo! Tot carosabilul este brăzdat de lungi șleauri, acum pline cu apă, apă care, ca proasta, adâncă de trei degete, bineînțeles că te înfrânează! Nu doar că asfaltul autostrăzii pare brăzdat pe lung, dar chiar el este o problemă: acest asfalt (probabil cel mai ieftin!) este de proastă calitate și, reține apa! Pare a fi un asfalt cu profil negativ, adică plin de găurele, găurele care se umplu cu apă și transformă toată suprafața carosabilă într-una acoperită cu o pânză lichidă!

   Indicatoarele sunt oarecum în regulă, panourile luminoase pentru informații sunt puține și pe o vreme mizerabilă te sfătuiesc să conduci prudent și afișează temperatura (!?!?!) iar poliția rutieră
NU EXISTĂ!
   Mai ales pe ploaie,
POLIȚIA RUTIERĂ STĂ LA CĂLDURĂ!

   În mod evident, totul a fost făcut cu cele mai mari prețuri și cu cele mai slabe materiale și proiecte, în mod evident, caietul de sarcini a fost realizat cu gândul la constructori și nu la cetățeni, în mod evident și „Autostrada soarelui” a fost o sursă de îmbogățire pentru mulți!

   Ω

   Poate dacă-și face vreun organ de anchetă timp, aflăm și noi cine a acceptat proiectul ăsta de beep-beep, și cine a conceput caietul de sarcini și, mai ales, cine a recepționat lucrarea!
   Apoi, ar fi timp berechet să aflăm cine și cum a semnat un alt contract păgubos pentru statul român și avantajos pentru pizzerii care taie drumurile ca-n brânză!
   Un sfat, nu încercați să circulați pe centura Bucureștiului, în zona de o bandă pe sens:
nu are rost să vă bateți copiii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu