Bucureștenii care șofează vor înțelege imediat ce vreau să spun ...
De mai mult timp primăria se dă cu fundul de pământ și de ceasul morții legat de culoarele unice pentru transportul în comun. Primăria a tot trasat dungi pe asfalt, luând model de la defuncta societate de parcare cocoșeasco băsesciană care s-a umplut de bani mânjind caldarâmul: a trasat, dar degeaba! În lipsa drumurilor, oamenii riscă o amendă de la inexistenta poliție care se ocupă numai de centru și de arterele călcate de politicieni, decât să înțepenească în trafic. Spus pe scurt, ce-a trasat primăria, nu a avut efect: mai exact de atât, nu a avut efectul scontat.
Propuneam atunci transformarea liniilor de tramvai în culoar pentru autobuze și unificarea stațiilor de tramvai și autobuz pe refugiul deja existent: s-ar fi eliberat o bandă pentru trafic, s-ar fi renunțat la stațiile de la trotuar, etc, etc. Bineînțeles că o asemenea idee, venită gratis, fără un studiu de impact asupra graurilor, fără un alt studiu de fezabilitate, fără părerea absolut autorizată a autorității pentru trafic și bunăstarea guguștiucilor de pe lângă primăria capitalei, nu putea fi luată în seamă!
Și nici n-a fost!
Mi se pare chiar normal să nu folosești ceva gratis când poți să arunci cu banii în firmele proprii!
În schimb, și-a spus primăria că cel mai bine ar fi să izoleze de restul lumii și astfel să protejeze dinozaurii transportului public bucureștean, anume tramvaiele: și iată cum cel mai lent vehicul din București, cel mai zgomotos și cu cea mai nenorocită cale de rulare a ajuns să fie protejat de restul lumii prin garduri! Ideea, poate nu ar fi chiar atât de rea, poate că dinozaurii ăștia, lăsați singuri, chiar se mișcă! Hai să-i vedem! Dar primăria, pe banii noștri, din nou nu pricepe ce face: problema nu este în locurile în care pun ei garduri, problema este acolo unde nu pot pune garduri și anume în intersecții, adică acolo unde sistematizarea imbecilă a traficului combinată cu calea de rulare absolut imposibilă a tramvaiului face ca viteza medie de circulație să scadă și sub 10 km/h!
Așadar, veți spune dumneavoastră, oricum ar fi, gardurile alea rău nu fac.
Ba fac!
În afara faptului că sunt sărite de pietoni în locurile lor de minim constructiv, gardurile au fost cumpărate de la „cine” le-a avut de vânzare fără o minimă înțelegere a fenomenului:
SUNT MAI ÎNALTE CU CIRCA 10 SAU 12 CM DECÂT TREBUIA!
Cine le-a adus în fuga mare a luat probabil ce a fost mai ieftin, fără un studiu al automobilului mediu care circulă prin România/București: astfel, nici chiar dubele nu se pot apropia prea mult pentru că ar atinge gardul cu oglinda din stânga! Ce s-a obținut?
Îngustarea suplimentară a carosabilului care și așa este puțin și prost în București! Locuri în care se circula greu pe două benzi au devenit niște Termopile unde se strecoară cine-i mai cutezător sau inconștient pe una și jumătate!
Tramvaiele au câștigat ceva?
Nu, pentru că ele rămân în continuare blocate în intersecții unde la rândul lor blochează traficul!
Ω
Așadar, cine a câștigat din povestea asta din care toți am pierdut și continuăm să pierdem?
CINE A ADUS GARDURILE, CINE LE-A APROBAT
ȘI (PROBABIL MAI PUȚIN) CINE LE MONTEAZĂ!
Ați înțeles cât de simplu se poate strica o idee bună? Totu-i s-o dai pe mâna primăriei și se rezolvă:
SE ALEGE PRAFUL!
Dar suntem mulțumiți: avem beculețe de Crăciun ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu