Am vorbit despre nebunia internetului românesc, mare, mult, rapid dar lipsit de conținut real sau/și de bună calitate: dau exemplu mai multe țări vest europene, unde orice cetățean își poate vedea actele de stare civilă, ale lui dar și ale strămoșilor, asta însemnând că arhivele sunt deja digitalizate în vreme ce statul cu cel mai rapid internet european, lăsat pe mâna amicului baschetbalist al lui ponta, încă mai cere cetățeanului să vină la ghișeu cu dosar cu șină! Sau fără ... fără șină vreau să spun ...
Ei bine,
aceeași situație din internet și comerț se regăsește în multe alte domenii, cel
mai vizibil dintre ele fiind televiziunea! Radioul, cu acoperire mult mai
redusă, s-a orientat către emisiuni și oameni ancoră, care țin posturile pe
linia de plutire și ... cam atât! La TV însă, lucrurile se complică:
MAREA
MAJORITATE A POSTURILOR ROMÂNEȘTI DE TELEVIZIUNE
EXISTĂ
NUMAI CA VECTORI DE PUBLICITATE!
Emisiunile
sunt cam aceleași peste tot, formatele cumpărate din străinătate sunt aceleași
peste tot, așa zișii jurați sau prezentatori sau umoriști sunt aceiași peste
tot sau fac același tip de muncă pornind și sfârșind la aceleași așa zise idei!
Abundă televiziunea românească în emisiuni de tip concurs cu premii, abundă în
emisiuni de tip matrimonial, abundă în seriale (de o calitate cel puțin
îndoielnică!), abundă în sport (adică în fotbal) și în gigi beeecali sau alt
oier ajuns patron, abundă în filme proaste luate cu toptanul, abundă în pseudo
știri despre pseudo vedete și pseudo vedeți, abundă în scandaluri fără noimă și
mai ales, abundă în publicitate pe față sau mascată (cum altfel poate fi numit
un reportaj de mai mult de cinci minute despre câte o stațiune turistică,
reportaj împănat cu interviuri și prețuri și explicații de trasee de ajuns?)!
Televiziunile
de nișă, cele de documentare, tip discovery, au descoperit și ele modelul și au
grijă să repete câte un documentar sau serie de documentare și de mai mult de o
sută de ori, timp în care singurul lucru care se schimbă este ... publicitatea!
Așadar, iubitul nostru CNA, transformat după moartea lui Ralu Filip într-o
sinecură grasă, nu bagă de seamă conținutul infect și repetat la infinit,
iubitul nostru CNA are grijă să-și încaseze veniturile și să tragă de mânecă
din când în când câte un post TV pentru câte o prostie minoră, sancționându-l
cu avertisment ori, în puține cazuri, cu amenzi de câte zece mii de lei (2000
euro!) pentru încălcări ale legii care au adus probabil postului zeci sau sute
de mii de euro! Probabil că banii se împart în vreun fel, folosind un algoritm
care mulțumește pe toată lumea!
Ω
Regret să o
spun din nou, dar televiziunea în lumea modernă este un factor formator de
opinie, o galerie de vedete și modele ce par demne de urmat! Dacă CNA lasă
porcăriile emise de kanalul turcesc să pervertească și să educe mințile tinere
și mai puțin mobilate, dacă antenele pedalează în aceeași direcție cu mirese și
umorul negrului dan, dacă proTV-ul ne asfixiază cu același desuet las
fierbinți, cu aceleași glume, cu aceleași filme cu super eroi marvel, cu
aceleași emisiuni cu juriu și concurenți prezentate de eternul bartoș, dacă
televiziunile de documentare au câte o emisiune sau două noi pe sezon, dacă
televiziunile de sport dau numai și numai fotbal sau știri despre fotbal, dacă
posturile de știri nu cumpără știri ci le fabrică prin furt de pe T, FB, I sau
TT și umplu programul cu accidente rutiere, incendii, violuri sau scandaluri
politice dar nu ne aduc la cunoștință întâmplările importante din lumea largă,
dacă toți există în televiziune numai pentru a putea emite publicitate iar
audiența o obțin din vulgaritate, sex, proastă creștere, manele și țigănisme,
dacă toate astea sunt cu larg admise de sinecura numită CNA iar noi considerăm asta
normal, atunci să nu ne mai surprindă că România are cele mai multe mame
minore, cele mai multe closete în fundul curții, cele mai puține sisteme de
canalizare și alimentare cu apă dar excelează în specialiști în virusologie!
Pot spune că
ne merităm soarta din moment ce acceptăm să ne lăsăm educați în acest mod
sinistru în care reclamele la case de pariuri și casinouri merg la braț cu
reclamele la bere între două emisiuni în care câteva țigănci se bat să câștige
inima unui golan! Da, ne merităm soarta acceptând ca și aici, în domeniul
CNA-ului să nu funcționeze meritocrația ci plutocrația! Așa crede un om, de pe
stradă ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu