Unde te uiți în oraș, nu seamănă două străzi între ele!
Totul este o mare varză!
Totul este făcut cu koorool!
Așa cum am mai spus, în București pasajele (excepție Orhideea) nu rezolvă decât o singură direcție de mers, pentru restul preferându-se încâlceala de la suprafață!
De ce?
Dracu` știe!
Ei bine, orașul nu are nimic unitar în afara traficului infernal și absurdității proiectelor de infrastructură (să nu uit: de ce a fost construit un pasaj subteran dacă la o jumătate de stație de fiecare dintre capetele lui sunt semafoare sau treceri de pietoni?)!
Trecând peste prostiile fără de care nici nu mai putem trăi, mă întreb de ce a trebuit orașul ăsta nenorocit împărțit în șase orașe mai mici și de sine stătătoare! Nu pricep de ce se persistă în această organizare evident greșită, cu unități pseudo administrative inutil de mari și neguvernabile!
Să luăm dar un exemplu și, pentru că de atâtea ori au fost confundate BUDAPEST cu BUCAREST, să luăm chiar orașul înfrățit în discuție!
Așadar ... Budapesta are 1,7 milioane locuitori, Bucureștiul 1,8 milioane, adică destul de asemănător ... dar, Budapesta ocupă 525 km pătrați și Bucureștiul 228 km pătrați! Înțelegem de aici că ungurii au o capitală de două ori mai puțin populată, nu?
Mai departe: Bucureștiul este împărțit în șase sectoare neguvernabile, Budapesta în ... 23, mult mai elastice!
Bucureștiul are câteva bulevarde paralele, Budapesta mai multe semicirculare, cu capetele pe Dunăre.
În timp ce în Budapesta s-a construit și se construiește mult (ungurii sunt oameni harnici, știm toți asta!) dar se respectă stilul orașului întins pe o elipsă de 25 X 29 km, în București nu există decât interesul așa zișilor dezvoltatori pe care nimeni nu-i întrebă de unde au bani, orașul și locuitorii lui căzând pe locuri inferioare în ochii lacomilor noștri primari!
De ce nu este orașul împărțit în sectoare mult mai mici (am mai spus-o, un sector bucureștean are o populație mai mare decât multe județe)? De ce nu se cumpără teren dincolo de iluzoria linie de centură, acolo unde o parcelare inteligentă, construcția de drumuri și aducerea de utilități ar duce la dezvoltarea rapidă a Bucureștiului cu beneficii pentru calitatea aerului, a condițiilor de locuit și a vieții în general?
Chiar așa, de ce?
De ce nu se scade presiunea pe parcuri și zone istorice oferind de jur împrejurul orașului un număr de zece sau douăzeci de noi sectoare în plină dezvoltare?
De ce nu ar forma primarii acestor sectoare mai mici și mai dinamice Consiliul General al Bucureștiului?
Gândiți-vă vă rog la unul dintre cartierele capitalei, să zicem la Titan: acest mamut singur are aproximativ 400.000 de locuitori!
400.000!
Și este doar o parte a unui sector! Este necesară urgent re organizarea administrativă a orașului, aducerea în controlul administrației a cetățenilor interesați de asta și modernizarea lui în totalitate: Primăria Generală trebuie să aibă controlul, iar primăriile de sector trebuie să execute, altfel ne vom sufoca așteptând la infinit ca un oprescu sau o firea să-și satisfacă orgoliul prostesc și să se ocupe și de câștigul nostru, nu numai de al lor!
Să nu uit, a propos de modernizare: prima linie de metrou din lume a fost la Londra în 1863: a doua din Europa continentală a fost dată în folosință în 1896 ... unde credeți?
Da, la Budapesta!
Ω
Credeți că nu se poate?
Sunt convins că DA: nu înțeleg de ce nu se vrea!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu