Pizza Guseppe în
loc de GIuseppe
...
Salam Sibiu în
loc de DE
Sibiu ...
Salată beuf sau
câteodată biof în loc de „DE bœuf” ...
Șuncă Praga în
loc de șuncă DE
Praga ...
Și multe, multe
altele ...
Oare ce ascunde
această prescurtare, această modificare a numelor tradiționale?
De ce un lanț de
magazine organizează „Săptămâna italiană” la care toată marfa poartă inscripția
italiaMo
și nu așa cum te-ai aștepta, italiano?
Să vă spun un
secret: ceea ce mulți dintre noi consideră a fi frișcă, produsul acela la tub
adică, nu are nici o legătură cu frișca adevărată! Îi rog pe cei surprinși să
lase mirarea de moment de o parte și să guste frișcă adevărată, făcută din
smântână: ei? Este o diferență? Da ... mare ... chiar dacă nu vă place acum, o
să vă placă și n-o să mai vreți mizeria aia falsă de la spray, soră bună cu
crema de ghete!
Statul român
acceptă toate aceste glumițe mincinoase, părând convins că sunt simple greșeli
și nu modalități de a ocoli cerințele originalului: dacă pe un pachet cu numele
unui celebru producător de parmigiano reggiano scrie italiaMo, respectivul producător nu are
nici în clin și nici în mânecă cu brânza din interior, fabricată în (probabil) Bulgaria de
un (probabil) Ivan Țvetcov, însă magazinul cere un preț similar cu cel cerut de
fabricantul italian! Din aceeași categorie mai era pe piață – era, pentru că nu
am mai văzut în ultima vreme, un pseudo parmezan ras, prezentat sub numele de
„brânză `talienească” – o răsătură care din nou nu avea legătură cu originalul
sau, mai exact, avea legătură numai și numai prin prisma prețului!
Așadar,
autoritățile noastre, care ar trebui să ne protejeze, par legate la ochi, noi
înghițind toate mizeriile fabricate după rețete inventate din lăcomie și ...
cam atât: românu-i prost, papă orice că tot nu știe țăranu` ce înghite că-i
mâncător de mămăligă și băutor de țuică! A propos de țuică ... multor
concetățeni li se pare de bon ton să bea cine știe ce băuturi exotice, cu nume
străine și etichete lucioase dar, din orgoliu prostesc sau lipsă de minte, în
era informației, nici unul dintre ei nu verifică pe NET cât costă în realitate
un asemenea produs! Nici unul nu vrea să vadă că o sticlă de Johnie Walker de
12 ani costă cel puțin 30 $ în duty free oriunde în lume, numai la noi costă sub 50 de lei! Adică
nu doar că suntem păcăliți dar ne și place să fim păcăliți!
Dintr-un simplu
orgoliu prostesc?
Așa se pare ...
În concluzie,
statul lasă niște comercianți și producători lacomi să ne bage pe gât toate mizeriile
posibile, el statul rămânând să lupte mai târziu cu toate bolile induse de
consumul acestor falsuri nenorocite prin intermediul unui sistem medical tarat
și el de aceleași anomalii pe care le are și comerțul!
Cui folosește?
Ω
La peste 30 de
ani de la revoluție, comerțul românesc este la fel de sălbatic ca la
începuturile lui din anii `90, cu deosebirea că acum „buticarii” autohtoni au
fost înlocuiți de lanțuri străine de magazine, care nu mai fac aste prostii pe
genunchi și la plesneală ci după planuri gândite de departamente bine plătite,
cu reclamă TV și alte cele! Vă dați seama ce s-au amuzat producătorii și comercianții noștri
când a fost campania aceea cu calități diferite în țări diferite? Înțelegeți cât
de tare au râs când tocmai ei sunt cei care așa, ca între români, din
patriotism, ne fură și ne îmbolnăvesc cu bună știință?
ADICĂ ȘI EI ȘI STRĂINII,
FĂRĂ CONCURENȚĂ,
ÎN BUNĂ ÎNȚELEGERE!
Așa își
închipuie un om, de pe stradă!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu