Faceți căutări pe acest blog

marți, 11 iulie 2017

FSI noul FNI?

   Se pregătește lansarea pe piață a unui mastodont financiar: Fondul Suveran de Investiții! Ideea, nu vă speriați, nu aparține pesede-ului, ea vine tot de afară: în Norvegia, un asemenea FSI are un capital de aproape una mie miliarde USD, iar pe undeva prin Golf (EAU), sumele sunt asemănătoare!
   În principiu, un asemenea FSI ar trebui să fie permanent alimentat cu fonduri și să reprezinte interfața dintre public și privat în cazul proiectelor de anvergură, putând reprezenta statul cu sume de-a dreptul exorbitante! Dacă veți verifica starea acestor FSI existente în lume, veți constata că ele există și funcționează perfect acolo unde sunt constant alimentate cu sume foarte mari, Norvegia și țările Golf-ului fiind de fapt mari producătoare de petrol: profitul de pe urma extracției petrolului alimentează deci un asemenea fond care, la rându-i, finanțează mari proiecte de infrastructură în numele statului sau în parteneriate cu finanța privată. Am văzut așadar ce este și ce consumă un asemenea FSI. 

   Pesede-ul s-a hotărât și el că are nevoie de o jucărie nouă, așa că și-a dorit în secret un FSI, o jucărie nouă cu care să facă giumbușlucuri, promițând că dacă o va primi, va păpa tot! Oricum pesede-ul papă tot și fără FSI, dar vă dați seama ce se va întâmpla dacă actuala Companie Națională de Investiții nu le mai ajunge?

   Spus pe scurt, un asemenea FSI fără o finanțare constantă și solidă și cu o conducere politizată este un nou FNI, dar la nivel național!

   Ω

   Ce se va întâmpla?
   Probabil că FSI/FNI va lua ființă, va înghiți celelalte instituții cu atribuțiuni în domeniu, va păpa fonduri uriașe și nu va face nimic în plus față de ceea ce nu se face astăzi! Chiar este nevoie de un asemenea mecanism monstruos ca ca să proiectezi nici 50 de kilometri de autostradă în sudul Bucureștiului într-un an? Și este nevoie de un mamut financiar pentru a construi aceiași nici 50 de kilometri în ... doi ani și jumătate? Sau pentru avizarea studiilor de ... fezabilitate?  
   Este necesar un monstru financiar fără fălci pentru a se construi în cinci ani o sută de kilometri de drum național botezat expres între Craiova și Pitești?
   Este nevoie de această hidoasă și inutilă construcție politico financiară când un nicolicea pesedist declară:
Autostrăzile pot să mai aștepte. Prioritățile PSD sunt salariile și pensiile”?
   La ce mai este necesar acest organism, dacă un conducător al României pune în aceeași găleată pensiile și drumurile?

  Răspunsul este: la nimic!

   P.S. La intersecția dintre strada Buzești și Calea Griviței, un loc viran a fost ocupat acum nu mai mult de cinci sau șase luni cu un șantier: urmează să se ridice aici câteva blocuri de birouri. Pornit de la zero, șantierul început în plină iarnă, arată acum o structură foarte complexă, ridicată câteva etaje bune, iar munca se desfășoară într-un ritm accelerat!
   Întrebare - șantierul este 
a) privat 
b) de stat? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu