Primarului general firea îi plac inaugurările! Drept care, a re-inaugurat simulacrul de pasaj auto de la BIG Berceni (să fie clar, Piața Sudului este în acte, dar pentru locuitorii cartierului zona a fost și este „la BIG”): așadar, să vedem ce avem aici, în fața tricolorului așezat pe diagonala pieptului unui personaj care dacă n-ar fi primar general ar fi hilar!
Pasajul de la BIG este unul rutier, care în buna tradiție românească nu reușește să rezolve în întregime problema traficului printr-o intersecție: a fost adică săpat un șanț pe sub sensul giratoriu și ... și cam atât! Ba, să avem pardon: au fost realizate și câteva pasaje pietonale! Din punct de vedere al traficului auto, relația nord sud este oarecum rezolvată, iar cea este vest rămâne ca până acum, adică greoaie: în această intersecție se întâlnesc cinci artere intens circulate (Olteniței x 2, Berceni, Văcărești, Nițu Vasile), iar pasajul leagă fără opinteli Văcăreștiul cu Nițu Vasile și atât! Pentru că asta nu este suficient, traficul de pe celelalte artere, rămas la suprafață, se desfășoară tot comandat de semafoare și prin intersectarea cu liniile de tramvai! Să trecem însă de asta și să ne uităm la micile prostii pe care utilizatorii le vor simți curând pe pielea lor ca pe niște mari probleme: trecerile de pe artera principală spre lateralul pasajului se face de la trei benzi pe sens către două benzi pe sens plus una de dreapta prin intermediul unei singure benzi de circulație! Nu, nu ați înțeles și mi se pare normal așa, pentru că nici un om zdravăn la cap nu poate înțelege și concepe o asemenea absurditate: vii de pe Văcărești pe trei benzi și ori intri în pasaj pe două, ori vrei să mergi pe deasupra (să intri pe șoseaua Olteniței stânga dreapta, sau să mergi înainte ori să întorci, înapoi pe Văcărești) și ai acces pe O BANDĂ către cele trei de la suprafață (două înainte și una dreapta după cum spuneam)! Aceeași prostie a fost făcută și la pasajul Mihai Bravu, acolo unde pe lângă pasaj se intră pe câte o bandă meschină și, cine vine spre BIG pe deasupra, poate face brusc la dreapta pe o alee dintre blocuri, blocând în totalitate traficul de suprafață care are semn de „cedează trecerea”.
Pasajele pietonale, au fost prevăzute cu clasicele scări și cu lifturi: presupun că un lift este mai scump decât o scară rulantă, scară la care văd că s-a renunțat deși era loc berechet pentru instalarea unor asemenea mașinării, mai ales într-un loc intens circulat, în zona uneia dintre marile piețe ale Bucureștiului!
Greșeli de proiectare și de execuție par a fi multe, așa că primăria de sector nu s-a lăsat mai prejos și și-a spus că trebuie să dea și ea o mână de ajutor la prostul mers la lucrurilor, drept care a dat aprobare de funcționare unei șaormerii cunoscute chiar în colțul dintre șoseaua Olteniței și calea Văcărești: mașinile ce urmează a aprinde aici avariile în așteptarea pe toată lățimea carosabilului a faimoasei „cu de toate” NU VOR FACE DELOC BINE TRAFICULUI dar, când un șaormar cere aprobare în mijlocul drumului, cine ești tu, biet primar, să-l refuzi? Fix în diagonală, se află o școală generală, școală la care părinții își duc odraslele cu ultimul merțan sau beemve SH din Germania luat de tăticu` ca să se dea mare: să te ții ce va fi la orele de intrare și ieșire de la cursuri, mai ales că în zonă există și o stație de autobuz pentru care nu a fost gândită o alveolă!
Să nu uităm că inițial proiectul prevedea coborârea tramvaielor în subteran și realizarea unei stații comune: din fericire (?) s-a renunțat la idee, rămânând din ea doar înălțimea exagerată și inutilă a pasajului subteran - în caz contrar, prețul lucrării ar fi fost probabil dublu și timpul de execuție la fel!
În concluzie, avem un nou pasaj în București, pasaj aproape inutil pentru 60% din traficul zonei, pasaj care a îmbolnăvit sute de mii de bucureșteni timp de peste trei ani, pasaj care pare deja a fi sub dimensionat, pasaj care este privit ca o lucrare de sine stătătoare și nu în ansamblul circulației din zonă fiind blocat într-o direcție (spre sud) de un sens giratoriu rămas nemodificat din vremuri imemoriale (nu se poate face dreapta pe verde intermitent nici măcar pe Nițu Vasile care nu se intersectează cu nici o stradă!) și în celălalt de un semafor absurd, pus acolo pe motiv de intrare Sun Plaza!
Circulația nu va putea fi fluidă în sudul orașului atâta timp cât nu se rezolvă trecerile de pietoni de pe calea Văcărești unde lățimea drumului de peste șase benzi de circulație și două de tramvai este supusă regulilor trecerii de pietoni valabile la o alee în fața blocului: treceri sub sau supra terane sunt neapărat necesare aici.
Primăria generală trebuie urgent să rezolve cele trei dopuri care blochează și vor bloca traficul pe relația nord sud: trecerea pe lângă pasajul Mihai Bravu, semaforul de la intrarea în Sun Plaza și sensul giratoriu de la intersecția Obregia, Nițu Vasile, Emil Racoviță!
Ω
Am convingerea că nu se va face nimic din toate astea, că lifturile nu vor funcționa mai mult de o lună și că traficul va fi în continuare greoi la orele de aglomerație!
Pentru că nu vrem ca blonda firea să-și bată capul cu altceva decât a descoperit deja ca fiind profitabil pandele ot Voluntari, o ajutăm spunându-i că ar mai fi de inaugurat Arcul de Triumf, metroul magistrala I, canalul Dunăre Marea Neagră, mănăstirea Voroneț, Transfăgărășanul și Transalpina sau pur și simplu arestul poliției capitalei!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu