Am mai spus-o și o repet: românii nu au învățat să șofeze și nici nu vor să o facă! Motivele pentru care spun asta sunt multe și evidente dar, nu cumva să-i spui unui român că nu știe să conducă pentru că îl vei supăra foarte tare sau, așa cum spunea cineva, asta echivalează cu o castrare în public! Cum adică, eu să nu știu să conduc? Eu, care am mers și cu mai mult de 200 km/h? Ei bine da, tu nu știi să conduci! Priviți cu atenție drumul sau șoseaua și veți observa fără îndoială suficiente greșeli pe minut pentru a lua multe permise de conducere.
Dar de ce se întâmplă
asta?
Sunt în opinia mea, două
cauze majore:
-
Instructorii și școlile auto se zbat cât să-și
vadă clienții trecuți de examen! Mai departe, nu-i mai interesează! Pur și
simplu elevii școlilor auto nu sunt pregătiți pentru trafic ci pentru luat
examenul! Soluția ar fi mărirea numărului de ore, licențierea instructorilor
auto în urma unor examene riguroase. Examen de traseu, îndemânare, noapte și
drum național sau autostradă. Dar, problema cea mai mare rămâne, adică
instructorii auto a căror principală preocupare pare a fi vorbitul la telefon
din poziția tolănit. Apoi, ar trebui diferențiate învățatul, examenul și
permisele pentru cutie manuală și cutie automată: ce-i ce conduc ambele tipuri
de mașini înțeleg ce vreau să spun. Este clar din trafic faptul că mulți dintre
conducătorii auto români nu au cunoștințe elementare despre noțiuni absolut
necesare cum ar fi prioritatea, semnalizarea, preselecția și asta ne duce cu
gândul la titlu: CONGO!
-
Dacă în acest moment 25% dintre cei care conduc
pe drumurile românești nu au permisul cumpărat într-un fel sau altul, vă las
să-mi tăiați capul! Este imposibil ca un om care de pe drumul cu prioritate mă
lasă pe mine cu stop la intersecție să trec pentru că el cică pierde
prioritatea făcând dreapta, este imposibil zic ca un asemenea personaj să aibă
permis de conducere luat legal! Este imposibil ca un om cu permis obținut legal
să considere că unele intersecții se negociază legal „la mica înțelegere”! Nu
se poate, nu cred, nu este posibil! Este clar că rețelele de permise au lucrat la foc automat nu numai în Argeș iar asta este o altă cauză majoră a modului în care se șofează în România.
Ce se poate face? Este evident
că amenzile nu sunt o soluție sau, mai exact, amenzile singure. Suspendarea permisului
până la trei luni, de asemenea nu-i mai sperie pe șumahări! Și atunci? Ce putem
face? Probabil că permisul suspendat ar trebui să nu se mai recapete decât în
urma unui examen complet, ca la sfârșitul școlii iar amenzile de mai mult de
cinci puncte ar trebui să poarte cu ele și măsuri complementare, cum ar fi de
exemplu vizita în spitale de urgență, ortopedie sau, și mai bine la MORGĂ!
Eu, ca simplu
particular, am cunoștințe limitate, pot spune doar ce mă deranjează și eventual
pot avea niște idei, nu neapărat bune, autoritățile însă trebuie să se miște și
să calmeze traficul de junglă din România: nu degeaba avem cei mai mulți morți
în accidente rutiere la 100.000 de locuitori din UE.
Ω
Se poate face ceva?
Cu siguranță.
Cum?
Renunțând la posturile
sinecură din poliție, apelând la specialiști, propunând și aprobând legi
corecte și cu viziune în parlament, considerând responsabilii acestei situații complici la tentativă de omor, punându-i să plătească în solidar pentru prostiile comise în trafic cu posesorii de permise tip ... Congo pe care i-au ajutat!
Așa
crede un om ... de pe stradă ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu