Handicapați cu program de ascensor
Am învățat noi în anii scurși de la revoluție, că statul român și instituțiile sale nu se schimbă fără presiunea societății: astfel, dacă în anii `90 au fost hoți cu gulere albe eliberați pentru că un doctor oarecare a semnat o hârtie cum că respectivii nu pot suporta regimul de detenție, astăzi, sub presiunea opiniei publice, sunt pe cale de dispariție capodoperele ilicite copiate în pușcărie!
Acesta a fost numai un exemplu, minor de altfel, despre cum acționează societatea și cum obligă ea instituțiile la schimbare: sincer vă spun, fără scandalurile provocate de presă și de gura lumii, birocrația de nicăieri de pe planeta asta nu s-ar schimba nici cât un fir de praf!
Așa că, pe negândite, fieful unui anume Rădoi (vi-l mai amintiți?) a intrat în colimatorul public și a început să fie analizat: primul punct pe ordinea de zi, este apartenența metroului! Chiar dacă șefii de sindicat și directorii Metrorex sunt convinși că jucăria asta cu trenuri le aparține, ea este totuși un bun public! Iar de aici, decurg o serie de întrebări ...
Una dintre ele s-ar referi la materialul rulant cumpărat pe bani frumoși din străinătate: vechile garnituri de metrou, alea galbene din cântecul Angelei Similea, tot așa spații mari lăsau între vagon și peron?
Apoi, după cumpărarea lor, atunci când s-a constatat că nu încap în unele stații (ca-n bancurile cu proști!), s-au executat lucrări de modificare a peroanelor: pe banii cui? Ai Metrorex (adică ai noștri) sau ai celui care a greșit atât de flagrant?
Pentru că Metrorex cu multe se poate lăuda, dar cu gospodărirea bunurilor din dotare, nu prea!
Cine nu crede, să privească cu un strop de atenție tavanele stației Universitate și, după șocul de rigoare, să ne spună și nouă de ce arată așa (nu numai la Universitate, bineînțeles)!
Apoi, curățenia trenurilor și mai ales a stațiilor: totul are un aer împuțit, putem spune chiar deplorabil!
Să vorbim și despre ascensoarele instalate cu multă cheltuială, ascensoare care funcționează între orele 06:00 și 22:00, deşi programul metroului este 05:00 23:00! Adică, o persoană cu handicap locomotor este obligată să aibă programul în funcție de mersul ascensorului și nu de mersul metroului! Să nu uit, ascensoarele astea au fost sigur lăsate pe mâna vreunei nou promovate amante, altfel neexplicându-se de ce anosta voce ne atenționează că ascensorul „MERGE ÎN SUS” sau „MERGE ÎN JOS” și nu urcă sau coboară!
Pur și simplu au tradus imbecilii din engleză?
N-ar fi mai bine să învețe mai întâi românește?
Să nu uităm modul în care sunt „decorate” stațiile cu spații comerciale: la orice colț poftești au ba, sigur găseşti o dugheană vânzând de la covrigi și ciocolată până la prezervative!
Metroul bucureștean a ajuns să semene cu portalul yahoo.ro, cel care ne învață zilnic ba cum se face corect sex anal, ba de ce cred virginele că sexul oral este scârbos!
Dincolo de curățenia lipsă, de mersul trenurilor care este în continuare o mare nebuloasă, de spațiile dughenizate, de proiectarea deficitară și inutil grandioasă (vezi Parisul pentru un exemplu de eficiență!), de erorile de construcție, de accesele aglomerate prost gândite, în spatele riscurilor folosirii (totuși) celui mai sigur și comod mijloc de transport public, dincolo de toate astea rămâne o singură problemă în discuție: poate societatea, opinia publică să schimbe ceva în mafia numită Metrorex?
Ω
Spațiul prea mare (vagon - peron) din stația Piața Victoriei este o glumiță pe lângă toate celelalte probleme ale metroului, instituție ce știe doar să se plângă de lipsa banilor: adevăratele probleme nu sunt la vedere!
Așadar, poate face ceva societatea în privința metroului?
Exemplul Colectiv spune că da, cu condiția să vrea!
Vom vedea ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu