A sunat
interfonul și, nu știu de ce, am răspuns:
-
Popa cu botezul, am auzit.
Nu deschid
necunoscuților, așa că am închis: putea fi oricine, nu-i așa?
După un timp,
cioc cioc la ușă: era într-adevăr popa cu botezul. Mă întreb de ce a durat atât
de mult să ajungă la ușa mea și îmi dau seama că popa are metodă, că popa n-o
ia haotic, că popa a urcat la ultimul etaj și că de acolo a luat-o liniștit în
jos, cu grija de a nu rata vreun apartament la ușa căruia sună anticipat tânărul care-l însoțește.
I-o învăța la
seminar?
Posibil ...
-
Cu botezul!
Sunt creștin
ortodox, așa cum au fost și străbunii mei dar nu sunt practicant. Nu știu cum
să-l refuz, deci stau în ușă și aștept să văd ce urmează.
Popa, un bărbat
solid pe la 40 de ani, o ia cu „în Iordan botezatu-te-ai tu Doamne” și țuști, se strecoară abil pe lângă mine în
casă: stropește cu busuiocul ud, stropește bine, în toate colțurile, pe televizor, pe calculator,
peste tot pe unde poate – cred că vrea să mă pedepsească pentru că nu i-am
descuiat intrarea în bloc, confundându-mă cu un improvizat Sfânt Petru păstrător al cheilor sursei!
Îmi întinde
crucea și intuiesc că ar trebui să o sărut: îmi este rușine să refuz așa că
schițez gestul și mimez făcutul crucii.
Popa dă să plece
dar îl văd nehotărât.
Ajunge la ușă și iese dar parcă s-ar întoarce: ceva nu este în regulă și nu prea știe cum să-mi
spună: în sfârșit, pricep! Scot portofelul, iau 30 de lei, dau să-i întind
moment în care îmi amintesc din copilărie că banii îi strânge diaconul sau cum
s-o numi ajutorul de popă.
Întreb de
respectivul.
Popa îmi ia
banii din mână mai ceva ca ANAF-ul, spune frumos mulțumesc și pe-aci ți-i
drumul!
Stau și mă
crucesc, adică mă întreb: ce a fost asta?
A venit popa cu
botezul!
Ce botez?
A venit popa cu
botezul?
Care botez?
De ce?
Cui mai
folosește?
Ce rost mai are?
Biserica nu-i
subvenționată de stat?
Trebuia să-mi dea chitanță?
Trebuia să-mi dea chitanță?
Mă gândesc și mă
întreb de ce nu-mi place ce se întâmplă, ce m-a îndepărtat de credința
străbunilor mei, ce anume m-a răcit de biserică? Mă întreb și, brusc îmi vine
în minte o imagine de la Cernica, de la mănăstire: nu, nu icoana cu trei chipuri din fața iconostasului, cea care-ți arată pe rând pe Fecioara Maria, pe Mântuitorul
și pe Sf. Ioan ... nu ... ceva de la intrare! Scot telefonul și verific fotografiile:
De ce procedează așa exagerat de fericiții dar și mănăstirea de mai sus?
Pentru că pot, pentru că li se permite, pentru că simt că în contextul politic actual, li se cuvine!
DA, LI SE CUVINE!
Cred că prea
mulți dintre noi simțim asta pentru ca biserica ortodoxă română să mai fie
A NOASTRĂ!
NU: ACUM ESTE A LOR!
Ω
Cred
că popii care-l slujesc pe danielul acesta ca și pe teoctistul de până la el
sau cum o să-i mai cheme pe alți așa ziși păstori sunt funcționarii unui cult
cargo, nu au legătură cu creștinismul nici cât Lenin sau Stalin în perioada lor
de maximă putere!
Sunt doar un
creștin ortodox venit pe lume din creștini ortodocși dar bor-ul nu este
biserica neamului meu! Îmi pare rău, nu mă mai reprezintă, nu îmi mai
mijlocește legătura cu cele sfinte, m-a părăsit și m-a transformat într-un fel
de catar în căutarea perfecților: așa simte un om, de pe stradă ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu