Este evident că
istoria recentă va fi greu de învățat de către copiii viitorului! Și nu numai
despre evenimentele militaro politice vorbim aici, cât în special despre
evenimentul important al începutului de mileniu, adică despre explozia internetului!
Dacă în zorii
internetului, dacă în perioada de aur a modemului pe linie telefonică având o
viteză maximă de 52 k, dacă în vremea în care cei mai mulți dintre noi priveam internetul ca pe un moft și o modă trecătoare, dacă atunci oamenii aveau surpriza poștei
electronice gratuite, timpul ne-a adus surprize peste surprize: net-ul a omorât
așadar mai întâi poșta, apoi ziarele tipărite care trag să moară mai peste tot
în lume, a venit la rând muzica, după muzică filmele și cam în același timp cu
ele, televiziunea! Este clar că televiziunea clasică, aceea pe care ne-o
interzicea nouă ceaușescu este pe ducă: platformele de video streaming iau
destul de repejor locul televiziunii și falselor ei vedete!
Cutremurul acesta
încă nu s-a făcut simțit, dar este aproape: posturile de nișă, cele de
documentare sau muzică ori gătit, cele de știri sau pornografie au fost de mult
înlocuite de site-uri dedicate fiecărui domeniu în parte, în timp ce
televiziunea de divertisment și-a cam trăit traiul, pseudo vedetele „de post”
trăgându-și și ele cu greu sufletul în fața unei simple platforme de video streaming
care oferă mii de ore de filme, documentare și seriale la un preț modest, la
orice oră și pe orice durată dar, în special fără a fi viciate de eternul
dușman numit publicitate! Pe piața românească în special, unele posturi TV, așa
zisele „de documentare” dar nu numai, au devenit simpli vectori purtători de
publicitate: dacă pe un post altă dată faimos (Discovery) sunt inundat cu
producții din 2010 – sau mai vechi – transmise a suta oară ori chiar mai rău,
ce să mai zic? Viasat nu face notă discordantă procedând la fel iar NG se face
de râs cu aceleași prostii repetate până la sastisire! Aceste posturi TV care își fură genul de emisiuni unele altora și care nu mai știu să trăiască decât în reality show-uri, nu mai
există decât pentru emisia de publicitate ... dar nu sunt singurele: și cele
generaliste au ajuns în aceeași situație – proTV-ul de exemplu, în noaptea de
revelion ne-a trântit niște filme în reluare, în restul zilelor ne-a trântit
niște filme în reluare, în viitor ne va trânti niște filme în reluare și, toate
astea numai și numai pentru a nu ni se părea exagerată reluarea a nu știu
câta oară a banalizatului „Home alone” unu, doi și trei din zilele de Crăciun! Despre
proTV sunt mai multe de spus: postul care prin `95 rupea piața cu filme și
programe care și astăzi ar fi de top, s-a îndepărtat de patronii lui inițiali,
americani, a intrat pe mâna patronatului român și a dezvoltat reclama mascată a
maneliștilor aduși de una grasă în fiecare după-amiază în emisiunea ei
țigănească și plină de țigănisme, a trecut apoi la reducerea cheltuielilor și a
renunțat să mai cumpere știri inundându-ne cu accidente din Dâmbovița și
violuri din Vaslui sau imagini furate de pe internet, a continuat prin scăderea
calității sub jupânul ceh până la a coborî sub antene și acum, ajuns în
situația de a fi cumpărat de stăpâni noi – posibil ruși! Așadar, proTV-ul trage tare pe ultima
sută de metri în încercarea de a umple niște buzunare în ultimul ceas! Altfel nu
se explică reclama agresivă făcută unei stațiuni de ski din Ucraina, reclamă
însoțită de bezele și ochi dulci dați peste cap pe o perioadă inadmisibil de lungă!
REPET: proTV A COBORÂT ATÂT DE MULT ÎN
CALITATE ÎNCÂT A FOST DEPĂȘIT
ȘI DE TRUSTUL aNTENELOR, ÎN SITUAȚIA ÎN
CARE aNTELE NU AU FĂCUT NIMIC
ALTCEVA DECÂT SĂ IA OAMENII PE CARE NIȘTE IMBECILI
DE LA HR I-AU
ARUNCAT CHIAR DE LA ... proTV!
În rest, mai
avem o televiziune zisă națională specializată în tocat bani, mai avem niște
turci, mai sunt niște conaționali care dau tot „Nea Mărin miliardar” și
„BD”-urile – a propos, așteptăm revenirea „Operațiunii monstrul” ...
Era să uit: tvR
a redescoperit charme-ul lui Amza Pelea și încearcă să-l relanseze pe piață în
pielea unui vulgar pseudo comediant aflat pe vremuri într-o vacanță mare – pe
banii noștri!
Trăgând linie,
constat că televiziunea clasică este pe ducă, trage să moară, se apropie de
colaps iar platformele de video streaming completate de cele de audio tip
Spotify, alături de câteva site-uri de știri urmează să detroneze și chiar să
ucidă ceea ce părea până acum câțiva ani de neînlocuit! Vă spun cinstit că eu
unul,
MĂ BUCUR!
Sper să terminăm
definitiv cu vedetele „de post”, găunoase și inutile în economia actului
cultural sau artistic, sper să dispară mincinoșii formatori de opinie care în
genul unui chirieac ne învață ce este bun și ce este rău în accepțiunea
patronului postului, sper să dispară posturile TV cu audiență mai scăzută decât
a unor blog-eri! Sper ...
Ω
Trebuie
să constat un lucru: producătorii de televizoare s-au descurcat minunat, au
luat-o înaintea pieței și au oferit tuturor platforma tehnică pentru ce urma să
vină chiar dacă mulți dintre noi nu înțeleg nici acum revoluția pe care o
trăiesc! Televizoarele smart sunt televizoare numai cu numele, ele fiind în
realitate calculatoare (adevărat, încă destul de slabe), atașate unui monitor uriaș, cu
acces la internet, dând posibilitatea utilizării unor aplicații simple care ne
deschid poarta către mii de ore de divertisment și nu numai, la un preț absolut
modest și accesibil: platformele de streaming sunt atât de comode și de ieftine
încât sunt pe cale să ucidă până și ceea ce părea de neînvins, adică
torrent-ele!
Așa crede
un om, de pe stradă!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu