Ce nu poate
pricepe poliția rutieră din România, este faptul că omul aflat la volan ori pe
jos se cere educat: prin educație, înțeleg nevoia de a-l face pe acest personaj
care utilizează drumul public, să știe ce are și ce nu are voie!
Și cam atât ...
Iar această educație,
în toată lumea, s-a făcut umblând cu mâna prin buzunarul propriu și plătind
amenzi!
Poliția rutieră
nu este niciodată prezentă acolo unde „doare” dacă nu este ordin, poliția
rutieră nu previne, poliția rutieră nu descurajează, poliția rutieră
pedepsește!
Nu-mi puteți
spune că nu ați observat apariția unui adevărat limbaj al luminilor de avarie:
dacă dai cu spatele, aprinzi luminile de avarie; dacă șezi ca boul pe prima
bandă, aprinzi luminile de avarie: dacă nu știi pe unde să o iei și te holbezi
la numele străzilor, aprinzi luminile de avarie; dacă ai nevoie de o mărire de
salariu, aprinzi luminile de avarie ... am glumit, aici nu este nevoie, că nu
te vede nimeni ...
La fel se
întâmplă și pe drumurile naționale și pe puținele noastre autostrăzi, acolo
unde orice gigel știe că limita de viteză este una inferioară și că numai
retardații circulă sub ea! Unde o fi poliția atunci când mergi cu 130 km/h și un
nespălat te somează cu toate luminile și gesturile la care-l duce puțina-i minte
să te dai la o parte, să treacă măria sa? Unde este poliția rutieră atunci când
posesorul câte unui junghi de Logan sau unei vechituri de prin Germania își
spune că și el are mașină și procedează la fel? Unde este poliția rutieră
atunci când acești „colegi” de trafic se pun în pericol pe ei (ceea ce nu este
neapărat o pagubă) dar și pe toți ceilalți, pe cei care merg LEGAL?
Să fie poliția rutieră pe Calea Victoriei,
să-i deschidă drumul câte unui dom` ministru?
Nu știu de ce nu
există în trafic poliția autostrăzii cutare, nu știu de ce poliția apare la
măsurători și nu în trafic, nu știu de ce poliția nu descurajează șumahării de B, IF, AG, GR sau CL și preferă să-i adune cu fărașul atât pe ei cât și pe
nevinovații care le cad victime!
Nu știu și pace!
Nu știu în ce
fel sunt verificați instructorii auto: am avut ocazia să văd asemenea
instructori învățându-și elevii să folosească avariile, am avut ocazia să aflu
de la un asemenea ipochimen că în România este suficient să semnalizezi ca să
schimbi banda – asigurarea este o chestie desuetă, am avut ocazia să
văd mașini de școală care nu fac preselecția sau o fac cu trei stații înainte
de vreme, am avut ocazia să văd mașini cu instructorul în dreapta ieșind pe
breteaua de stânga dar făcând dreapta! Mă tem că de aici pornește haosul din
traficul românesc: învățătorii noștri în ale șofatului nu ar fi în stare să ia
un examen pentru permisul de conducere!
Dacă nu toți,
mulți dintre ei!
Ω
Ați observat
sper că nu am vorbit absolut deloc despre permisele cumpărate, despre
analfabeții cu permis, despre orbii posesori de card rozaliu! Nu, acum vorbim
numai despre ceea ce ar trebui să facă poliția rutieră care cu excepția deplasării
coloanelor oficiale sau a accidentelor este aproape inexistentă!
Colaborarea dintre
poliția rutieră și autoritățile locale este cel mai mare rău cu putință, cel
puțin în București!
P.S. Se vor
schimba din nou buletinele sau cărțile de identitate și, de data asta vor avea
și un cip integrat dând posibilitatea posesorului să facă mai multe lucruri cu
respectivul act ... așa că întreb și eu:
DE CE NU ESTE ȘI PERMIS DE CONDUCERE?
Măcar atât,
permis de conducere ...
Așa se întreabă
un om ... de pe stradă ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu