Faceți căutări pe acest blog

vineri, 15 aprilie 2016

Sunt greu de cap?

   Sau nu ...


   Îmi pun de zor o întrebare care mă lasă fără răspuns!
   Mă întreb de exemplu, de ce este nevoie de pseudo organizarea asta păguboasă a alegerilor, prostie care necesită o hotărâre de guvern privind organizarea alegerilor, una privind stabilirea cheltuielilor cu alegerile, alta privind măsurile tehnice legate de alegeri, alta și alta și alta și așa mai departe, așadar de ce sunt necesare toate aiurelile astea când un legiuitor înțelept ar fi formulat o lege în genul:
„Prin prezenta se hotărăște că în fiecare an bisect (ori un an sau doi după!) în prima duminică din luna iunie se pune în funcțiune sistemul electoral în vederea alegerii primarilor, membrilor de consilii locale .... în toate unitățile administrative (sate, comune, sectoare, municipii ...) dacă o lege promulgată cu cel puțin un an înainte nu prevede altfel. Cheltuielile alocate procesului electoral reprezintă x% PIB dar nu mai puțin de Y și nici mai mult decât Z.
Alegerile se țin în (unul, două, nouă tururi) și este declarat câștigător candidatul care a întrunit cel puțin 30%+1 (50%+1, 75%+1) din voturi” etc, etc!
   Mă întreb, dar am găsit răspunsul: scurgerile de fonduri nu ar mai fi posibile (mă rog, ar fi probabil mai mici), așa că nu asta mă intrigă pe mine!

   Mă întreb apoi, de ce pe mine, plătitorul, nu mă întreabă nimeni ce mă doare și ce aș vrea de la alesul viitor!
   Și aici am răspuns, convins fiind că în poziția de candidat se ajunge cu cheltuieli mari, cu investiții serioase, bani pe care, (nu-i așa?) trebuie să-i recuperezi cu dobândă în cei minimum patru ani de mandat!

   Mă mai întreb apoi, cum are obrazul și nerușinarea un personaj funest ca piedone să îndrăznească să candideze DIN NOU la primăria sectorului patru din București, sector pe care l-a vândut bucățică cu bucățică și pe care l-a nenorocit cu rahaturile lui kitchoaso-culturale și cu aprobările de construcție de blocuri în parcuri, mă întreb cum poate avea curajul să candideze „la cererea cetățenilor” și cine dracu` sunt cetățenii ăia!
   Dar, am și aici răspuns și-l aveți și dumneavoastră, îl avem noi toți chiar dacă nu locuim în sectorul patru!

   Și atunci, ce mă nedumerește pe mine?

   Iată dar ce: guvernul a stabilit ca dată a alegerilor locale ziua de 5 iunie 2016.
   Clar?
   Ziua de începere a campaniei electorale este în consecință 6 mai 2016!
   Și atunci, dacă astea-s datele, ce mama dracului caută pe străzi toate afișele și banner-ele cu primarul trei cârnați care face, cu băluță, cu cănuță, cu răhătuță, cu puță și cu oricine altcineva doriți dumneavoastră?
   Ce caută și pe banii cui sunt ele făcute și expuse?
   De ce această lipsă de reacție a autorităților?

   Ω

   La această întrebare nu am răspuns, pentru că mă zbat între două variante posibile:
a - sunt lucrate pe banii primăriilor și atunci reprezintă o deturnare de fonduri, poveste care se rezolvă în penal
b - sunt din fonduri proprii și atunci înseamnă o încălcare a legii electorale române, poveste care tot la penal ne duce!

DIN ACEASTĂ DILEMĂ, NU POT IEȘI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu