Faceți căutări pe acest blog

vineri, 25 octombrie 2013

Entr'acte - Bădăranii ?

   Pe scenă și în sală


   Am greșit !
   Am greșit îngrozitor !
   Și recunosc !
   După ani și ani de teatru politic mizerabil și plin de bădărani , după ridicarea bădărăniei la rang de specific național , eu , greșitorul , mi-am spus că a venit timpul să-mi destind neuronul la un teatru adevărat și la un spectacol adevărat !
   Asta a fost prima greșeală !
   Am ales pentru asta piesa lui Goldoni , știuta și arhicunoscuta jucărie , exemplul de bun gust și bun simț al Commedia dell'arte , ridicarea acestui tip cultural de la nivelul brut și primitiv al canalului la nasul elevat și pretențios al unor fini cunoscători ai moravurilor și apucăturilor vremii lui și al tuturor vremurilor !
   Asta a fost a doua greșeală !
   Am ales în consecință , teatrul Metropolis - din București !
   Asta a fost a treia greșeală , ultima și cea mai gravă !
   Nu mă așteptam să primesc ASTA , dar nici prostiuța penibilă mafioto golănească pe care ne-a servit-o Metropolis n-o speram ! Am asistat din nou la aplicarea politicii „plătitori cu orice preț” : sălii pline , i se servește exact ceea ce dorește și așteaptă , ceea ce visează , ceea ce confundă aceste ultime generații cu cultura ! Publicul rîde la obscenități de tot felul : că-i o replică spusă ... mai altfel , că este un gest , că textul este „adaptat” pentru a obține calambururi scabroase , chiar nu contează , să aibă trimiteri la sex și , brusc , sala se animă și se umple cu „fini cunoscători ai fenomenului teatral ” !
   Brusc , se rîde cu lacrimi !
   Se rîde cu coate !
   Se rîde cu telefonul !
   Ce să mai zicem , se rîde !
„Că doară d'aia am plătit bilet , că să fie dă rîs !”
   Iar teatrul metropolis , pune la dispoziție unor monștri sacri ai scenei românești , prilejul de a se face de rîs !
   Iar ei , monștrii , nu ratează prilejul și chiar se fac de rîs !
   Oare lui Mircea Albulescu îi place spectacolul în care - din păcate - joacă ?
   Sau lui Eusebiu Ștefănescu ?
   Ori lui Gheorghe Visu ? Căruia dintre participanții la jalnica încropire modernizato-actualizată (!?!?) îi place cu adevărat ce a realizat sub îndrumarea lui dan tudor ?
   Sincer , cui îi place această formă de prostituare fals numită teatru și cultură ?
   Dacă nu vă simțiți în stare să oferiți spectatorilor marfă de calitate , puneți măcar un semn pe afiș : să știm și să stăm acasă !
   Că de stand up comedy , e tîrgul plin !

   Ω

   Mamelor din lumea întreagă
   Eu mai am un singur sfat : învățați-vă copiii să rîdă (cu decență , cu bun simț) ,  învățați-vă copiii cînd să rîdă , învățați-vă copiii să nu-și arate toate plombele cînd rîd și , învățați-vă copiii că nu la orice se rîde (mai ales fetele ... ) !
   Sînteți voi în stare să dați exemplu ?
   Dacă da , „ie ochei” !
Bădăranii : distribuția (a fost următoarea) 
   Ce părere aveți , domnilor monștri sacri : dacă există un cer al actorilor , cum vă vor primi ?
   Dar vă vor primi ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu