Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 5 octombrie 2013

Sfada buzunarelor goale sau cum să ne furăm singuri căciula !

   Explicații privind noul sistem economic


   Aflăm cu surprindere încîntată ori cu încîntare surprinsă (chiar nu contează asta) , căcanadienii de la Gold Co nu scot nici un gram de aur din ȚARĂ !!! Instantaneu , brusc și dintr-o dată , mecanismul uman al gîndirii , îmi ordonă să roșesc : de rușine !
   Care va să zică , eu și (mulți) alți nebuni ca mine , ne-am închipuit căcanadienii au venit aici să facă profit , că au dat șpăgi în stînga și în dreapta - pardon , la stînga și la dreapta - că au primit plocon licența (în loc s-o cumpere pe bani buni) aparținînd Minvest pentru că mita a fost mai ieftină decît costul ei , ne-am închipuit că li s-a cerut o garanție de mediu derizorie tot ca urmare a șpăgilor , ne-am închipuit numai și numai asemenea blasfemii , cînd ei săracii , bieții de ei , au venit benevol și degeaba , să ne facă un bine nouă , puturoșilor care stăm cu koorool pe munți de aur și crăpăm de foame ! Mai poetic spus :  
„Munții noștri aur poartă ... ”
   Hopa , mi-am spus în acel moment , hopa , e cu Poartă ! Păi dacă-i cu Poartă , atunci este normal , că doar de la ei am învățat vezi bine povestea cu peșcheșul și ciubucul ! Așadar , continuarea vine firesc :
„Noi cerșim din poartă ... ” !
(nu v-am spus eu ?)
„ ... în poartă !”
   În cazul acesta , ce ar mai fi de făcut ?
   Ce ar mai fi de priceput ?
   Oare după 1526 (pour les conaisseur , la bataille de Mohács) , atunci cînd frații noștri maghiari au reușit să devină pașalîc (pe românește provincie turcească , pe ungurește török ​​tartományok Historica) chiar degeaba să fi rămas Transilvania cu statutul de Principat (semi) independent ? Sau tot urmare a învățămintelor Porții ?
   Ei bine , tocmai cînd prin mintea noastră neinformată se învîrteau asemenea gînduri , noroc cu președintele ȚĂRII , care vine tocmai în momentul în care mușcam televizorul , vine așadar președintele ȚĂRII , și ne liniștește : ne spune căcanadienii nu vor scoate nici un gram de aur din ȚARĂ !
(Ia auzi !?! Ăștia ne fac cadouri , au aflat că e bun aerul din Apuseni !) 
   Dacă se oprea aici , în genunchi ieșeam pe stradă să-mi cer iertare pentru toate inepțiile debitate în legătură cu subiectul !
   Dar nu s-a oprit !
   Am început a ne scărpina în cap , am început a ne gîndi și socoti și , iată ce ne-a dat : adicăcanadienii vin și exploatează aici RESURSELE NAȚIONALE ale unei ȚĂRI , ȚARĂ care la nevoie îi asigură și desfacerea produsului finit ?
   Adicăcanadienii dau cu sapa în grădina noastră și iau peste 90% din producție ?
   Adicăcanadienii cu care CINEVA s-a înțeles pe ascuns , vor pune pe ȚARINA noastră porumb pe care ni-l vor vinde nouă (proprietarilor) și vor rămîne cu dovlecii care oricum cresc printre rînduri și cu fasolea care face așișderea ?
   Adicăcanadienii ne „ajută” să mutăm banii din buzunarul stîng în ăl drept și pentru asta noi îi și plătim ?
  
   Și pentru un asemenea furt ordinar și scandalos , în loc să atîrne unele personaje în laț (cu țepele ne-am lămurit , apă de ... mare , vedem că n-a mers) se laudă cu frimiturile căpătate de la masa canadienilor cerîndu-ne din nou votul ?
   Se repetă povestea cu petrolul ?
   Se repetă povestea cu gazele naturale ?
   Se repetă povestea întregii industrii și economii românești ?
   Speră președintele ȚĂRII ca anul ăsta să ne salveze agricultura : ați văzut domnule președinte ce s-a ridicat în locul uzinei Semănătoarea ? Ați văzut ce birouri ? Frumoase , nimic de spus , dar țăranul român lucrează tot ca la 1907 ! De ce ? Pentru că în locul utilajelor autohtone „proaste” cu care ar fi dat producții mai mari și pe care poate și le permitea , trebuie să se uite cu jind la limuzinele agricole importate , pe care însă , nu și le permite !
   Concluzia este una singură : indiferent cîte comisii va mai înființa parlamentul , indiferent cît își mai scurtează fustele domnișoarele deputat și senator , indiferent cîte județe vor conduce ducii viitoarelor regiuni , indiferent de ce inept va ocupa funcția de prim ministru , indiferent dacă vom avea și ministerul Gilortului și ministerul Neajlovului și ministerul Ciorogîrlei , indiferent deci de toate astea , noi vedem căcanadienii din toate vremurile se vor înțelege cu hoții și vînzătorii și trădătorii de ȚARĂ din toate vremurile !

   Ω

   De ce ?
   Pentru că EI SÎNT ETERNI (ȘI FASCINANȚI) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu