Faceți căutări pe acest blog

luni, 11 ianuarie 2016

Tarzanul rutier

   O lege imposibil de aplicat?


   Am aflat, cu satisfacție, că mai mulți parlamentari români s-au gândit că circulația din iubita noastră patrie are nevoie nu de ... drumuri, ci de legi mai stricte! Li s-a părut dumnealor că drumurile noastre-s un fel de junglă și că trebuiește musai un Tarzan care să facă ordine: așa că, au pus creierul și mintea la treabă și au conceput o minune de legișoară, o bijuterie juridică, menită să reducă numărul de accidente și de morți, dar care totodată să-i treacă și pe ei în categoria nemuritorilor care bine merită a patriei recunoștință!
   Bravo lor am putea spune, doar că ... legea este inaplicabilă și inoperabilă!
   Cum poate demonstra un agent de circulație că am schimbat treptele de viteză în mod agresiv?
   Cu ce mașinărie îl echipăm?
   Cum definim trepte de viteză schimbate „prea rapid”, deci agresiv?
   Dar mie, care conduc o mașină cu cutie automată, cum mi se aplică definiția aceasta?
   Cum poate demonstra cineva că am fost depășit tăindumi-se fața și că nu am accelerat eu în momentul acela, punând astfel în pericol celălalt șofer?
   Cum demonstrează poliția rutieră că merg prea aproape de cel din fața mea și nu că el merge intenționat prea încet, șicanându-mă atât pe mine cât și o întreagă coloană?

   Domnii parlamentari uită (dacă au știut vreodată!) că acțiunea este egală cu reacțiunea și că orice văd dumnealor dintr-o direcție, poate fi privit și de „dincolo”, cu un rezultat absolut diferit!

   Ω

   Dacă domniile lor, parlamentarii care simt că vin alegerile și au dormit patru ani și ar mai dormi alți patru în așteptarea pensiilor speciale vor să facă ceva pentru îmbunătățirea traficului în România, atunci să scoată poliția rutieră pe străzi, să o doteze cu oameni și echipamente, să-i dea și benzină și s-o reorganizeze astfel încât să nu mai profite orice „gabiță general de izmene și bocanci” de ea săraca, ci să fie lăsată, chiar obligată să-și facă treaba!
  
 Și atât: ar fi suficient!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu