Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 25 septembrie 2013

Democrația educatorului în uniformă

   Din București


   În seara zilei de duminică , 22 septembrie , anul Domnului 2013 , aflîndu-mă la Universitate , am constatat cu plăcere că românii (inclusiv eu) au început să învețe lecția părerilor diferite ! Poate nu încă a respectului pentru părerea altuia , dar cu siguranță a acceptării altui punct de vedere , care , de obicei (de fapt întotdeauna) este cel corect ! Într-o parte , un grup de circa 200 de persoane a ascultat muzică de fanfară (!?!) interpretată de italieni , inclusiv de bersaglieri , în cealaltă parte , majoritari de data asta și foarte bine organizați , protestatarii anti-minerit cu cianuri la Roșia Montană ! Nu s-au deranjat , nu s-au băgat în seamă ! Îmbucurător că se poate !
   Aici vom face o paranteză mai cuprinzătoare : eu personal sînt împotriva exploatării de la Roșia Montană ?
   Nu știu ce să răspund !
   Și vă și explic de ce :
1 - mi (ni) se spune că exploatarea cu cianuri este nocivă pentru mediu
2 - nu mi (ni) se spune „cît” de nocivă este această soluție
3 - nu mi (ni) se spune și dacă în lume există un alt mod de exploatare a aurului
4 - nu mi (ni) se spune care este situația forței de muncă în zonă
   Asta ar fi o primă serie de întrebări fără un răspuns clar , evident fiind faptul că fiecare , funcție de interesele personale , dă și răspunsul care-l avantajează : privind miile de manifestanți din București , ai crede că toți sînt doctori în minerit și ecologie , însă mă îndoiesc de o asemenea realitate !
   Și atunci ? Și atunci vă explic motivele pentru care sînt eu împotrivă :
5 - sînt împotrivă pentru că la Moscova , tezaurul pierdut al României , înseamnă circa 82 de tone de aur
6 - sînt împotrivă pentru că la Roșia Montană exploatarea ar scoate 245 de tone de aur
7 - sînt împotrivă pentru că guvernul bonta scade de la 245 (conform studiilor investitorului) la 241 (conform studiilor din biroul plagiatorului)
8 - sînt împotrivă pentru că 245-241=4 TONE DE AUR
9 - sînt împotrivă pentru că din cele circa (să zicem) 240 de tone România ar primi 8% ,
adică , domnule procuror
dacă la 100 primește 8
la 240 primește cît ?
cît egalcu240X8supraosută
adică 19,2 tone aur !
10 - sînt împotrivă pentru că aurul are prostul obicei de a se găsi depozitat împreună cu tot felul de „prostii” - vanadiu , arseniu , titan , molibden , nichel , crom , cobalt , wolfram , galiu , germaniu PLUS O CANTITATE FOARTE IMPORTANTĂ DE ARGINT - adaosuri care „pot diminua” calitatea aurului extras și nu vreau să supărăm investitorii străini 
11 - acum ați înțeles de ce sînt împotriva exploatării aurului de la Roșia Montană în această formă ?
12 - NU SÎNT ÎMPOTRIVA EXPLOATĂRII TUTUROR RESURSELOR MINERALE DE LA ROȘIA MONTANĂ ÎN FAVOAREA STATULUI ROMÂN , CU ROMÂNI , PENTRU ROMÂNI !
13 - NU sînt împotrivă să se facă publice niște date (punctul 13 să le fie cu ghinion) cum ar fi :
CINE A SEMNAT CONTRACTUL CU GOLD CORPORATION
CINE A HOTĂRÎT DIN NOU VINDEREA RESURSELOR NATURALE
CINE PLĂTEȘTE PENTRU HOȚIA ASTA
CE ANEXE SECRETE LA CONTRACT AU FOST SEMNATE , DE CĂTRE CINE ȘI CU CE DREPT
 
NU FACEM VORBIRE DESPRE UN DIRECORAȘ AMĂRÎT AL MINVEST , CI DESPRE PUTEREA POLITICĂ CE A HOTĂRÎT ATUNCI - DIN HOȚIE SAU PROSTIE - ACEASTĂ ASOCIERE (O FI VĂCĂROIU , O FI CIORBEA ?)

14 - nu sînt împotriva exploatării resurselor naturale din zonă - așa cum am spus mai sus - gîndind că poate au nevoie de un loc de muncă și minerii care nu știu să facă altceva , dar nu în forma asta spoliatoare
15 - domnul bonta , în mod voalat , încearcă să ne sperie cu suma - zice el - uriașă pe care ar cere-o sau ar putea-o cere drept despăgubire investitorul străin , la care noi răspundem că nu-i bai , o acoperă statul român din alea patru tone de aur pierdute în biroul procurorului priceput la desanturi miniero ceaușești
16 - sînt împotrivă pentru că :
„Studiile geologice și de explorare efectuate în zona Roșia Montană , în Munții Apuseni , evidențiază existența unor resurse de 314 tone de aur și de 1.480 tone de argint , motiv pentru care s-a afirmat că aici se află cel mai mare zăcământ auro-argintifer din Uniunea Europeană.”

   După lămurirea acestor aspecte , deloc neglijabile ținînd cont de prețul atins de respectivele metale pe piața internațională , așadar după ce ne lămurim , putem sta liniștiți la o cafea și o țigară , cu sau fără biciclete , să ne dumirim cum este mai bine să procedăm ! Acest mod de a spune NU în haită sau dacă preferați , în turmă , este cel puțin neproductiv : la fel de neproductiv ca asocierea cu ortacul Gabriel la această coproducție cu „actorii lor și caii noștri” !


   Încercînd să gîndesc cu mintea proprie ce și cum în problema mai sus discutată , mi-am dat seama că ieșirea spre strada Dem. I. Dobrescu - din parcarea paralelă cu bulevardul N. Bălcescu - este blocată de un (se putea altfel ?) taxi , care acolo găsise cu cale să oprească pentru a-și debarca clienții : adică la vreo cinci metri de colțul intersecției cu bulevardul într-o direcție , la circa doi metri de o stație de autobuz în cealaltă direcție și , în „gura” parcării , sub un mare semn circularo stelist (ceva rotund , cu două diametre la 90 de grade , vopsit în roșu și albastru , dracu' știe ce o mai însemna și ăsta) ! Nu-i nimic (mi-am spus eu) , uite chiar PE COLȚUL CURBEI spre dreapta o mașină a poliției rutiere ! Nu-i nimic ? Greșit , este ceva ce se cheamă „dute'n ..... mătii” : polițistul , a coborît tacticos din mașina de serviciu , a privit situația reclamată și , cu multă delicatețe , a început să-mi explice că în respectivul taxi s-ar afla și un copil , așa că EU trebuie să dau dovadă de BUN SIMȚ și să înțeleg situația ! În treacăt fie spus , tov-ul de la rutieră a considerat că invectivele și semnele obscene făcute de taximetrist , ar fi foarte potrivite pentru educația copilului - pe care eu personal , parol , n-am reușit să-l descopăr ! Bineînțeles că agentul nu s-a recomandat , aruncîndu-mi ceva ce parcă se termina în ...37 !
   Am fost atît de uluit , încît am uitat să-l filmez !
   Apoi , m-am gîndit să sun la 112 !
   Apoi mi-am dat seama că ar fi inutil și , nu i-am mai deranjat !
   Aceasta este atitudinea autorităților față de cetățean : fiecare funcționar al statului român , pe bucățica lui , este Dumnezeu , fiecare interpretează și aplică legea selectiv (de la primării la ministerul de finanțe care nu poate colecta impozitele) , de la un agent de circulație devenit educator public în slujba amicului Sile taximetristul și pînă la un PLAGIATOR DOVEDIT , care încearcă să ne sperie cu daune de sub unu la sută din valoarea zăcămintelor pe care niște „idioți” care urlă pe stradă nu-l lasă să le vîndă - lecție bine învățată de la fostul șef , năstase adrian , cu multe case și prea puțini ani de pușcărie ! 

   Ω

   M-am hotărît : sînt contra și împotrivă !
   A ce ?
   A orice !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu