Faceți căutări pe acest blog

vineri, 4 septembrie 2015

Catalogul imaginar

   Și educația imaginară


   Privesc și ascult și încerc să înțeleg o știre: în sectorul trei al capitalei, se va introduce din această toamnă un catalog digital, un document ținut la zi de către profesori, unul în care nu doar trec notele și absențele, ci chiar și păreri despre elevi!
   „Bună treabă!” - mi-am spus, gândindu-mă deja amuzat la ce explicații vor inventa amatorii de chiul și de neînvățare.
   Bună treabă ...
   Bună treabă? 
   Să ne mai gândim puțin ... adică aducerea copiilor la școală cu forța, să fie un lucru bun?
   Îi va deștepta sistemul acesta?
   Îi va face să învețe?
   Îi va transforma în elevi conștiincioși?
   Credeți dumneavoastră?
   Suntem atât de reduși mintal încât să ne închipuim că dacă cineva este prezent fizic într-o încăpere și gândurile-i sunt tot acolo?
   Așadar, să nu ne gândim să cerem modificarea SUBSTANȚIALĂ a învechitei programe școlare, să nu cerem un alt mod de predare, să nu cerem o altă pregătite pedagogică a învățătorilor și profesorilor, ci să-i aducem pe copii la școală cu arcanul și să continuăm să-i îndopăm cu lucruri utile în viață, adică cu anii de domnie ai lui Lăcustă Vodă sau cu formula apei calde ori cu integrale nedefinite și ecuația mișcării în fizica cuantică!
   Excepțională viziune!
   Nu schimbăm nimic din prostia de școală și de oameni care o compun, dar aducem subiectul cu forța la cursuri!!!
   Splendidă soluție, demnă de niște pedagogi de școală nouă!
   ELEVII VOR UMPLE CLASELE NUMAI ATUNCI CÂND CURSURILE
VOR FI CU ADEVĂRAT UTILE ȘI/SAU INTERESANTE
ȘI CÂND CADRELE DIDACTICE LE VOR IMPUNE RESPECT
PRIN ȚINUTĂ ȘI CUNOȘTINȚE!
NUMAI ATUNCI!

   Ω

   Am văzut niște exerciții de mesaj către părinți: erau scrise de o doamnă PROFESOR (și nu profesoară!), dacă nu mă înșel, director de școală!
   Ce spuneau zisele mesaje?
   Păi, spuneau cam așa:
astăzi elevul a fost insuficient pregătit ”.
   Să observăm că:
- mesajele sunt privite ca un mod de turnătorie (nimeni nu se gândește să spună și lucruri bune, ci, vor fi folosite numai pentru rupt urechi)
- mesajele sunt percepute nu ca un mijloc de comunicare ci ca unul de punere la colț
- mesajul școală, nu are nici un semn de punctuație și nu începe cu o MAJUSCULĂ!

HAI SĂ FIM SINCERI: CU TOT SISTEMUL LOR COERCITIVO PUNITIV, MĂ VA FACE PE MINE PROSTIA ASTA SĂ-MI RESPECT PROFESORII TURNĂTORI?
SAU AGRAMAȚI? 
SUNT CONVINS CĂ NU!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu