Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 30 septembrie 2015

Un munte

   Este cantitatea calitate?


   Am avut nevoie de o informație de cultură generală.
   Pur și simplu am uitat ceva și am vrut să-mi reamintesc.
   Dar nu am avut chef să cotrobăi prin bibliotecă și să recitesc căutând zeci de pagini, drept care am apelat la (normal!) Google.
   Am apelat și ... am găsit!
   Am găsit?
   Da, am găsit, dar nu ceea ce căutam! Adică, am vrut să-mi reamintesc (nu vă ascund, în urma unei discuții amicale dar contradictorii) amănunte despre Hippodromul din Bizanthyon: ce am găsit, m-a uluit! Impresia generală este aceea că singura explicație a existenței acestui nume este numărul mare de hoteluri, hosteluri, apartamente ori alte nebunii purtând acest nume! Nimic despre spina, nimic despre kathisma, nimic despre curse, aproape nimic despre cele patru culori concurente! Ba, să nu vă mint, am găsit ceva legat de un fapt senzațional, anume de revolta Nika din 532! Ori, dacă doriți, puteți citi în mai multe locuri despre motivul construirii Sfintei Sofii, ca urmare a distrugerii celei vechi în timpul revoltei mai sus pomenite!
   Și cam atât ...
   Poți găsi la nevoie, pe paginile unor agenții de turism (!!!) descrieri oarecum exacte ale conținutului actual al pieței ce ocupă parțial locul vechiului hipodrom constantinopolitan!
   La atât să se reducă educația modernă?
   Asta înseamnă învățământul de astăzi?
   O căutare în engleză te sufocă cu rezultatele găsite ... una în română te îndrumă spre hoteluri și rețete de slăbit!

   Ce am vrut să spun cu acest exemplu?
   Simplu de tot, am vrut să spun că atunci când vorbim despre cultură ne doare!
   Ne doare rău!
   Nu mai avem loc de salam și minune, ne hâțâim din buric și scoatem sunete obscene care doar în mintea noastră înseamnă orientul, ne-am făcut un ideal din grătare, dar nu știm să dăm bună ziua!

   Ω

   Internetul românesc este un gigant, este un ocean, este un munte!
   Din păcate, unul de gunoie!
   Așadar, este cantitatea cu orice preț o formă de calitate?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu