Faceți căutări pe acest blog

marți, 8 martie 2016

Nedumerire

  De ce?


   Nu vă ascund faptul că sunt un cetățean „aproape” model: și spun aproape, pentru că am și eu scăpările mele, scăpări normale în situația în care nu ești gigi Becali sau vreun niculae!

   Așadar, subsemnatul, cetățean aproape model, om cu toate taxele și impozitele la zi, individ care nu uită niciodată să contribuie la bunăstarea statului român cumpărând numai din magazin și ferindu-se de mărfuri de contrabandă, eu cel care plătesc absolut toate nebuniile autorităților, eu cel care - vreau nu vreau - suport acest stat absurd și impotent, am fost amendat! Da, am fost amendat de către poliția locală pentru că am uitat să-mi schimb cartea de identitate în momentul în care a expirat! Nu mă înțelegeți greșit: cu toate că măsura mi se pare exagerată, nu o contest, adică „unde-i lege nu-i tocmeală”!
   Ce mă face să fiu nedumerit, este altceva: pe hârtia primită prin poștă de la poliția locală, pe procesul verbal ce mi-a fost întocmit în lipsă, scrie clar de tot că abominabila faptă de care m-am făcut vinovat se pedepsește cu 
„avertisment sau amendă de la 40 la 80 de lei”!
   Așadar, dacă legiuitorul a lăsat o asemenea plajă la îndemâna cui aplică legea, înseamnă că a gândit ceva: probabil că se aplică sancțiunea funcție de antecedeante, funcție de buna sau reaua voință a contravenientului, funcție de etc, etc, etc ...
   Și atunci, dacă eu sunt la prima contravenție de acest tip, dacă nu am repetat o greșeală, dacă nu am „sfidat autoritatea” cu atitudinea mea, 
de ce am fost taxat cu amenda maximă?
   Nu discut aici suma în sine, ci principiul după care un funcționar de la poliția locală a hotărât cum trebuie să mă „ardă” pe mine contravenientul pe care are de unde să-l apuce!
   Nu vorbesc despre cei ce beau la colț de stradă, nu vorbesc despre parcagiii care te amenință în buricul târgului (pe Batiște, sau pe Academiei sau altele asemenea), nu vorbesc despre prostituatele care umplu orașul, nu vorbesc despre „băieții de băieți” care-și cumpără drum și trotuare ... nu vorbesc despre toți acești cetățeni egali mie care nu-și plătesc niciodată contravențiile!
   Nu!
   Vorbesc despre un cetățean care nu calcă niciodată în străchini și care (oroare) a uitat să-și „schimbe buletinu`”!

   Ω

   Tare mult aș dori ca cineva de la poliția locală să-mi explice logica fixării sumei cu care am fost sancționat!
   Tare mult!
   Pentru că nu contravenția o contest eu, ci modul în care a fost ea gândită și aplicată de vreun fost miliȚIAN transformat din tovarăș în domn!
   M-am hotărât să intru în rândul lumii: cred că voi deveni un răufăcător periculos și nu voi plăti această amendă decât la sfântu` așteaptă, atunci când nu se va mai putea!
   Dacă toate curvele pot, ia să încerc și eu!
Că doar și poliția locală trăiește tot din taxele și impozitele mele!
Da, era să uit: și din amenzi!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu