Faceți căutări pe acest blog

vineri, 18 ianuarie 2013

Entr'acte - Mașina timpului

   HG Wells , Asimov sau ...

   De multă vreme , scriitorii de science-fiction ( SF ) , indiferent de talentul pe care l-au avut , au atacat un subiect devenit între timp un clasic al genului : călătoria în timp !
   Că unii au avut talent cu carul ( ori cu mașina timpului ) , că alții ... mai puțin sau deloc , nu face obiectul prezentei discuții , dar , că pînă acum cel puțin , acest tip de călătorie s-a dovedit imposibilă , este un fapt discutabil !
   România de exemplu , a călătorit în timp fără a ține seama de baza teoretică a fenomenului , așadar , fără pic de considerație pentru Einstein și alții ca el : ba că țara a rămas în urmă cu sute de ani , ba că a vrut dintr-o dată să facă un salt în viitor , clar este că numai în rînd cu lumea n-a stat patria noastră mult iubită !
   Să ne amintim că atunci cînd alții ridicau catedrale , strămoșii noștri descoperiseră niște viță netăiată de Burebista , spunîndu-și că ei sînt deja bătrîni : și cu speranța că vor fi lăsați în pace și-au văzut de Miorița lor . 
   Din păcate pentru ei , dar și pentru noi , plînsul de milă încă n-a ajutat pe nimeni ; și cum stăteam noi așa tupilați , s-au împiedicat de noi goții și ostrogoții și vizigoții și cumanii - poate tot goții - și slavii și bulgarii și ungurii și turcii și tătarii și rușii și alții și alții : ne-am ascuns noi de istorie ce ne-am ascuns , pînă ce n-am mai putut supraviețui ( că prea eram în urmă ) ! 
   Și atunci , ce să vezi ? 
   S-au găsit niște minți luminate prin Europa asta mare , care și-au spus : ăștia-s cu 500 de ani în urma tuturor , noi am păpat și feudalismul și renașterea și revoluția industrială , sîntem deja sătui de crizele sistemului capitalist , iar ei încă mai lucrează la bazele teoretice ale metafizicii transhumanței ! 
   Și uite așa , în doi șuți și trei mișcări , am venit în viteză maximă de la torna , torna , fratre , trecînd bineînțeles și prin amabilitățile unui Neacșu din Longo Campo , și ne-am oprit tocmai în Regatul României ! 
   Că viteza cu care s-au întîmplat toate astea n-a fost chiar benefică , este - din nou - o altă problemă , însă ... însă cînd tocmai ne obișnuiam și noi cu noua poziție , a venit altcineva și a hotărît pentru noi , ordonîndu-ne să călătorim ... în viitor ! Și dă-i și construiește cea mai înaintată societate din lume , visul de aur al omenirii , etc , etc ! 

   Și iar am sperat că intrăm în rîndul lumii ( cînd am renunțat și la această călătorie utopică ) !

   ÎNSĂ ... însă din nou cineva ne obligă să ne urcăm în mașina timpului și să participăm la un drum !
   Cum , cine ?
   Aleșii majorității !
   Au hotărît domniile lor , că pînă în 89 era bine : aveam o clasă privilegiată ( ei și familiile lor ) , pe bază de apartenență politică și , multă populație înrobită și prostită ( necesară pentru susținerea celor cîțiva privilegiați ) ! Și văzînd domniile lor că atunci era bine ( pentru cîțiva ) , și-au spus că este cazul să ne întoarcem în timp : nu mult , doar vreo 25 de ani !
   Eu unul , am spus clar că în mașina lor nu urc - n-am încredere în șoferi , este încărcată cu mult peste limita admisă de lege , este incomodă , iar la testele Euroncap a luat doar o STEA , și aia roșie !
   Marea problemă pe care o are acum această mașină a timpului , este consumul : muncește o țară pe brînci și nu reușește să-i facă plinul - o avea rezervorul spart ?
   În sfîrșit : eu nu , ei da , și pînă la urmă , contrar voinței mele , iată-mă urcat , gata pentru întoarcerea în timp dorită de cei 600 ( nu sînt de două ori mai buni sau mai tari sau mai muncitori decît credulii de la Termopile , nici nu-i conduce vreun Leonidas , nu , nici gînd - sînt , în schimb , de mii de ori mai flămînzi decît orice alți pămînteni ) !

   Așadar , de pe scara mașinii - ca acum 25 de ani , nu ? - vă salută tovărășește , un fost
   Ω

   Bineînțeles , în încheiere , o întrebare : cînd își vor da seama că n-am bilet , mă vor amenda ? 
   Sau voi avea noroc și mă vor da jos ?
   Și pe ceilalți ca mine ...?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu