Faceți căutări pe acest blog

vineri, 11 decembrie 2015

Voievodul țiganilor

   Ce naște din năstase ...


   Mai zilele trecute, un bun amic îmi spunea că el preferă să aibă de-a face cu un hoț și nu cu un om politic! Mirarea mea a fost iute transformată într-un amar amuzament, amicul în cauză explicându-mi că hoțul este - în felul lui - mult mai cinstit decât omul politic: adică hoțul îmi fură ce-mi fură și se duce, mă lasă va să zică în pace, pe când omul politic nu are pic de onestitate de breaslă, pentru că vezi dumneata, mă fură și în același timp mă minte cum că banii mi-i ia pentru a-i da la sănătate, la armată, la educație ori la drumuri!
   Vă spun sincer că paralela între doi hoți m-a amuzat pe moment, pentru ca apoi, părându-mi-se exagerată, s-o uit: seara la știri însă ce aflu? 
   Ce ați aflat și dumneavoastră, bineînțeles: un individ cu 
„ ... o figură anodină,
De frizer cu mandolină”
autointitulat prinț de România, a hotărât să pună laba pe tot ce poate! Așadar, odată hotărârea luată, respectivul nepot de fată mare și cuminte zisă Zizi Lambrino, și-a găsit tovarăși asemenea lui: un truică, un andronic (ce nume mare, de bazilei!) dar și un marcovici. Scopul asocierii a fost, evident, unul oneros: măria sa le prince purtând numele de Saul, pardon, de Pavel, adică Paul, nume nemaiîntâlnit în casa regală a României, și-a găsit complici pe măsură, aruncând nada în toate colțurile politicii românești, așa că după ce președintele republicii de la acea vreme, traianul băsesc adică, i-a botezat odorul, nu este de mirare că și-a găsit iute camarazi pe măsură!
   Așadar, ce a făcut minunatul nucleu al retrocedărilor?
   Simplu: l-a pus pe „prince” să ceară orice, fără să conteze dacă ar avea vreun drept sau nu asupra acelor bunuri, l-a pus pe briantinatul „prince” să se dea drept moștenitor al Elenei Lupescu și al lui Carol II, l-a pus într-un cuvânt să facă ce face orice vânător de avere - să ceară, orice, numai să ceară!
   Iar dumnealor, între furtul unei colecții de ceasuri, conducerea unui ziar și un divorț de tot râsul, s-au ocupat ca junele tată să primească de peste tot cât mai mult: jupân truică, om al lui năstase multe case, sărăcit de fosta-i consoartă , a pus în aplicare toate învățăturile magistrului, iar necunoscutul marcovici, hrănit cu înțelepciunea tăriceanului, a dat și el o mână de ajutor (economia transcede vezi bine culoarea politică)!
   Oamenii au făcut ce știu ei mai bine, adică au ciordit țigănește de la stat, au băgat mâna-n buzunarul nostru al tuturor, au beneficiat de „înțelegerea” unor reprezentanți ai autorităților statului și de a unor notari și judecători, au făcut pe dracu-n patru și sub acoperirea cererilor „prințului” au cumpărat de la acesta drepturi litigioase inexistente, drepturi pe care le-au transformat într-o gaură de peste 130.000.000 €! 
   Numai! 
   Numai atât până acum ...

   Hoția a avut pretenții de deșteptăciune de Ferentari ori de Chitila, adică „eu vă vând ceva ce cred că-mi aparține, voi, cumpărători de bună credință, obțineți în instanță proprietatea asupra zisului bun și, toată lumea-i mulțumită și nimeni vinovat”!

   Din fericire, un organism numit el DNA, nu este de acord cu această logică strâmbă mascată sub un truism - sau truicăism - și simțind că nici acolo nu are vreo jenă de cumetriile zburdalnicului „prinț”, s-a apucat să sape prin terenurile retrocedate! 
   Și ce-a găsit până acum - zic unii! - ar fi mai nimic!

   Ω

   Din păcate, descendența biologică a fost confundată de mulți absolvenți de la privat cu aparteneța individului la Casa Regală Română și cu dreptul de moștenire asupra tuturor bunurilor acesteia: lucrul se dovedește bineînțeles fals și, poate acum, în al doisprezecelea ceas se va găsi cineva care să facă lumină și în mintea pseudo „prințului”!
   În caz contrar, vom continua să avem prinți în republică, în continuare Mihai va fi numit (greșit) regele și nu exregele!
   Oricum am lua-o, dacă este vorba despre regi în România modernă, între paul nepotul cucoanei Lambrino - cea cu naturelul simțitor la prințul Carol - și alții, eu îi aleg pe acești alții: de exemplu pe HAGI!
   P.S. năstase are mână proastă la elevi: cade acum truică, după ce nici bonta nu se simte prea bine ... ce chestie!!!
   



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu