Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 3 august 2016

Despre un deces monden, dar nimic despre datorii la stat

   A murit la o vârstă venerabilă ANA, soția lui Mihai I, exregele României:
Dumnezeu s-o ierte!

   Până aici, lucrurile mi se par în regulă.
   Mai departe nu-mi par chiar cum trebuie, din moment ce cu surle și trâmbițe mi se anunță decesul reginei României! Hai să stăm oricum ne vine comod și să ne gândim: cei doi s-au căsătorit pe când Mihai nu mai era rege (abdicarea din 30.12.1947, chiar cu pistolul la tâmplă rămâne o abdicare), iar spre exemplificare iată documentul următor!
 
   Așadar, Ana de Bourbon Parma, a fost soția exregelui Mihai, a fost o soție model, a fost mama perfectă dar ... nu a fost niciodată regină!
   De ce vreau să clarific acest lucru?
   Pentru că istoria noastră falsificată naște monștri și pentru că trebuie început o dată de undeva!
   Revenind acum la răposata și la al ei soț: dacă Mihai înseamnă o pagină în istoria națională, dacă strămoșii lui înseamnă volume întregi în istoria națională, familia lui de după `47 nu înseamnă nimic! Mă rog, înseamnă pentru el, înseamnă unul pentru altul, dar pentru mine, pentru omul obișnuit, înseamnă cât finul unui văr de-al cincilea!
   Sunt convins că nu fostul rege a impus folosirea titulaturii (pare un om cu foarte mult bun simț, ca și ea de altfel) și că alții se alintă cu regi și regine de operetă: familia regală a României a făcut pentru țară lucruri mari și importante, așa că merită să rămână în memoria neamului și în istoria națională, dar ultimul rege, să fim sinceri, dar nu reprezenta nimic la momentul `44, nici în `47 și probabil că dacă vremurile nu s-ar fi schimbat ar fi intrat în cartea recordurilor cu o domnie de tip Pepi II și nicidecum prin realizări la care nu ar fi putut ajunge moștenindu-l pe Carol II!
   În concluzie, Dumnezeu s-o ierte, Dumnezeu să-l țină pe Mihai sănătos și mai departe să ne întoarcem la ideea republicană, idee cu care indiferent dacă sunt de acord sau nu, trebuie să mă împac atâta timp cât este preferată de majoritatea conaționalilor mei în ciuda celor câțiva ce cred că este TRENDY să fii monarhist!
 
   Ω
 
   Urmează o înmormântare în necropola de la Curtea de Argeș, vechiul scaun de domnie: o singură nedumerire am și aș dori să mă lămurească cineva ...
ERA OARE ANA DE RIT ORTODOX?
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu