Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 30 mai 2018

Castravetele și pușcăria

   CASTRAVÉTE, castraveți, s. m. 
1. Plantă legumicolă cu tulpina agățătoare, acoperită cu peri aspri, cu frunze mari și cu flori galbene (Cucumis sativus); p. restr. fructul acestei plante, de formă alungită, de culoare verde, care se consumă crud, murat sau gătit. ◊ Expr. A vinde castraveți la grădinar = a da explicații într-o problemă cuiva mai bine informat decât cel ce vrea să-l lămurească. 
2. (Zool. în compusul) Castravete-de-mare = holoturie. – Refăcut din castraveți (pl. lui castraveț < bg. krastaveț, krastavița).

   Am hotărât să încep în forță: iată așadar că vom vorbi despre castravete! Ce mai știm noi despre această legumă? Mai știm că dumneaei conține de la 90 la 95 la sută apă și că este (spun unii) minunat pentru sănătate! 
   Drept care, m-am dus în piață să iau oarece castraveți, spunându-mi că nu poate fi foarte rău din moment ce nu există ÎNCĂ programul castraveţi româneşti! 
   Zis şi făcut ... 
   Deci cât costă un (1) kilogram de castraveți?
   Nu știți? Vă spun eu: 1,3 €! Adică șase (6) lei sau mai mult!  
   Adică deja am impresia că precupeții i-au irigat cu benzină și i-au învelit în kilowatt-i!

   Plec nedumerit din piață lăsându-i pe comercianții tuciurii cu marfa pe tarabă și-mi cad ochii pe o benzinărie: Diesel - 5,90, 75 - 5,72, 100 - 6,40! Înghit în sec și încep să fac socoteli: un kilogram de castraveți egal șase lei, adică tot cam șase lei litrul sau (merge, că-s cam la fel din cauza densității) kilogramul de apă! Păi, în cazul ăsta, dacă apa este șase lei și combustibilii costă mai puțin, înseamnă că nu o ducem chiar așa de rău! 
   Păi multe țări se pot lăuda că au combustibilii mai ieftini decât apa? Nu cunosc ... eu unul nu cunosc!
   Deci o ducem bine!
   Deci ne plângem degeaba!
   Deci pesede+dragnea=LOVE au dreptate!
   Deci n-am știut!
   Deci iar vreau la pușcărie!

   Ω

   Deci, vă întrebați de ce?
   Deci ... este simplu: dacă pot gândi în felul ăsta, după doi ani de pușcărie ies, mă înscriu în pesede și sigur ajung ministru de finanțe!
   Deci nu?
   P.S. Sper că nu s-a simțit nimeni grădinar! Deci ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu