Faceți căutări pe acest blog

marți, 27 iulie 2021

Analfabeții volanului

   Am fost un pic pe A2 ... am fost și nu m-aș mai duce dacă nu aș fi obligat: ei bine, după accidentele în lanț din ultima vreme, poliția rutieră a luat măsuri! Dar ce măsuri, la fiecare bretea care are legătură cu A2 se găsea câte o pereche de pedepsiți, holbându-se la trafic! La început, plecând din București, coloana a mers tare și a lăsat-o mai moale când waze-ul anunța poliția. După un timp, nu numai că viteza nu scădea dar, concetățenii noștri intuind că nu pot avea toate mașinile radar și că sunt puse de frumusețe, nu s–au mai sinchisit și au călcat accelerația la, mă scuzați, blană! La blană! Și a început din nou nebunia! Am observat din nou ce înseamnă gândirea cazonă mai ales în slujba statului: un general zevzec (vorba lui Coșbuc) a crezut că este suficient să pedepsească neastâmpărații de la rutieră punându-i de strajă la autostradă! Bineînțeles că a fost inutil, bineînțeles că toți „jmecherii” au râs de ei și, bineînțeles că din nou am asistat la scene de analfabetism șoferistic! Spun analfabetism pentru că și eu și alții, prin analfabetism funcțional am înțeles persoane incapabile să priceapă un text sau o socoteală, dar acum am băgat de seamă că nu la atât se rezumă povestea ci, mult mai grav, prin analfabetism funcțional trebuie să înțelegem atitudinea nevinovaților care nu văd în viitorul imediat efectul acțiunilor comise nici asupra lor, nici asupra celorlalți! Altfel nu îmi explic cum, eu mergând pe cruise control cu 129 km/h sunt depășit de un Yaris primul model care trage brusc în fața mea, pe prima bandă, pentru a face loc unei motociclete care venea tare! Poliție? He he, poliția moțăia liniștită, în Loganurile de serviciu, fără să vadă, fără să audă! Așadar, ideea aceea de a scoate ÎN TRAFIC câte o mașină la fiecare 100 km, mașină care să circule cu viteza maximă admisă în acel sector de drum nu a fost înțeleasă de șefii poliției rutiere, cei care au preferat să scoată în soare și căldură zeci de oameni care să admire în liniște traficul! O altă prostie marca poliția rutieră, o prostie care venind la pachet cu fabricile de permise și retragerea tuturor echipajelor după ora prânzului, nu ne mai miră!

  

   Oameni buni, dacă vreți să vă sinucideți, nu o faceți în public și nu luați voi și persoane care nu doresc asta, puneți-vă lațul de gât acasă și basta! Este așa de greu de priceput? Se pare că la nivelul actual de analfabetism funcțional, șofatul pe drumurile publice se încadrează perfect în medie: peste 40% analfabeți funcționali, cel puțin patru români din zece sunt bezmetici pe șosea, neînțelegând cu mintea lor puțină și – mă scuzați – proastă, consecințele imediate ale acțiunilor lor criminale! Așa crede un om, de pe stradă ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu