Faceți căutări pe acest blog

joi, 8 iulie 2021

Roboții și lăcomia

   Ați auzit de emag? Cu siguranță ... Dar în ultima vreme, în ultimii doi trei ani ați apelat la serviciile emag? Dacă nu ... Dar dacă da, ați observat ceva? Ei bine, emag pare a fi devenit un „brand” și atâta tot, o chestie cu depozite uriașe și nume pe ușă și cam atât ... Pentru că, de la un timp, emag s-a transformat într-un retailer mai feroce decât carrefour, cora sau kaufland! Pur și simplu emag este acum o umbrelă la adăpostul căreia se poate întâmpla orice! Marea, enorma majoritate a produselor sunt vândute de comercianți paraleli cu emag, firme care doar folosesc rafturile virtule ale emag. Nu, chestia asta nu m-ar deranja deloc dar ... da, ca de obicei, există un dar! Dacă ai nevoie de o legătură cu serviciul de livrare, vei fi îndrumat către robotul curierului, dacă ai de ridicat de la easybox ești trimis către robotul celor cu easybox, dacă ai o problemă tehnică vorbești cu robotul de la depanero și așa mai departe! Ba chiar și factura este făcută de firma car vinde real și nu de către emag! Pot spune, ca Stan Pățitu`, că sistemul care probabil a îmbogățit deja ceva acționari, nu este chiar mai bun și pentru clienți: prețurile emag sunt în general o idee mai mari decât ale concurenților online, reclama agresivă îi duce încet dar sigur către o poziție dominant monopolistă pe piață în timp ce calitatea produselor diferă de la firmă la firmă iar serviciile sunt de multe ori jenante! Faptul că emag își arogă dreptul de a filtra review-urile nu este la rândul lui un lucru bun, motiv pentru care am găsit mai multe bunuri cu note formidabile dar de o calitate îndoielnică: oamenii se mai pot plânge de curier, poate de câte un produs neconform și rar de tot de calitatea reală a mărfurilor vândute sub umbrela binevoitoare a emag, așadar emag pur și simplu interzice review-urile cu tentă negativă! Cineva se îmbogățește obscen de mult din pură lăcomie, instituțiile statului nu remarcă poziția dominantă a unor jucători și nici măcar prețurile identice ale multor produse identice vândute de magazine teoretic concurente iar noi suntem așteptați să fim mândri că suntem români!

  

   Mie personal mi-a fost întârziată livrarea unui produs prin easy box timp de patru zile pentru că în week-end nu se poate deranja nimeni să repare un easybox defect: parol, pot înțelege asemenea accidente, pot înțelege asemenea defecțiuni, nu sunt absurd, dar așteptam măcar un „ne pare rău” sau „ne scuzați”! Așa cum ați auzit dumneavoastră, așa am auzit și eu! emag? emag nu are nici o treabă, de livararea prin easybox se ocupă firma sameday care se dovedește a fi fourday și care are un nefericit de angajat call center pus să ia șuturile clienților nemulțumiți: în rest, clientul este doar o oaie care se cere tunsă, dacă țipă, pe nimeni nu interesează! Până și modul în care este setat robotul ne arată de câtă lipsă de respect se „bucură” clientul: „cu tine”, „tu”, etc, exprimarea reverențioasă nu  există în cazul roboților care vorbesc o engleză atât de curată încât nu au aflat încă banalitatea conform căreia în engleza din care au tradus imbecilii, nu se spune „dumneavoastră” ca „tu” ci se spune „tu” ca „dumneavoastră”! Așadar, exprimarea în textele pe care le-au copiat și tradus, în relația cu clientul nu este „să ne spui” ci „să ne spuneți”! Știu că astăzi, când toți suntem cu sau fără motiv grăbiți, nu prea se mai bagă în seamă asemenea lucruri și este păcat, pentru că până și banala formă de adresare spune multe despre persoana sau instituția cu care am relații!

   Așadar, emag trebuie ajutat să revină cu picioarele pe pământ pentru că a ajuns pe piața românească așa cum era Microsoft pe piața americană acum vreo 20 de ani: poziția dominantă și monopolistă ucide concurența! Poate aude și vreo sinecură a statului român ... speră un om, de pe  stradă ... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu