Faceți căutări pe acest blog

joi, 5 decembrie 2013

Afară-i vopsit gardu' ...

   Negrul nu este favorit !


   Da , recunosc , negrul nu este printre preferații mei decât dacă vorbim despre vreun Pele ! În rest , chiar și pentru un costum parcă-i prea rece , distant și rigid : adică , cum zice românul , prea-i de înmormântare !
   Cu toate astea , referindu-se la aglomerația absolut imposibilă din orașele în care multe magazine au făcut reduceri masive , un ziarist a numit respectiva zi NEAGRĂ și așa i-a rămas numele : VINEREA NEAGRĂ .
   Concept încă nou pentru noi , ăștia din est , această zi de reduceri zdravene la mai toate produsele înseamnă un punct zero pentru toată lumea : atât pentru cumpărători (care nu sunt supărați că iau cu un preț bun ceva din penultima generație) , cât și pentru vânzători (care scapă de stocuri și își fac și o super reclamă) .
   Până aici , mai nimic nou !
   Și tot vechi , este și modul în care în România oricine poate face orice în capul cumpărătorului : autoritățile statului , îndreptățite , obligate și plătite să ne protejeze , se întorc cu spatele ! Hai că știm toți despre ce este vorba : produse de 5,89 reduse la 5,88 , produse care pe întâi costă 100 , pe 15  costă 124 iar în ziua neagră se vând la promoție (magazinul îmi dă
TVA-ul înapoi) , produse scumpite cu 50% și ieftinite cu 25% , șmecheria reducerilor de „...până la” , adică tot ceea ce pe vremuri intra în categoria
„afară-i vopsit gardu'
  și'năuntru leopardu' ”!
   În mod ciudat , oricine poate face orice în capul consumatorului (motiv pentru care produsele importate sunt însoțite de instrucțiuni scrise atât de mic , că nici Ochilă nu le poate desluși , motiv pentru care pe piața noastră săracă marfa este mai scumpă , etc , etc) !
   Ca o paranteză : știți cât de greu este să depui o reclamație la protecția consumatorului ?

   Să revenim însă la subiectul nostru de astăzi : a-i crede că asemenea mitocănii sunt apanajul amărâților care vând pe la colț de stradă , al celor care habar nu au de comerțul „civilizat , european , occidental”!
   Așa poți crede , dacă nu ai fost în perioada zilei negre la Ikea , în Băneasa : un magazin enorm , care vinde lucruri comune drept marfă de lux (cel puțin la prețuri) , care de când a fost preluat de firma mamă are o rată de înnoire a produselor de sub 1% pe an , un magazin care oferă garanții generoase de care din varii motive nu poți beneficia , magazin care a scumpit unele articole și cu peste 50% în ultimul an ... dar participant la Black Friday !
   Noi am numărat , cu totul , circa 20 de indicatoare de produse reduse , ele însă , produsele reduse , erau mai puține , existând mai multe asemenea marcaje pentru același produs !
   Drept care , noi , cu mintea noastră de estici prăpădiți , ne-am făcut socoteala astfel : noi am remarcat o duzină de produse cu preț redus , dar nu le-am văzut pe toate ! Am văzut doar jumătate : așadar , 12 X 2 = 24 ! Și cum este bine știut că esticii nu văd bine decât portofelele vesticilor , să mai dublăm odată : 24 X 2 = 48 , dar să rotunjim la 50 !
   Așadar , Ikea București și-a făcut reclamă și a avut magazinul plin cu reduceri la două jucării , o pernă , un țucal , o farfurie și un prosop ?
   Nu seamănă oare cu cel de care râdeam mai devreme , cel cu 5,89 redus la 5,88 ?
   Ba da seamănă !
  
   Ω

   Dar nu cumva seamănă a pungășie și a neam prostie ?
   De data asta nord vestice !
   Sau dacă e la ei , nu se pune ?

   Concluzia : PENIBIL !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu