Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 21 decembrie 2013

Internaționala limbistică !

   Slavă mamei Roma !


   Așa cum ne-am obișnuit , mai zilele trecute , cu mare fast , alai și cheltuială , cel mai arogant PM din actualul guvern de marionete , a inaugurat o ciozvârtă de autostradă neterminată !
   Până aici , nimic deosebit ! La inaugurare , domnul bonta , a ținut să arate că nu degeaba a plagiat pentru doctoratul de la Catania , așa că le-a vorbit producătorilor de pizza ce ne-au fericit cu încă câțiva km de drum , în limba maternă ! În a lor , nu în a domniei sale , spunându-le , cam așa :
„Ai finito , vero , DA ?”
   Am stat strâmb și ne-am gândit drept , am stat drept și ne-am gândit tot drept și , ne-am dat seama că suntem într-o mare dilemă : credeam - sincer - că a încheiat cu DA , în loc de SI (probabil ca să nu fie acuzat că ar fi plagiat ultimul cuvând din imnul Italiei) ceea ce ducea la o neînțelegere lingvistică !
   Studiind problema mai aprofundat , am înțeles că n-am înțeles !
   În realitate , urmând calea marelui său înaintaș , și domnul bonta se luminează de la răsărit !
   Cine nu-și amintește eleganța discursurilor ținute de tov iliescu în limba engleză ?
   Cine nu-și amintește cum toate cuvintele se terminau în „eișăn” ?
   Cine nu-și amintește zâmbetele jenate ale asistenței ?
   Dar tov iliescu , avea o scuză : învățase limba engleză la faimoasele cursuri ținute în piața Djerzinski , având profesor un kalmuk din Kârgâstan , care odată avusese coleg un uzbek ce era văr cu unu' , un tătar , care se iubise cu o menajeră care la rându-i învățase limba din filmele cu Tom Mix !
   Așadar , la tov iliescu înțelegem și trecem cu vederea ! Dar la arogantul vb ? Parcă nu mai merge combinația italo - română !

    Ω
   Ni se atrage atenția , că - numai - arogantul nostru PM vb , nu a spus  
„Ai finito , vero , DA ?”
ci
„Ai finito , vero , да ?”
   Și ni se mai amintește legătura istorică dintre slavona PSD-istă și italiana moderna care , nu-i așa , din ea izvorăște !
   Doamne , ce-ți e și cu limbistica asta , a afacerilor cu bani publici !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu