Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 21 septembrie 2016

Doamnei Firea, cea care s-a vrut Gabriela noastră

   Afară plouă.
   Afară plouă rău.
   Este și frig.
   Nu poate fi nimic mai rău: umezeală rece - sau frig umed, cum doriți!

   Întâmplarea face să am un drum în sudul orașului: vreau sau nu, zona încă face parte măcar teoretic din București. Mă duc în fața magazinului Unirea, cel care a dezbinat familia adamescu: bucureștenii știu că aici sunt mai tot mereu taxiuri libere, taxiuri a căror principală ocupație este să taie de-a dreptul bulevardul direct spre hanul lui Manuc sau de a intra în circulație fără să se asigure. În sfârșit, acolo sunt de obicei, TAXIURI!
   Ajung zgribulit, întrebându-mă cum rezistă toți cerșetorii din fața magazinului înfășurați în niște trențe „vai de mama lor”: eu, chiar dacă nu sunt încă la adăpost, sunt bine îmbrăcat pentru vremea asta, fac slalom printre nenumăratele bălți de pe trotuar, mulțumesc Domnului că nu sunt chiar lângă zona de trafic (ce stropeală capeți în cazul ăsta ...) și mă arunc în primul taxi din coadă!
   Sunt mândru de mine pentru dexteritatea cu care am închis umbrela exact în momentul în care se închidea portiera Logan-ului: exercițiu, nu glumă!
   -   Bună ziua!
   -   Bună ziua! Unde mergeți?
   -   În Berceni, pe ...
   -   A, îmi pare rău, în Berceni nu merg!
   Povestea aceasta, se repetă ca trasă la indigou de câteva ori: explicația șoferilor, este simplă, anume, din cauza lucrării de la Piața Sudului orice cursă în zonă este neprofitabilă!
   Mai aflu că toată zona (circa 400.000 de locuitori!) suferă îngrozitor din cauza acestei lucrări care nu se mai sfârșește, îmi spune unul că el chiar are acolo o casă de închiriat și că de un an nu mai reușește să o dea, altul îmi aruncă în zeflemea că am noroc că nu-mi trebuie ambulanță că ... mă vedea Dumnezeu, alții că de ce nu iau metroul, că ce, m-am boierit?
   Chiar așa, m-am boierit?
   Drept care iau metroul, merg apoi două stații pe jos (autobuzele sunt blocate în trafic de mașinile parcate aiurea), mă ud tot, îngheț, mă ia tremuratul mai mult de nervi decât de frig ...
   Ajung și mi se spune așa, întro glumă, că am întârziat cam mult:
SĂ DAU VINA PE OPRESCU?
PE FIREA?
PE MINE?
PE VREME?

   Ω

   Chiar așa, dragă gABRIELA, pe cine să dau vina pentru porcăria de la BIG Berceni?
   Dar cei 400.000 de oameni afectați, pe cine să pună parul?
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu