Faceți căutări pe acest blog

marți, 4 februarie 2020

Servus!


   Cu sau fără salutări, să aducem în discuție câteva date statistice – ne vor folosi în viitorul apropiat; așadar, conform Wikipedia:
„Ditrău (în maghiară Ditró dar găsit și în forma Gyergyóditró) este o comună în județul Harghita, Transilvania, România, formată din satele Ditrău (reședință), Jolotca și Țengheler.
   La recensământului efectuat în 2011, populația comunei Ditrău se ridica la 5.483 de locuitori: în majoritatea lor  covârșitoare, locuitorii sunt maghiari (98,1%). Pentru 1,15% din populație, apartenența etnică nu este cunoscută (probabil câțiva țigani și șeful de post care presupun eu, este român, n.a.). Din punct de vedere confesional, majoritatea locuitorilor sunt romano-catolici (96,88%).
   Pentru 1,15% din populație, nu este cunoscută apartenența confesională.
   Comuna Ditrău este administrată de un primar și un consiliu local compus din 15 consilieri.   
   Începând cu alegerile locale din 2016, consiliul local are următoarea componență:
-          Romániai Magyar Demokrata Szövetség (13)
-          Erdélyi Magyar Néppárt (2).”
   Pentru că este posibil să nu aveți habar, cele două denumiri înseamnă UDMR și Partidul Popular Maghiar din Transilvania care, chiar dacă noi nu știam de el, iată că există!

   De ce v-am plictisit?
   Pentru că am vrut să se vadă clar că în zona respectivă nu prea ești în România!
   Ei bine aici, la Ditró sau Gyergyóditró, comunitatea locală care pare destul de numeroasă, s-a împotrivit venirii a doi muncitori străini, mai exact doi brutari din Sri Lanka! Putem spune că pentru noi a fost o surpriză, putem spune că nu ne-am așteptat, putem spune că atât rasismul cât și naționalismul își arată colții! Putem spune multe, dar ne vom limita la ceva ce nu s-a spus încă:
AM FOST CONVINS CĂ UNII UNGURI DIN ROMÂNIA AU CEVA CU ROMÂNII!
FALS!
NIMIC MAI FALS!
FOARTE FALS!
UNII MAGHIARI DIN ROMÂNIA AU CEVA CU ORICINE NU ESTE MAGHIAR!
ȘI GATA!
   Am rămas uimit când am aflat că la Ditró sau  Gyergyóditró comunitatea s-a opus venirii a doi ne-maghiari și am înțeles influența majoră pe care o are Budapesta asupra locuitorilor de etnie maghiară din România, am rămas uimit când am realizat că la Ditró sau Gyergyóditró a fost aplicat punct cu punct programul lui Orban Viktor și al Ungariei, am rămas cu gura căscată când am înțeles ceea ce ei nu înțeleg, anume că la Ditró sau Gyergyóditró sau oriunde în altă parte izolarea, propaganda și dezinformarea nasc monștri care ne bântuie indiferent cât de „europeni” sau „civilizați” ni se pare că suntem!
   Nu sunt un susținător al imigrației și cu atât mai puțin al imigrației necontrolate în lumea modernă tarată de terorism și extremism religios dar de aici și până la a considera că doi oameni amestecați în alți peste cinci mii distrug componența etnică a localității ... ehe, este cale lungă!

   UDMR-ul a prins-o din zbor, a priceput ce gafă fac susținătorii lor din teritoriu și a încercat să repare din mers prostia: nu componența etnică îi deranja pe dumnealor, factorul economic era problema, adică patronul firmei X trebuie musai să angajeze oamenii din comună, oameni care îl și acuză acum că plătește prost! Iar patronul își cere scuze și promite că pe viitor ...
ESTE INUTIL AM PRICEPUT:
EDUCAȚI ÎN SPIRITUL UNGARIEI MARI ȘI HRĂNIȚI CU VISURI
LEGATE DE FOSTA GLORIE CHEZARO-CRĂIASCĂ,
CETĂȚENII MAGHIARI ADĂPAȚI CU INFORMAȚII DINTR-O SINGURĂ SURSĂ
AU AJUNS SĂ FIE ÎMPOTRIVA TUTUROR!
ÎI CREDEAM A FI NUMAI ÎMPOTRIVA ROMÂNILOR DAR
EI SE ARATĂ A FI ÎMPOTRIVA
TUTUROR!
   Nu, asta nu se cheamă xenofobie, asta se cheamă educație modernă maghiaro-filă!

  

   Am spus de multe ori și nu mă jenez să o repet, am prieteni de etnie maghiară, în Ungaria mă simt bine și în general nu am ce le reproșa vecinilor noștri, drept care mă întreb:
CINE ESTE VINOVAT DE ACEASTĂ ENCLAVIZARE
A ETNICILOR MAGHIARI DIN ROMÂNIA?
   Pentru că acum, la Ditró sau Gyergyóditró, nu a fost o greșeală, ei chiar sunt împotriva străinilor pentru că așa au fost educați zeci de ani!
   Cine este oare cu adevărat vinovat pentru asta?
   Să fie guvernul maghiar revanșard și propaganda pe care o susține? Posibil!
   Să fie partidele etnice din România care astfel au o bază electorală asigurată? Mai mult ca sigur!
   Să fie partidele românești care au lăsat UDMR-ul singur stăpân în zonele dominant maghiare în schimbul colaborării de moment? Și asta se poate!
   Să fie statul român în ansamblul lui pentru că a permis constituirea de enclave etnice pe teritoriul național și nu a avut niciodată o politică clară și coerentă privind apropierea de etniile ce trăiesc aici?
MAI MULT CA SIGUR!
   Ne place sau nu, locuitorii din Ditró sau Gyergyóditró sunt cetățeni români, asta este și țara lor și poartă o parte din vină însă, cea mai mare vină o avem NOI, majoritarii, cei care am lăsat să se ajungă în situația aceasta de ev mediu și care le permitem aleșilor noștri trocuri politice în parlament fără să înțelegem efectul lor în teritoriu!
   Cel puțin așa gândește un om, de pe stradă ...
   Servus!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu