Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 27 ianuarie 2021

Ca la ocnă

   Idei puține și ... fixe! Altfel nu poate fi numită marota tuturor guvernelor românești care, imediat ce ajung la Palatul Victoria încep să lucreze ba la legea salarizării unice, ba la legea pensiilor ba la amândouă odată! Iar povestea  asta se repetă guvern de guvern, cu o precizie de motronom! Șmecheria găsită în spatele acestui pseudo efort este aceea de a lăsa fiecare cetățean în parte să creadă ce poftește: pensionarii, majoritatea cu pensii mici, se gândesc „ne măresc ăștia pensia!”, pensionarii mai răsăriți se gândesc „gata cu pensiile speciale și poate ne mai dau și nouă ceva!”, beneficiarii de pensii speciale își spun „fraierii nici nu știu că se vorbește despre sistemul public de pensii, ăla în care noi nu suntem parte!” iar angajații statului în frunte cu Dunică se întreabă ce sporuri vor mai fi adăugate bietelor lor salarii, ce vouchere de vacanță, ce bonuri de masă, de haine, de amante ... În realitate nimeni nu vrea să facă nimic, în realitate, toate guvernele trag de timp și fac jocul sponsorilor lor politici, slăbind leul în mod constant, crescând prețurile în mod constant, îmbogățind importatorii în mod constant: cu puțină atenție, puteți vedea că deși prețurile au tot crescut, că deși pensiile și salariile au tot crescut, că deși în acest moment se află în circulație cu peste 20% mai multă monedă decât cu un an în urmă ca urmare a creșterilor administrative de venituri, că deși toate astea înseamnă în termeni financiari inflație, euro are cam aceeași valoare de luni de zile! În felul acesta, posesorii de euro vor fi decapitalizați, posesorii de lei vor fluiera a pagubă și clientela politică formată din importatori și dezvoltatori imobiliari se va îmbogăți mult mai mult decât acum! De ce? Poate pentru că în spatele oamenilor politici de indiferent ce culoare politică stau sponsorii? Prin sponsori înțelegând și oameni de afaceri dar și clanuri mafiote? Poate ... Cert este că de când psd a început să arunce bani pe piață, bani fără putere de cumpărare, prețurile au luat-o razna și beneficiarii pomenilor electoral fiscale, de la asistați social și până la pensionarii cu pensii speciale așteaptă ca pomenile să curgă în continuare, îndatorând fără remușcări generațiile viitoare dar cu mândria de a fi din neamul lui Ștefan și Mircea, adică mari consumatori de telenovele turcești ...

  

   Dunică ... nu știți cine-i dunică? Acest dunică este direct implicat în povestea noastră legată de creșterile salariale ale bugetarilor și un exemplu despre ce ar trebui să facă cu adevărat un guvern interesat de bunul mers al lucrurilor ... Am fost la anaf cu treburi și, pe toate rafturile aflate la vedere se găseau cutii pline și grele pe care scria dunică, dunică, dunică ... zeci și sute de cutii de dunică, mii de cutii de dunică îneacă sediile anaf și salvează fațada și reputația acestei instituții vândute lui dunică! Am completat și eu o dunică, adică o declarație unică, aceeași de pe vremea când avea numărul – parcă – 220, acum se cheamă 212 – mare progres! – am predat-o inspectorului din spatele ghișeului, mi-a fost restituită în cinci minute, am plecat cu declarația ștampilată și verificată la un alt ghișeu unde mi s-a întocmit actul cu care să plătesc și apoi am luat loc în coada de la casierie unde am așteptat cuminte să-mi vină rândul. Și mi-a venit: am plătit cu cardul dar nu am primit chitanța până ce casiera nu a notat seria chitanței și suma într-o listă pe A4 și apoi într-un registru! Abia apoi am plecat liniștit și mândru că am intrat și eu în neamul lui dunică! Ei bine, s-au schimbat mai multe guvernări de când tot am treabă la anaf și parcurg același traseu și constat aceleași prostii și asist la notarea seriei și sumei în două locuri ... an după an ... an după an ...

CARE AU FOST ȘI SUNT LA GUVERNARE AU ÎNȚELES

CĂ PUTEAM FACE ASTA DE ACASĂ SAU DE LA SERVICIU

ORI DE LA CAFENEA ȘI SĂ ȘI PLĂTESC?

NU!

   În schimb, toți lucrează la legea unică a salarizării, sperând că noi nu vedem că administrația românească este rămasă în anii 1950 și chiar te miri că funcționarii nu au și mânecuțe negre!

STATUL ESTE CEL MAI MARE DUȘMAN AL CETĂȚEANULUI ROMÂN,

STATUL CARE ESTE COMPUS DIN MAFIA FUNCȚIONARILOR ȘI A

GUVERNANȚILOR PE CARE VREM SAU NU,

NOI CEILALȚI SUNTEM CONDAMNAȚI ȘI BLESTEMAȚI

SĂ-I DUCEM ÎN SPATE!

CA LA OCNĂ!

   Așa crede un om, de pe stradă ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu