Faceți căutări pe acest blog

marți, 4 februarie 2014

Ză paralel lenguigi art !

   Sau : cine ne hotărăște viitorul


   Am avut ocazia , în această dimineață geroasă de marți patru februarie 2014 , de a asista la o demonstrație de păsărească , de limbă paralelă cu limba română și de dare-n stambă și cu mucii în fasole !
   Adică : un băiețel destul de simpatic (chestie care suplinește limitele-i strâmte) a invitat o cucoană șef de HR să ne spună și să ne explice cum trebuie să te prezinți în fața unui angajator !
   Până aici , inițiativa este lăudabilă !
   Am aflat de la pupăzoiul care a invitat-o , că dumneaei , persoana de la Hiumăn Risărsis , este mare șefă peste acest serviciu FOST DE PERSONAL într-o mare multinațională de la noi și că taie și spânzură și că așa și pe dincolo , plus că-i dișteaptă foc , că , și că , și că ... Însă ... circul a început când tanti aceasta , invitata care va să zică , a deschis gura ! Mamă , mamă și ce-a mai spus și ce-a mai turnat și ce-a mai îndrugat ! Am aflat , fără să ne intereseze , că are experiență în state (exprimare ce dovedește că este intimă cu respectivele ... state) , am aflat de ce un sivi este bun sau nu , am aflat că din motive absolut absurde și aberante unele siviuri sunt citite iar altele aruncate la coș , am aflat cum trebuie să-ți păcălești viitorul angajator (nu-i spune tot , spune-i doar ce crezi că l-ar interesa - tanti fiind convinsă că toți avem un schelet ascuns în dulap : dacă dânsa are , eu îi las libertatea de a mă căuta în toate șifonierele) , am aflat că siviul bălțat poate fi bun sau rău , că siviul concentrat poate fi bun sau rău , am aflat că siviul animat poate fi bun sau rău , am aflat că siviul expunând datele „aplicantului” într-o anumită ordine poate fi bun sau rău ... am aflat deci , că dacă o dumneaei se ceartă dimineață cu consortul la cafea , ori dacă i-a venit , ori dacă nu i-a venit , ori dacă , ori dacă , în ziua respectivă nici un sivi nu este bun !
   Sau rău !
   Apoi , să nu uităm recitalul de tascuri și schiluri , de aplicații și de gioburi , de grafice și de ordine a adreselor , ce să mai spunem , ne-a dat dumneaei un recital de prostie multinațională de ne-a lăsat cu gura căscată !
   Și pupăzoiul era cu gura căscată , dar de admirație !
   A fost groaznic și am înțeles că în ritmul ăsta de „evoluție” în scurtă vreme se va alege praful de tot ce nu-i pe feisbuc , acolo unde angajările se vor face pe baza numărului de laicuri !

   Ω

   Și ni s-a aprins becul : așadar , ăsta este motivul pentru care în spațiul public se vorbește cum se vorbește ; ăsta-i motivul pentru care TV-urile ne servesc zilnic păsăreasca aia de neînțeles ; ăsta-i motivul pentru care „unii e mai superiori” !
   Așadar , o persoană care se încadrează perfect în categoria preferată a unui angajat al pro TV care spunea admirativ „ce cămil frumos” și a cărei atitudine denotă lipsa educației (de la limbaj și până la ținută , cu toate hainele-i de „brend”) este chemată și lăsată să hotărască soarta unor oameni și implicit a unor (mult le mai place cum sună) companii ?
   Această „cămil frumos” care consideră o prostie CV-ul european care uniformizează prezentarea și deci și șansele doritorilor de angajare , pentru simplul fapt că dispărând zorzoanele colorate și strălucitoare și-ar pierde și „dromadera” motivele acceptării sau refuzării cuiva , hotărăște viitorul unor oameni și companii ?
   Da ?
   Atunci nu vă mirați că am ajuns atât de jos : dacă o persoană care se ascunde în spatele unor tipare verbale , care nu poate vorbi românește nici 50 % din timp iar când o face recunoaște nonșalant că nu prea-și face treaba , dacă un asemenea om ajunge factor de decizie , atunci , îmi permit și eu să-i transmit salutări cordiale (ei și tuturor celor ca ea) tot într-o limbă străină :

HAI SIKTIR !
   Ie ochei ?
   
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu