Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 2 august 2014

Savoire vivre - Măi să fie !

   Să vezi și să nu crezi sau
  hrana din cifre !


   Am greșit (recunosc) și am urmărit cu oarecare atenție emisiunea de dimineața de la proTV , aceea cu hrana și sănătatea .
   Dracu' m-a pus ?
   Pentru că ... am aflat cum este cu gramele , cu kilocaloriile , cu carbohidrații , cu proteinele , etc , etc ! Ce să vă mai spun , am aflat niște chestii care m-au cam pus pe gânduri ! Evident (mi-am spus) mănânc numai otrăvuri : nu , nu mănânc la fast-food și nici din gunoaie , dar sunt departe de adevărurile exprimate acolo , în emisiune ! Să nu mănânci cartofi prăjiți ! Să mănânci cartofi copți și în coajă ! Să nu-i mănânci calzi ! Să-i mănânci după opt (8) ore de la preparare ! Să nu mănânci mulți ! Să mănânci doi de câte 60 ori 70 g !
   Nu vă mai povestesc câte lucruri înțelepte am auzit în această dimineață !
   Așa că m-am hotărât să mănânc și eu sănătos , să intru în rândul lumii !
   Din fericire , chiar în momentul în care lăsam din mână ceașca cu cafeaua de dimineață (la care eram hotărât să renunț din acel moment) , am văzut că s-a stricat televizorul ! De mirare să se întâmple , mi-am spus , este aproape nou , în garanție , așadar să sun la un service ... ei bine , am schimbat canalul și televizorul s-a reparat ! Dau iar pe rubrica aia cu alimentația sănătoasă - toți cu pielea gri-cenușie și trași la față , de parcă le-ar lăsa gura apă după o friptură bună , în sânge , un antricot (pardon , entre cote) sau o ceafă de purcel , cu o salată zdravănă de roșii (acu' , cât mai au gust) , totul însoțit de un pahar de vin roșu sec și rece - dau pe alt post , figuri de oameni care tocmai au mâncat friptura de mai sus , toți normali și fără a lăsa impresia de inaniție !
   Ce să fie oare ?
   Răspunsul este simplu !
   Ca mai toate rubricile și emisiunile proTV și asta a ajuns să fie făcută de coafeze care cred că invenție mai mare decât BEBELUȘ nu este decât PRUNC : păi cum îmi vii tu proasta târgului și îmi spui cum să mănânc și cum să trăiesc dacă nu mă cunoști ?
   Cum vrei tu deșteapto să mă hrănești cu doi cartofi când eu sparg lemne sau sap șanțuri ?
   Cum de-ți închipui tu , tuta tutelor , că eu care fac muncă fizică sau intelectuală dar completată cu sport , pot trăi cu trei frunze de salată pe zi ?
   Cât de limitată ești tu , întruchiparea imbecilității tuturor coafezelor din lume , ca să-ți închipui că țara este formată numai și numai din „fetițe” în căutare de soți ?
  
   În momentul următor , am pus mâna pe cafea , eram la un pas să-mi aprind și o țigare dacă aș fi avut prin casă - deși nu fumez - și m-am hotărât ce voi mânca diseară , după ce voi merge peste 30 km cu bicicleta !

   Ω

   Nu mă mai uit la omuleții ăia gri (or fi extratereștri ?) nici să mă pici cu țuică fiartă : ei sunt cea mai proastă reclamă pentru alimentația „sănătoasă”, în care îți vine să mănânci cântarul !
   Știți de ce am pus ghilimelele la „sănătoasă” ?
   Pentru că madama în discuție și mulți așa ziși nutriționiști , înghit cu polonicul tot ce vine din „State”, uitând de specificul național , de climă , de obiceiuri :
- în Italia se mănâncă zdravăn , dar oamenii grași sunt o raritate (o fi clima , or fi obiceiurile alimentare ?)
- în Franța la fel
- în India , în Mexic , în Tailanda , am verificat pe propria piele cât de picant se mănâncă (de majoritatea mâncărurilor lor , noi nici nu ne putem apropia) dar din cauza obișnuinței nu au boli ale aparatului digestiv
- tot în India , masa principală este masa de seară , iar indienii trăiesc bine merci până la adânci bătrâneți !
- polonezii mănâncă dulce și n-au nimic
- arabii beau ceaiul cald și se îndoapă cu oaie și cu seu de ți se face rău și nici ei nu au nimic
- în Africa de Nord , dulciurile înoată în miere , dar diabetul le este aproape necunoscut
- rușii , la - 25 de grade , beau vodcă și mănâncă bine și li se pare firesc !
   Numai proasta noastră a ajuns să creadă că frumusețe înseamnă piele pe băț și ne pervertește copiii și tinerii la toate prostiile !
   Îi recomandăm sport (nu prostia de sală , ci mișcare în aer liber , fără antrenor dar cu transpirație) , mers pe jos sau cu bicicleta (pe orice vreme) și mai puține calcule ale caloriilor : ziua se poate încheia cu un pui la ceaun , cu mujdei de usturoi și o sticlă de vin ! Sau două !
   După câteva zile , tenul nu va mai avea nevoie de tencuiala de farduri , somnul va fi bun fără pastile și tonusul ridicat , iar greutatea cu siguranță nu va crește !
   Facem pariu ?  
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu