Faceți căutări pe acest blog

luni, 14 august 2017

Puterea minciunii sau minciuna puterii?

   Este bună inflamarea câtorva instituții media în privința calității mâncării de pe piața românească, este bună deși rezultatul final, nu cred să fie la înălțimea așteptărilor și speranțelor populației! Din păcate, dacă mâncarea ne arde la buzunar și la stomac, o altă problemă ne arde la buget rău de tot, iar autoritățile nu par a avea de gând să spună nici măcar PÂS!
   Așa că, iată povestea pe scurt ...
   Cineva, a cumpărat o mașină mică, o mașinuță, cu dorința de a o folosi numai și numai în localitate: cine stă în București sau frecventează orașul înțelege că o asemenea investiție este necesară și binevenită! Până aici, lucrurile sunt cum nu se poate mai în regulă. La alegerea mașinii, una mică dar mai mare decât una inteligentă, a contat renumele producătorului, au contat dotările și, nu în ultimul rând, prețul reviziilor și al service-ului și consumul DECLARAT de producător. Interesant în această poveste este faptul că dintre toate acestea, singurul lucru primit conform așteptărilor au fost dotările mașinuței, mai exact lipsa lor, mașina sosind din fabrică în varianta „cheală” (conform dicționarului „neamu` lu` manivelă”). Într-adevăr, mașinuța în varianta de vârf  este cheală rău și nici nu ți se permite să mai adaugi ceva contra cost: în final, este doar o mașină de oraș ați spune? Nu-i o tragedie lipsa oglinzilor electrice și încălzite, nici a celui de-al doilea ștergător, nici a antifonării iluzorii ca să nu spunem lipsă - cică în oraș merge, deși nu-i chiar așa!
   Celelalte criterii însă, cele care au influențat alegerea, au avut ceva de spus?
   Au contat?
   Dacă da, cum?
   Da, au contat, dar în beneficiul producătorului care te păcălește cu zâmbetul pe buze:
- renumele? Este absolut inutil când pe piața românească importatorii autohtoni fac legea și nu au nici un pic de respect pentru clienți: este evident că nici firma mamă nu dă prea mulți bani pe clienții români, altfel nu înțelegem de ce refuză să afle ce se întâmplă aici!

- reviziile și service-ul? În toată lumea, firma asta este cunoscută ca fiind fiabilă și cu întreținere ieftină! România nu este toată lumea, așa că la noi uleiul de motor nu a fost produs de aceeași firmă pentru a oferi clientului un produs de bună calitate dar mai ieftin decât concurența producătorilor tradiționali: la noi, acest ulei ieftin este folosit ca un monopol, ca atare, prețul lui este MAI MARE DECÂT AL CONCURENȚEI! Reviziile care la orice mașină din aceeași categorie costă un leu, aici sunt doi! De ce? Probabil că din cauza lăcomiei! Pot demonstra cu acte și martori că mașina a fost declarată „bolnavă” de rulmentul roții dreapta față iar un service local i-a schimbat rulmentul defect care era ... dreapta spate! Există documentele doveditoare în fața cărora service-ul dealer-ului local a răspuns printr-un ridicat din umeri! Și atât - nici măcar nu și-au cerut scuze și nici o clipă nu s-au gândit să spună dacă ar fi recunoscut eroarea!

- consumul declarat de producător? Chiar nu știu cum a fost obținut consumul acela minune de 4,4 l/100 km! Nu pot pricepe și pace! singura explicație ar fi că mașina a fost lăsată în cădere liberă! La aceeași marcă, mașini cu motoare mai mari decât litrul ăsteia mici papă 15 și peste 15 litri la suta de km PE AUTOSTRADĂ! Pur și simplu ai sentimentul că ai intrat la stăpân!

   Dacă mâine, cineva o să vină pe piața noastră și o să facă reclamă motorului care funcționează cu zeamă de varză, autoritățile vor reacționa în vreun fel? Sau vor aștepta plângeri ale clienților păcăliți? 
   Adică statul nu are nici o obligație atâta timp cât nu este furat el direct? Urâtă treabă, urât sentiment ...

   Să revenim însă, la consum: cei 4,4 sunt în realitate 8,5 spre 9 (adică ... dublu)! Service-ul spune că are dreptate cartea, că ține de stilul de condus, iar noi, le dăm dreptate că este normal să fie afectat consumul și de trafic și de „cât de grea ți-e talpa”, dar ca mașina să nu coboare sub 7,5 la mers constant pe autostradă, mai este normal? Și încărcată cu doi oameni, fără bagaje ...
   Este normal?
   Nu cred, dar eu sunt prea mic să mă lupt cu ei, mie mi se trântește eventual ușa în nas și mi se spune, printre dinți, de ... mamă!

   Ω

   Așa cum VW au fost prinși cu mâța-n sac în problema motoarelor Diesel (țin minte și acum elogiile pe care le aducea acestor motoare un fost coleg, inginer, care nu voia/putea/știa? - să vadă adevărul imposibilității atingerii parametrilor declarați, dându-se cocoș!) și puși să plătească, la fel ar trebui tratată și înșelătoria privind consumul declarat de producător: statul are grijă să-l (iertați) belească pe țiganul care falsifică kilometrajul unei mașini vechi, dar nu îndrăznește să întrebe fabricanții de ce nu reușește NIMENI NICIODATĂ să obțină consumurile declarate!
   Repet, așa cum am fost mințiți cu Diesel-ul (încât o generație de cocalari nu mai concepe mașina fără dulcele zgomot de motor de tăiat lemne!), suntem mințiți și cu consumul și cu fiabilitatea:
CINEVA AR TREBUI SĂ-I ÎNTREBE DE SĂNĂTATE!
BINEÎNȚELES, ÎNTR-O SOCIETATE SĂNĂTOASĂ: 
CEEA CE LA NOI, MĂ TEM CĂ NU E CAZUL!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu