vineri, 19 ianuarie 2018

Între lobby și buzunarul propriu

   Știți exact ce înseamnă lobby? Dacă nu, iată cum este termenul definit în DEX:
LOBBY s. n. Grup de persoane care influențează în parlament, în guvern etc. adoptarea unor hotărâri; grup de presiune (politică, diplomatică etc.).”
   Adică, lobby este acel grup de persoane care, contra unor sume de bani, prestează o activitate (de lobby) care urmărește să influențeze luarea unei decizii politice, diplomatice sau economice în direcția dorită de plătitor! În primul rând, sumele nu sunt deloc modeste și, în al doilea rând, direcția spre care sunt împinși cei supuși presiunilor nu este neapărat una bună și în interesul general al societății, ci una în interesul plătitorului de lobby-ști! Și să nu uităm, termenul a început să definească și acțiunea în sine.
   Buba poveștii în România este faptul că parlamentul nostru preocupat de bunul mers al lucrurilor, a uitat să adopte o lege a lobby-ului, așa că acum, activitatea este undeva la granița dintre legal și trafic de influență! Ceea ce în mare ar trebui să se desfășoare așa, la noi este încă o necunoscută, lăsând teren liber profitorilor!
   La ce a fost bună o asemenea introducere? Păi, fiți atenți ...
   Este în discuție interzicerea sistemului UBER, urmărind a se favoriza taximetria obișnuită! Nu ni se spune de ce, nu ni se explică motivele pentru care blonda primărie se amestecă într-un raport comercial de concurență! 
   De ce? 
   Pentru ce?
   Să punem deci cele două servicii unul lângă altul și să judecăm!
   Ieși seara de la teatru, ești în costum, soața în rochie asortată evenimentului. Găsești un taxi ...
- Până în Rahova vă rog!
- Nu merg, mă duc acasă în Pantelimon!
- Dar nu ești taximetrist?
- Ba da, dar nu vreau să vă iau!
- Ce licență ai? Ce număr?
- Ia mai dute-n ... mea și în ... mătii, ce, mă obligi tu?

   Sau:
- În Berceni vă rog!
- Face 50 de lei!
- De la Piața Unirii? Nu face nici 15 lei!
- Atunci dă-te-n ... mea jos și ia-l pe ăla care te duce cu 15 lei! Io am copii bă, trebuie să-i hrănesc!

   Cine nu a întâlnit asemenea taximetriști, nu a trăit în minunatul București!
   Să adăugăm mașinile murdare, geamurile coborâte în mijlocul verii, manelele care-l distrează numai pe țiganul cu pretenții de prestator de servicii și nelipsita convorbire la telefon! Nu mai amintim aici limbajul, lipsa amabilității, boieria de a te lăsa să-ți manipulezi singur bagajele în portbagajul lui, etc, etc! Nu sunt toți așa, dar majoritatea se pliază pe acest tablou! 
   În concluzie: dacă nu pleci din centrul vechi cerând o cursă lungă și nici nu pari băut, o poți lua liniștit pe jos! Taximetriștii, acest clan împuțit de șoferi care se pare că nu mai știu să facă și altceva, sunt o plagă a Bucureștiului, sunt cei care transformă traficul în junglă și care cred că au dreptul și obligația să facă orice: orașul este, pare-se, al lor! Încununarea descrierii este faptul că oricât ai plăti pentru o cursă, DOMNUL TAXIMETRIST care nu și-a mișcat koor-ul de la volan, tot nu este mulțumit și ar vrea mai  mult: are familie, nu? De parcă dumneata nu ai avea și ești obligat s-o hrănești tot pe a lui!

   Prin comparație, la UBER plata se face cu cardul, ciubucul este exclus din ecuația relației șofer client, mașinile sunt într-o stare net mai bună (tehnic și curățenie), din moment ce comanda a fost preluată nu ești niciodată refuzat, ți se dă mereu bonul pentru banii plătiți, nu ești dus fără AC vara, etc, etc! Nu neg faptul că sunt și la ei uscături pentru că sunt, dar prin comparație cu taxiurile comune cei de pe sistemele tip UBER sunt niște îngeri!
NIȘTE ÎNGERI!
   Și atunci, de ce se bagă primăria în acest pseudo conflict care nu este altceva decât o formă de concurență?
   Taximetriștii spun că este o concurență neloială: nu, nu este așa, este doar concurență, între unii care-și fac treaba onest și alții care te fură și te înjură, între unii civilizați și alții bădărani, între unii care fac și asta și alții care fac numai asta, între unii care plătesc corect impozite pe banii încasați și alții care nici nu se gândesc să dea bon și să pornească aparatul de taxat!

   Ω

   Așadar, de ce-i protejează primăria pe cei mai murdari, periculoși și necivilizați prestatori de servicii de transport din România?
   De ce vrea primăria să interzică un serviciu de bună calitate și onest plătitor de impozite pentru a lăsa cetățeanul la mâna acelorași nespălați analfabeți care pândesc clientul de aur la ieșirea din cârciumă?
   De ce ține morțiș blonda noastră de la primărie să circulăm numai cu hodoroagele cu un milion de kilometri la bord și nu cu mașinile îngrijite ale celor corecți?

   Da, ați înțeles ceea ce am înțeles și eu și de fapt singurul lucru ce se poate înțelege de aici: 
FIRMELE DE TAXIMETRIE DIN BUCUREȘTI AU FĂCUT ȘI ÎNCĂ FAC LOBBY PE LÂNGĂ AUTORITĂȚI PENTRU ELIMINAREA CONCURENȚEI INCOMODE DE PE PIAȚĂ!

   Vă amintesc că în lipsa concurenței în telefonia mobilă, plăteam și astăzi 100$ conectarea după ce încheiam abonamentul, vă amintesc că băncile știu să se înțeleagă între ele pentru jupuirea clientului prin creșterea ROBOR și de asemenea vă amintesc prețurile dubios de asemănătoare ale magazinelor la aceleași produse!


PRIMĂRIA ȘI BLONDA MADAME PRIMAR TREBUIE SĂ PRICEAPĂ ODATĂ PENTRU TOTDEAUNA CĂ PIAȚA SE AUTOREGLEAZĂ ÎN PREZENȚA CONCURENȚEI REALE ȘI NU PRIN MĂSURI ADMINISTRATIVE, AȘA CĂ MAI BINE AR FI SĂ NU SE BAGE, INDIFERENT DE PRESIUNILE EXERCITATE!


   Am jignit-o spunând că-i blondă? Mă amendează oare?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu