Faceți căutări pe acest blog

marți, 31 mai 2016

Se reia povestea? După 48 de ani?

   Poate n-ați văzut ...




   ... dar în ultima vreme sunt destul de numeroși turiștii ruși! Lucrul nu ne surprinde, știind că Bucureștiul în aprilie și mai este minunat și că vin oamenii din toate colțurile lumii să așa și pe dincolo!
   Ei bine, cum orașul acesta nu a fost niciodată unul turistic, nu putem să nu ne gândim la ce înseamnă de obicei afluxul mare de turiști ruși, adică de turiști și atât, nu de familii, nu de turiste!
   Am avut ocazia să văd mulți bărbați întotdeauna singuri, întotdeauna între 30 și 40 de ani, întotdeauna vorbitori de rusă și întotdeauna atât, întotdeauna căutători de distracție prin practicarea unui joc numit poker rusesc (o varietate ciudată de poker, jucată numai în spațiul exsovietic), întotdeauna nemulțumiți de ce li se oferă prin comparație cu ce ar primi ei dacă ar fi „acasă”


   Vedeți dumneavoastră, nu putem să nu ne întrebăm cum se descurcă aici toți acești vorbitori NUMAI de rusă, cu ce scop se află aici și ce înseamnă în realitate această nevoie de a juca „russky poker”!
   Să fie vreun cod? 
   Vreo parolă?  
   Să fie clar, cei despre care vorbesc sunt milităroși, tunși regulamentar, cam la aceeași vârstă, nu aruncă cu banii și par a nu ști decât rusește, lucru care chiar mă face să mă întreb cum se descurcă ei într-o lume eminamente nerusofonă, dar și cu ce scop ne vizitează!
   Ar fi interesant de aflat ...


   Ω


   Dacă nu mă înșeală memoria, au mai fost valuri de turiști ruși în `68 la Praga și în `89 în România ...
   ȘI NU MĂ ÎNȘEL!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu