Faceți căutări pe acest blog

vineri, 20 mai 2016

Surpriza de pe apa Sâmbetei

   Cum să vindem tot


   Am avut neplăcuta ocazie de a constata pe propria-mi piele ce înseamnă cu adevărat jaful! M-am lămurit (deși nu mai era nevoie) cum stă treaba cu parteneriatul public-privat și cum merg lucrurile când în spatele lor s-au așezat interesele economice ascunse de cele politice!


   Așadar, spus pe scurt, întâmplarea a fost cam așa ...

   ... cu câteva zile în urmă, am plecat într-o drumeție prin județul Vâlcea: trebuie să recunosc că mă bucură faptul că munții din zonă nu sunt cunoscuți, reușind performanța ca într-o zi întreagă să ne întâlnim doar cu trei salamandre 

și doi hoți de lemne! 
   Da, aici am văzut fenomenul acela pe care l-am botezat Anglia vâlceană și pot spune că nu s-a încheiat (mai este ceva pădure în picioare).
   În sfârșit, să lăsăm amărâții care se spetesc în încercarea de a muta munții și pădurea de la locul lor și să vedem cine-i în spatele lor, cine se îmbogățește cu adevărat și are totodată și suficientă putere pentru a acoperi ochii autorităților - spus pe scurt, cine este stăpânul locului!
   Și venind noi așa, alene, cu părere de rău că s-a terminat drumul acela minunat și neumblat

ce credeți că am văzut chiar în marginea localității Băile Olănești?
   Ce credeți?
   Iaca ce-am văzut:
       pavilionul izvorului 24, construcție care mie-mi amintește de gara din Predeal și după a cărei formă mă dau în vânt. 
   Când însă ne-am apropiat ... surpriză!
    Apa care curge de la bunul Dumnezeu, care vine din măruntaiele muntelui și se pierde apoi în râul Olănești, se bea numai cu program și aprobare!
    Și pentru că trebuie avută grijă de consumatorii acestor ape pare-se acide și dăunătoare, ape cu un efect mai mult decât nociv asupra celor care nu plătesc, izvorul lăsat de cel de sus a fost îmbunătățit cu o asemenea instalație, utilaj care permite „download-ul” unei cantități limitate de apă din asta, periculoasă și numai persoanei care posedă un minunat card eliberat de medicii din localitate: 
CONTRA COST!
   De ce este posibil acest lucru?
   De ce nici măcar localnicii, care prin tradiție beneficiau de izvoarele zonei nu mai au acces la ele?
   Pentru că totul a devenit proprietatea ...
S.C. Olănești Riviera S.A. sau spus pe scurt, a intrat în averea personală a familiei tudor, ion și maria, din Vâlcea!

   Cum a fost posibil ca o resursă naturală (bogățiile solului și subsolului, vă mai amintiți?) cu un asemenea impact social să fie concesionată unor particulari, este greu de priceput! Cum nu s-a gândit nimeni că acest sistem care a băgat în buzunarul unora niște bani la momentul potrivit va sărăci o întreagă localitate balneo climaterică, iar este greu de înțeles! Cert este că familia cu un nume oltenesc atât de mare, a reușit să ducă în pragul falimentului majoritatea pensiunilor din Băile Olănești, a reușit să pună mâna pe baza de tratament, a reușit să devină stăpâna apelor minerale și termale din zonă, a reușit ceea ce nea nicu pe vremea când stăpânea România nu a îndrăznit!

   Noi, cei din București avem de multe ori impresia falsă că țara întreagă se rezumă la capitală și nu băgăm de seamă ce se petrece în provincie: mare greșeală, enormă aș spune, pentru că în județe România pare a se re-feudaliza, pare a reintra sub mâna unor boieri pe care de această dată se pare că nici un vodă nu-i mai ceartă cu capul! Poate ar fi cazul să se dea mai multă atenție afacerilor din provincie posibil păguboase pentru banul public - să zicem, așa cum a fost canalizarea Comarnicului!

   Cine este însă familia tudor din Vâlcea și cu ce se ocupă ea?
   Iată o trimitere rapidă la o sursă locală!
   Nu aș fi crezut poate, dar aproape toți vâlcenii care au avut curajul de a vorbi, au acuzat „onorabila familie” și sprijinul politic de care se bucură, arătând cu toții în sus și către București!
   Toți aceștia relatează lucruri și fapte văzute cu (așa declară!) ochii lor proprii și personali, dau amănunte despre cum un investitor care a încercat să facă un ștrand a fost împiedicat să folosească apa termală din zonă, motiv pentru care a și lăsat totul baltă (că doar vorbim despre ape) și a plecat unde a văzut cu ochii!

   Cine câștigă din înstrăinarea patrimoniului?
   Cine și de ce este lăsat s-o facă?
   Probabil că ar fi momentul ca d-na Kovesi să-și arunce ochii și prin țara asta a Oltului, până nu-l vând „oamenii de bine” și pe ăsta: pardon, nu d-na ci DNA Kovesi.

   Ω

   Nu, nu am încheiat: știm că am promis în titlu o surpriză!
   Aceasta este numele celui mai fervent susținător și sprijinitor al familiei tudor, iar numele său este ...
MUGUR ISĂRESCU!?!
   Dacă este adevărat, dacă a contribuit câtuși de puțin la matrapazlâcurile indivizilor, dacă măcar are știință de ele și prin poziția pe care o are nu a tras un semnal de alarmă, atunci eu unul mă declar foarte foarte dezamăgit!
   Sunt curios dacă-i vom scrie și lui numele cu literă mică!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu