Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 1 iulie 2020

Mulțumiri?

   Nu este un secret, plecăm în august în vacanță în Sardinia! Destinația o avem de mai multă vreme pe listă și iată că abia acum, pe vreme de pandemie ne-am găsit și noi să mergem! Am vrut inițial să renunțăm deși închiriasem o casă în Baunei și plătisem și ferry-boat-ul dar, până la urmă, deschiderea treptată a granițelor ne-a făcut să revenim asupra hotărârii, deci, vom pleca!
   M-am lăudat destul?
   Cred că da și, recunosc că nu ăsta a fost țelul urmărit ... ci altul ...
   Fiind nesigur de restricțiile impuse de diferite state și alegând calea cea mai scurtă și mai sigură, adică Ungaria Slovenia Italia, am pus mâna și m-am informat sau măcar am încercat: astfel, în Ungaria știu că trebuie să trec ca glonțul prin pușcă dar ce fac cu Italia și Slovenia? Pentru Italia, din nevoia de a fi sigur, mă apuc și scriu la consulatul din – parcă – Roma. Pagina MAE este aproape inutilă, plină de informații privitoare la schimburi de scrisori aniversare și conferințe NATO dar nu cu date pentru omul obișnuit, așa că sper să fiu informat de la sursă!
   Trec la Slovenia!
   Caut pe pagina Ministerului Român de Externe! Și iată ce găsesc ... o pagină care nu funcționează tocmai pentru Slovenia! După ce îmi spune că serverul momentan are probleme, îmi afișează în sfârșit o înșiruire de hiperlink-uri albastre și ... cam atât   Așadar Slovenia nu este o prioritate pentru MAE român ...
   Nu-i nimic, caut pe net și descopăr o pagină slovenă, funcțională, în care România figurează pe lista neagră a țărilor cu pericol maxim de covid, pentru ai cărei cetățeni se cere carantină: ooops! Găsesc butonul Contact, click și scriu la adresa respectivă cerând lămuriri. După vreo trei ore, primesc răspuns, cineva se scuză că nu are informațiile cerute de mine, că astea sunt la ministerul sloven de interne și îmi dă o adresă de acolo, scriu și la internele slovene, de unde BINEÎNȚELES că primesc răspuns: situația este fluidă, dar la adresa puncte puncte puteți monitoriza permanent situația legală din Slovenia, mulțumiri, etc, etc. Mulțumesc și eu și verific noua adresă: cetățenii români sunt pe listă, este adevărat, dar Slovenia poate fi tranzitată fără probleme cu îndeplinirea următoarelor condiții: documente de călătorie în regulă, documente care dovedesc locul, scopul și durata vizitei, obligativitatea de a părăsi Slovenia în 12 ore! Dar MAE român de ce nu-mi spune și mie chestiile astea? Nu pentru asta este plătit? Nu pentru a servi cetățenii români și nu numai?

   Mi-am făcut treaba bântuind pe diferite site-uri, am scris și am primit răspuns de la autorități din alte țări decât România și acum știu ce mă așteaptă și ce trebuie să fac, îmi pot planifica adică drumul de vreo 5000 km care ne așteaptă!

  

      Răspunsul la mesajul trimis cetățenilor români care mă reprezintă în Italia și pe care-i plătesc și eu, nu a sosit nici până acum, la mai mult de o lună de când a fost trimis!
      Mulțumește ministerului român de externe un om ... de pe stradă ...









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu