Faceți căutări pe acest blog

vineri, 23 noiembrie 2012

Entr'acte - cu iepurașul de Crăciun , căutînd porcul de Paște !

   Vinerea neagră maică , este cu cruce roșie ?

   În ultima săptămînă din octombrie , aflîndu-mă într-un magazin din ăsta , de tip nou , am constatat cu stupoare că încă nu am cumpărat brad ! Am fost îngrozit - ce zic eu îngrozit , am fost oripilat la gîndul că a venit Crăciunul , iar eu , ca un păgîn - deși nu sînt - nu m-am pregătit ! Dar deloc : și nu doar despre brad vorbesc aici , ci și despre pregătirile tipic românești ( tăiat porcul , făcut cîrnații , etc , etc ) . Singura mea bucurie , a fost legată de lipsa zăpezii - am lopătat atît de mult anul trecut , că mă și mir cum au avut apa-șii noștri așa rezultate proaste la Londra !
   Spre norocul meu , mi-a sunat telefonul și , răspunzînd , am văzut pe ecran o dată ce - din nou - m-a îngrozit : 23.11.2012 ! În mod evident , se întîmplase ceva de care eu nu aveam habar - se terminase lumea după calendarul mayaș și o luasem de la capăt , ori intrasem într-un ciclu temporal ... ciclic repetabil , sau poate se inventase - în sfîrșit -  mașina timpului .... Care să fie crudul adevăr ?
   - Măi omule , îmi zise atunci amicul care mă sunase , măi omule , ești norocos : la M...o de pe 15 octombrie au ieșit cu crăciunul la rampă ! Zice gura tîrgului , că scopul este să nu mai scoată ornamentele și imediat după revelion să-l înlocuiască pe Moș Crăciun cu iepurașul de Paște ! Sau invers ...
   În sfîrșit , nu mai contează : cum trăim într-o lume din ce în ce mai ciudată , ce contează că vom împodobi dovleacul de Paște , bradul în vinerea neagră , Moș Crăciun va veni la copiii cuminți de ziua îndrăgostiților și iepurașul de 23 august !
   Chiar nu contează , este lipsit de importanță : tot farmecul unei sărbători a ajuns să stea în șoping cu discaunt la molul cel mai apropiat !
   Am fost declasați : eram oameni , am devenit CONSUMATORI care habar nu avem despre consumerism și ce vrea el !
   Și culmea , ne și place !
   Chiar ne place așa ?
   Ne place tuturor ?
   Sîntem condamnați să ne placă ce a hotărît ( de exemplu ) Pro TV - ul că-i place nicoletei luciu ? De ce ? De ce ne complacem în situația asta ?
   Pentru că sîntem oameni și așa ne este comod , pentru că așa ne-au crescut și așa ne-au educat : pentru că sîntem condiționați de mici să ne placă rahaturile lor ieftine și de prost gust , dar și pentru că cineva , undeva , cîndva , a hotărît că nu trebuie să avem alternativă !

   Așa că , mă întreb și vă întreb : ce sărbătoare se apropie - Crăciunul , Paștele sau BILANȚUL ?
   Și vă întreb , pentru că vreau să știu pe cine să tai ...


                 Ω


     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu