Faceți căutări pe acest blog

marți, 13 noiembrie 2012

Entr'acte - Marţea Orbului ?

Exemplul românesc sau haiducia capitalistă

 

   Cu 20 şi ceva de ani în urmă , românii chemaţi la vot , au pus degetul pe un candidat : ulterior , ştim bine că respectivul a încercat şi , chiar a aplicat ce învăţase în tinereţe şi că votul acela din duminica orbului ne mai urmăreşte şi astăzi !
   Aşa este , am greşit ! Am greşit şi , cum spuneam , mai tragem şi astăzi , chiar dacă unii mimează fericirea ! Asta este , ne-am facut-o cu mîna noastră ; întrebarea este nu ce-am făcut ( asta ne-am lămurit ) , ci , de ce am făcut prostia !
   De ce ?
   Poate pentru că eram ca nişte copii puşi să ia hotărîri de oameni mari ?
   Poate că eram neşcoliţi în ale democraţiei ?
   Poate mai sîntem şi astăzi ?
   Tot ce se poate , cam astea ar fi scuzele unei greşeli , altfel impardonabile !

   Noi am greşit în duminica orbului şi ne pare rău : dar dacă alţii au greşit în marţea orbului şi tot nouă o să ne pară rău ? O fi bine oare că fostul preşedinte USA este şi noul preşedinte ? O fi bună direcţia spre care se îndreaptă USA ? Bună şi pentru noi , vrem să zicem !
   Că vechiul preşedinte democrat a fost reales promiţînd în continuare ajutoare , dînd drepturi ( inclusiv de vot ) imigranţilor ilegali , haiducind în stil sovietic ( în California , se pare că un sfert din populaţie susţine statul , restul de trei sferturi fiind … susţinuţi ) , este treaba lor , dar dacă ce se vede din exterior este adevărat , înseamnă că degeaba i-am aşteptat pe americani peste 50 de ani , că tot cu un soi de URSS ne-am pricopsit !
   Oricum ne-am suci şi ne-am învîrti , ce se întîmplă într-o ţară prin definiţie concurenţială , nu ne place : şi nu ne place în primul rînd ca exemplu ce va fi urmat de mulţi căţei învăţaţi să urmeze dulăul !
   România este un exemplu mic , despre ce înseamnă o ţară în care o parte din populaţie , în loc să producă stă cu mîna întinsă , dar ce se va întîmpla cînd acest lucru se va împămînteni în cea mai mare şi mai puternică democraţie din lume , numai bunul Dumnezeu ştie !
   Sau nici el n-o şti , o sta şi s-o cruci ?

   O ultimă întrebare ar mai fi de pus şi , tare mult ne dorim un răspuns : conducătorii puterilor concurente USA par a se bucura de realegerea lui
 
   De ce ? Ce ştiu ei şi noi nu ? O să aflăm oare pe pielea noastră ?
   Iarăşi ?

         Ω

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu