Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Entracte – LIVĂCHIŢĂLĂUN !


   Profesia de revoluţionar sau revoluţia ca profesie !

   Mulţi români s-au bucurat la auzul veştii : în august 2013 , concertează la Bucureşti Roger Waters ! Cu ( deja ) faimosul ZID !
   URA , URA , URA !
   Ura ? Ura cui ? Bucuria a durat doar pînă la anunţarea preţului biletelor : între 135 şi 950 de lei !
   Adică , pentru cei mai europeni decît media , între 30 şi 210 € !!!
   Ori , pentru cei mai cosmopoliţi , între 40 şi 275 USD !
   Sau de la ( tot aproximativ ) 40 la 210 $ Australieni !

   Cu ani şi ani în urmă , am auzit pe cineva fredonînd The Wall exact ca în titlu : nu ascultase niciodată discul sau cel puţin partea asta a lui , aşa că îi zicea după ureche , pentru că-i plăcea ! Din 1979 şi pînă astăzi , lumea s-a mai schimbat , am renunţat la omul nou şi am trecut printr-o revoluţie ( inclusiv culturală ) , valorile ni s-au modificat , însă lăcomia nu a dispărut sau - măcar - atenuat !
   Să ceri în România , pe un bilet , mai mult decît venitul lunar minim garantat de stat , ni se pare culmea lăcomiei şi a obrăzniciei ; mai ales că vorbim despre un spectacol incomplet şi arhicunoscut ( incomplet pentru că Waters nu este PF ci doar o parte a lui şi arhicunoscut pentru că de la apariţie pînă astăzi
l-am tot văzut şi ascultat - inclusiv pe cel de la Berlin ) !
   Chiar în zilele astea , Waters cîntă în Australia : dacă doriţi , puteţi vedea aici preţurile într-o ţară cu venituri net superioare celor româneşti ! Raportul de schimb 1 AUS $ - 1 € este de 1 la 0.8 , sau la leu 3.68 ! Aşadar , cel mai scump bilet pe care l-am găsit în Australia , a ajuns la 130 € !
   Cine este oare lacomul în povestea asta - ţandăra de Pink Floyd sau organizatorii - sau şi unii şi alţii ?
   Nu-i nimic , zona scumpă se va umple de personaje care n-au ascultat în viaţa lor asta , sau asta , nici asta , însă le place asta şi li se va părea că să fii la Pink Floyd la spectacol " e cul şi de fiţe " !
   Toată lumea cîştigă !?! 
   Nu , dar nu-i nici o supărare : scoatem vinilurile cumpărate pe vremuri " pe sub mînă " , CD-urile sau MP3-urile , în timp ce voi , care nu sînteţi LACOMI de loc , vă întrebaţi de ce înfloreşte pirateria !

   Sîntem unde sîntem ( adică foarte jos cultural şi educaţional ) şi din cauza lăcomiei unora : aşa cum acel cineva fredona după ureche The Wall acum vreo 30 de ani , aşa se întîmplă şi astăzi !
   Motiv pentru care mă întreb , ce-i mai greu de dărîmat : zidul ideologic sau cel financiar ? Care este mai ... zid ?

   Şi pînă ce îmi va răspunde cineva , eu mă gîndesc la Roger Waters , ascult asta , citesc asta dar mai ales asta şi sper ca Piaţa Constituţiei să se umple doar cu pasionaţii Pink Floyd ; pînă la cel mai scump bilet !

            
 
   P.S. Roger Waters : uluitoare este distanţa de la vorbe la fapte ! Iar noi , fraierii , credeam în vorbe ... şi am şi crescut cu ele !
   Distracţie plăcută !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu