Faceți căutări pe acest blog

luni, 5 octombrie 2015

Hakka în japoneză

   De-ale geografiei ...


   Mă uit la rugby ... recunosc, îmi place!
   Japonia contra Samoa, un meci la care nu ți-ai fi pierdut timpul acum câțiva ani nici bătut, se arată acum un spectacol bunicel! Neașteptat aș spune!
   Dar să lăsăm asta ... mă uit și, plin de curiozitate, pun mâna și verific și socotesc: într-un meci Japonia - Samoa, pe teren au fost în unele momente din 30 de jucători peste 20 ... Neo Zeelandezi!
   Așadar, HAKKA ar trebui să aibă și o variantă japoneză ori samoană, sau andoreză ori san marineză!
   Chiar și noi, avem un gruzin în echipă!
   Este un campionat inter-națiuni sau unul intercluburi?
   Pentru că se pare că vedem clubul Samoa și clubul Canada și clubul SUA și nicidecum echipele naționale!
   Ciudate vremuri ...

   Răbdare ...
   Începe Africa de Sud - Scoția! Frumos, artificii, forță, cunoașterea jocului, nu contează cină cîștigă, contează cine comentează: comentatorul nostru nu ne scoate din „al treilea cel mai mare” (al treilea ca mărime nu este tradus mot a mot din engleză, așa că îi stă în gât!), „câștigarea/pierdera/păstrarea posesiei”, intrarea „în” teren, „lu` Samoa” (de ce nu lu` Germania, lu` Rusia, lu` România, că dacă merge pentru Samoa ca pentru Gică sau Maria, merge și pentru alte țări!).
   Caut alt comentariu, nu găsesc, dau încet - cât să se audă în surdină tribuna - și mă uit în continuare, în speranța că scap de „succese stagionale” și alte invenții „în direct la ...”, dar nu am noroc!
   Trec sonorul pe mut (am posesia televizorului, am posesia timpului meu liber, am posesia dreptului posesiei hotărârii acțiunilor posesiei mele, așa că o fac) și continui să mă las încântat de spectacolul unor adevărați jucători de rugby!

   Răbdare ...
   Anglia - Australia!
   Frumos, pot spune de-a dreptul superb!
   Cum este posibil ca același popor să fi inventat și fotbalul și rugby-ul și snooker-ul?
   Sau să aibă posesia inventării unor asemenea jocuri ...

   Ω

   Să ne așteptăm și la o HAKKA românească?
   Ori suntem prea săraci pentru a avea posesia unor câțiva cei mai buni jucători care nu au posesia unui loc într-o națională mare care nu are nevoie să-i posede în teren în direct la orice imbecilă rubrică sport doriți dumneavoastră?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu