Faceți căutări pe acest blog

joi, 18 februarie 2021

Trista și comuna poveste

   Cunosc pe cineva, nu contează cine, o persoană care a muncit toată viața și a plătit statului tot ceea ce i s-a cerut, cunosc deci pe cineva care acum, s-a îmbolnăvit: nu, nu de Covid dar tot ceva cu sistemul respirator. Problemă mare, insuficiență respiratorie, chemat ambulanța, dus fuga la spital ... și aici începe! Trebuie din nou să amintesc că sistemul de urgență se mișcă muuult mai bine decât ne putem noi închipui și că oamenii ăștia fac minuni cu dotarea pe care o au și salariile pe care le primesc, aici vorbind despre toți paramedicii și pompierii care se ocupă de acest sistem ce nu pare românesc! Dar, cunoștința mea, a ajuns la spital ... la spitalul doamnei Mahler, cea care cu gândul la marele Gustav cântă pe toate posturile radio tv ale țării! Am fost mulțumit auzind că a nimerit la spitalul de pe Calea Viilor, pentru că mi-am închipuit, după ce am ascultat-o pe directoare, că la acest spital este altfel! Și da, este altfel: omului i s-a scos (spus popular) apă de la plămâni ... dar ce a urmat nu vă pot povesti! Ba pot, dar risc să nu fiu crezut! Ei bine, medicii aceia eroi, dumnezeii mediei noastre autohtone, l-au tratat și au descoperit că omul are și o problemă la unul dintre plămâni, o tumoare care ar fi bine să fie extirpată: și începe dansul! A fost chemat până acum de patru ori pentru internare și de fiecare dată a fost trimis acasă după un număr de zile de stat în spital, fără a fi operat! Motivele, dintre cele mai ridicole, au avut ca scop numai și numai spolierea omului! Așadar, a fost trimis acasă fără să fie operat pentru că:

-          Anestezistul a fost în concediu: există un  singur anestezist?

-          Nu i-au putut face nici una dintre analizele costisitoare în spital: a fost îndrumat către tot felul de clinici particulare unde echipamentul nu se defectează NICIODATĂ!

-          Anestezistul s-a întors din concediu dar a vrut să știe cum stă cu inima așa că l-a trimis din nou la o clinică particulară să facă și această ultimă analiză pentru că, mă înțelegeți, în spitalul doamnei mahler beatrice pare-se nu sunt oamenii la serviciu sau aparatura este defectă sau și una și alta!

   Povestea aceasta tristă s-a repetat de mai multe ori și omul acesta onest care a suportat tot ce i-a cerut statul român fără crâcnire, deși a avut pleurezia în perioada octombrie noiembrie anul trecut, nu este operat nici acum! De ce nu este operat? Pentru că așa au vrut eroii noștri cărora le plătim salarii astronomice ca să ne trimită la clinica proprie unde să ne ia banii în liniște!

  

   Ce am scris nu este o simplă poveste ci una care deși este tristă și neplăcută este și de o banalitate revoltătoare: noi ne-am obișnuit ca la stat să dăm ceva, iar cadrele medicale s-au învățat că oricât de mult ar câștiga și oricât de bine le-am plăti, tot trebuie să ne mai bage mâna în buzunar! Cât mai adânc! De ce? Pentru că li se permite și pentru că pot! Dacă nu mă crede, mahler beatrice poate verifica între două aparții la tv ... dar nu cred să-și facă timp pentru un lucru pe care-l știe ...

   De asta este convins un om, de pe stradă ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu