Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 24 august 2013

Entr'acte - Cu plasa goală și mintea plină

   Codul lui da Vinci


   Martor îmi este bunul Dumnezeu , că printre favoriții mei „negativi” , pe unul din primele locuri se află rechinii albi botezați hipermarcheturi , riteileri sau mai știu eu cum vă vine la gură , molurile atotcuprinzătoare , mamuții ce ne dau și mîncare și distracție și haine și tehnologie ; și chiar dacă toate astea intră în categoria junk , incultul nostru concetățean este mulțumit de fațada strălucitoare (bibliotecă nu-i trebuie , că molu-i oferă GRATIS net uaifi) ! 
   Mă jur că ăsta-i adevărul !
   Parol !
   I-am și , îi consider , niște prădători voraci , lipsiți de orice scrupule ori bun simț , un pericol și un atentat la liniștea și bunăstarea cetățeanului și , într-o oarecare măsură , a producătorului , ucigașul magazinelor mici „de la colț” și al comercianților de cartier !
   Mă puteți contrazice ? Nu prea cred ...

   Totuși , am avut ocazia de a lăuda (în sinea mea) conducerea unui astfel de inamic public : fiind zilele trecute în Sun Plaza (în Berceni) , ce-mi văzură ochii ? În nu mai puțin de 15 (cincisprezece) puncte diferite , sînt prezentate lucrări de tot felul (artistice sau inginerești) ale inegalabilului Leonardo sau , pentru ... „cinefili” Da Vinci ! Chiar și genialul florentin s-ar fi mirat că în România de astăzi , cineva , s-a gîndit că dacă omul nu merge la muzeu , să îi aducă muzeul la nas !
   Exponatele , constînd din fotografii ale lucrărilor faimoase ale artistului , în machete ale invențiilor „primului inginer modern” , în explicații (poate simpliste și muuult prea sumare) dar și în prezentări pe touch screen , au succes nu doar în rîndul copiilor ci și al adulților !
   Și dacă unul singur , doar unul , a aflat cu această ocazie că Leonardo NU este extremă stînga și tot este un succes remarcabil ; iar dacă una singură pune mîna la gură uluită că mai există și alt Leonardo decît frumușelul din Titanic , atunci mall-ul în discuție merită postul de ministru al educației !

   Ω

   Așadar , deși nu credeam să învăț a-i felicita vreodată , BRAVO SUN PLAZA !
 
 
  
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu