Faceți căutări pe acest blog

luni, 4 septembrie 2017

Reciclarea autorităților

   Sunt șofer, sau conducător auto dacă preferați, de mulți ani: în București, la ore de vârf sau nu, Istanbul-ul mi se pare un oraș cu trafic civilizat iar Paris-ul de-a dreptul plicticos.
   Mda, jungla bucureșteană are și unele părți, să zicem, bune.
   Dar, trebuie să recunosc că peste 90% din drumurile făcute cu mașina sunt aceleași, că merg adică pe aceleași rute și de multe ori, pe la aceleași ore: asta îmi dă mie - și altora - posibilitatea de a cunoaște drumurile perfect, cu semne, gropi și semafoare, ba chiar am ajuns ca de multe ori să-mi recunosc colegii de trafic! 

   Într-una dintre zilele trecute, veneam liniștit pe un drum secundar care ocolește nebunia bulevardelor principale măcinate de semafoare și nebuni cu număr de GR sau CL ori împiedicați de IL, și mă duceam în treaba mea: într-o intersecție în T, unde eu mergeam pe traseul drept având prioritate - piciorul T-ului are acolo  semn de cedează trecerea - văd în ultima clipă intrând o mașină albă, mașină care nu are de gând să acorde prioritate! Frânez deci în aceeași ultimă clipă, trag și puțin stânga de volan - din sens invers circulau alte mașini - și opresc! 
   Șoferul mașinii albe, într-un grai din nord estul țării, mă spurcă și-mi zice de mamă! 
   Privesc plăcuța de înmatriculare: SV!
   Nu-i răspund la invective, convins că s-a speriat și supra reacționează.
   Trag aer în piept și, liniștit, îl întreb de ce nu a dat prioritate!
   El îmi răspunde că eu trebuia să dau prioritate!
- De ce?
- De dreapta!
   Privesc cu atenție: în dreptul lui, nu mai există nici stâlpul metalic pe care era semnul de cedează trecerea - mă ia cu frig!
   Îmi cer scuze, omul nu are de unde să știe că acolo a fost cedează trecerea din moși strămoși, încă de pe vremea când otrăveam fântânile, deci n-are nici o vină.

   Am fost apoi atent: în multe intersecții de pe traseele secundare au dispărut semnele de circulație și poliția habar n-are să anunțe primăria care nu este interesată de asemenea nimicuri: cel mai evident asemenea loc este la ieșirea din pasajul Unirea pe sensul nord-sud, semnul din dreptul străzii HC Andersen fiind de luni bune lipsă la apel! Dar, din păcate nu este singurul!

   Ω

   Înțeleg că la îndemnul Uniunii Europene trebuie să reciclăm, dar de aici și până la a lăsa indo-românii să ciordească și semnele de circulație de când sunt asigurate cu lacăt capacele de canal, mi se pare cam mult!
A PROPOS, ÎN CAZ DE ACCIDENT, CINE SE FACE VINOVAT PENTRU DAUNELE PRODUSE?
PENTRU CĂ BĂNUIESC CĂ NICI POLIȚIA NICI PRIMĂRIA NU SUNT INTERESATE DE PROBLEMĂ: 
PENTRU CĂ AU SALARII MICI ...

AȘADAR, CINE PLĂTEȘTE ÎN CAZ DE ACCIDENT?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu